beste daemonDon't get me wrong, Ducati staat bij mij op één hoor! Maar ik rij nu zelf Suzuki SV650s. Wel een tweecilinder, soort japanse kopie van Ducati. Fantastisch ding.
Maar over een paar maanden mag ik vol vermogen. Ik ben aan het sparen voor een Duc, dus ik vraag advies. Kan een Duc tegen een beetje slecht weer? Regen? IJs? Of moet je zoiets eigenlijk met mooi weer rijden, is het anders zonde? En kun je er ook kilometers mee rijden, of is dat ook af te raden?
Wie rijdt zoiets, en wat doet ie er mee?
beste vrienden ,ik kanniet zeggen waarom je voor een duc zou moeten kiezen ,maar kan wel vertellen wat ik er van vindVertel eens aan mij redd bull,om welke reden zou ik over moeten stappen op een 748/916/996
Ik rij al jaren op 4 cilinders en ook wel eens op 2 pitters(werk) ,maar niet met duc's die andere 2pitters jappen en wel eens zo'n andere italiaan(je weet wel).
Ik ben een echte stuurliefhebber en hou van hard knallen uit de bocht en dat soort gein.
Leg eens uit als echte ducliefhebber aan mij en andere waarom nou zo'n duc.
Ik ben wel eens bezig geweest om een 748 aan te schaffen(lichte schade)maar toch maar op de vierpitter blijven rijden
Ik heb de ek training(ss) op Assen gevolg en het geluid van zo'n 2pitter doet toch ook wel wat hoor ,maarja dan komt er weer zo'n 4pitter langs en dan denk ik dat blijft toch ook gaaf hoor.................
beste daemon
kijk eens op mijn site ,ben ducati freak en dealer .
en een duc kan net zo goed tegen weer en wind als een jap ,maar wel is hij gevoeliger voor onderhoud (lees geen onderhoud)
dus zolang zo`n motor goed in zijn vel zit gaat hij/zij oneindig lang mee
en kilometers vreten is het zelfde laken een pak goed onderhoud is de achilles pees van het merk
hoop dat je zo wat beter een keuze kan maken als de tijd daar is
greeetzzz redbullie de duc dealer
als jij z.a.c rijdt zullen we elkaar dit jaar nog wel zienje hebt gelijk,redbullie.
Die Marco Pietjouw is haast niet bij te benen op zijn nwe gsx-r750.
Hij rijdt bij mij de z-a-c.(zomeravond competitie)
Terwijl ik ook 145pk aan het wiel heb en 190kg met tank.
Voorlopig wint hij alles....ach....nog ff oefenen.
Het mooie aan de duc vind ik die enorme grondspeling,vanavond bijna mijn rechter steuntje opgerookt met vriendin achterop.Daar is zo'n R1 toch niet echt blij mee.Voetsteun is nu een gevaarlijk scherp puntje geworden en ze waren al anders dan standaard(LSL)
Ik wil ook een duc,daar raakt de uitlaat de grond tenminste niet van!
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengtOm nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.
Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
en dan nog wat met 42.000 km met mijn rijstijl dan was de yammie waarschijlijk al 2 keer op geweest ,ook de duc lijd meer als bij normaal gtebruik maar is vrij makkelijk in nieuw staat terug te brengen,met relatief lage kostenOm nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.
Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengtOp 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.
Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie
zit jij in de handel dan .ik krijg regelamatig R1 ter inruil aangeboden met ongeveer 30.000 km op klok en de handel wil ze niet hebben of voor rond de 10 mille omdat er al zoveel staan (praktijk ervaring helaas )Op 2001-07-03 20:51, schreef redbull man:
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengtOp 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.
Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie
Nog begin je toch redelijke onzin te vertellen... een 98er R1 levert in de handel echt wel meer op dan 10.000 piek.
Ik vind het prima dat je Ducs geweldig vind, maar je moet niet overdrijven. De R1 is net 1 van de motoren die ( op dit moment.) erg waardevast is. Ennuh Ducs zijn zo duur omdat er 3 per week van gebouwd worden, waarvan er twee nodig zijn om te racen. Tsss net doen alsof een Duc goedkoper is als een Jap... Ennuh over de onderhoudskosten van een Duc gaan we het effe echt niet hebben, want dat ligt dus echt wel een stukje hoger dan van de gemiddelde Jap.
Je begint nu van die "Harley" rijders praat te verkondigen... "Mijn Duc is beter en sneller en trilt nooit uit elkaar en al die mensen die zeggen van wel snappen niks van Ducs" enz enz... Je moet stiekum eens kijken naar het verschil in afwerking tussen dat van een Duc en dat van een Jap... Vooral in de beginjaren van de Duc 916 konden ze rechtstreeks vanaf de dealer naar de spuiter... Kweet niet hoe het nu is.
Conclusie, ieder zijn eigen motor --> Elke motor is zo goed als zijn berijder.
Yep ik ben ( net als J.W.) het gezeik zat over welke motor beter is...
simpel een duc heeft met 3500 gulden een volledige revisie gehad en is alles weer nieuw (consumenten prijs ) probeer maar eens en jap te reviseren voor dat geld (praktijk ervaring ,hoezo????????)Motorfanaat
Geregistreerd: Jun 18, 2001
Berichten: 26
Lokatie: oisterwijk
Geplaatst: 2001-07-03 20:55
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.
Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
--------------------------------------------------------------------------------
en dan nog wat met 42.000 km met mijn rijstijl dan was de yammie waarschijlijk al 2 keer op geweest ,ook de duc lijd meer als bij normaal gtebruik maar is vrij makkelijk in nieuw staat terug te brengen,met relatief lage kosten
greetz redbullie (ja dat krijg je als je bullie op zijn verkeerde teen trapt
no hard feelings
--------------------------------------------------------------------------------
Waarom zouden reparatiekosten van een Duc lager zijn dan voor een ander merk?, in jouw geval misschien, omdat jezelf dealer bent, maar ik zie geen andere mogelijkheden.
En waarom zou een R1 stuk gaan en een Duc niet met jouw rijstijl?
Als ik kijk naar motoren met pech langs de kant zijn het toch nog steeds bijna altijd Ducs, en daar rijden en dan ook nog minder van rond.
En het hele gelul over dat een Duc sneller is, waarom zijn er in de Superbike 1000 cc twins tegenover 750 cc fours?