@ De Sprinkhaan: Je vergist je, ik hoef helemaal geen mening kwijt, mijn vraag was serieus bedoeld. Ik vind het gewoon opvallend dat veel Ducati-rijders er heel positief over zijn, terwijl veel niet-Ducati-rijders er heel slechte verhalen over kunnen vertellen. Ik wil gewoon graag weten hoe het zit.
als je me je emailadres geeft, zal ik je eens een "leuk" stukje over ducati´s betrouwbaarheid sturen...een op waarheid berustend verhaal.
ik heb een aantal mensen beloofd me op dit moment even rustig te houden vanwege lopende zaken, maar ik kan mensen natuurlijk altijd persoonlijk mijn mening verkondigen... ; -)
@ De Sprinkhaan: Je vergist je, ik hoef helemaal geen mening kwijt, mijn vraag was serieus bedoeld. Ik vind het gewoon opvallend dat veel Ducati-rijders er heel positief over zijn, terwijl veel niet-Ducati-rijders er heel slechte verhalen over kunnen vertellen. Ik wil gewoon graag weten hoe het zit.
Ik wil gewoon graag zo'n motor kunnen kopen, zorgen dat het onderhoud goed zit, en dan moet hij het gewoon doen. Ik wil niet gaan experimenteren met andere jetting of andere carburateurs of ontstekingsmodules (dat soort dingen lees ik nl. vaak. Mijn vraag is eigenlijk of je van een lekker originele en goed onderhouden Carenata echt goed op aan kan, zonder dat deze rare mechanische kuren krijgt. En zo ja, maakt het dan nog verschil uit welke motor je neemt?
Groet Ray.
Als je je durk maakt over betrouwbaarheid moet je geen duc kopen. Daar ben je de persoon dan niet naar. Mensen die en duc kopen gaan niet in de eerste plaats voor betrouwbaarheid en kunnen het vaak ook hebben als er wat met hun liefie aan de hand is. Een duc koop je met je gevoel en daar hoort een afweging van is ie wel of niet betrouwbaar niet als eerste bij maar eerder de looks, uitstraling, geluid, design, rijeigenschappen enz
Als je je durk maakt over betrouwbaarheid moet je geen duc kopen. Daar ben je de persoon dan niet naar.
Is 8000 km rijden zonder problemen dan niet betrouwbaar
[me]Phr3ak vindt van wel[/me]
het gaat niet om de uitzonderingen maar om het gemiddelde. Kan ieder Duc rijder die een uitzondeing is wel roepen ikke niet ikke niet maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er verhoudingsgewijs binnen de eerste 10000km meer duc kapoet gaan dan jappers. Who cares als je maar met plezier rijdt maar die flauwe argumenten en ik dan en ik dan.........
als je jarenlang de motorbladen leest hoef je alleen maar in je eigen herinnering te graven om te bedenken dat er bij al die testen veel vaker gedonder is geweest met ducs dan met japanners.
ach laat ze maar zo denken.. voor het zelfde geldt gaan ze dadelijk een duc rijden HAHAHAHAHA en moet je ze dan eens horen hoe goed ze wel niet zijn (sarcasme in overvloed)
Ik rij liever iets aparters dan een 13 in dozijn bike
*zucht* ik geloof gelijk dat japanse motorfietsen over het algemeen onderhoudsvriendelijker zijn en meer tegen "mishandeling" kan dan een italiaanse fiets. Met mishandeling bedoel ik niet warm rijden, te laat onderhoud, te weinig olie rondrijden, etc etc. Mijn japanse auto, een toyota corolla uit 2003, is niet kapot te krijgen. Olie bijvullen? dacht het niet. Onderdelen vervangen? waarom slijt nauwlijks. De japanners zijn wat vernuftiger als het gaat om levensduur.
Maar om nu iedere keer aan te halen dat Ducati's snel stuk gaan vind ik onzin. Met de juiste behandeling gaan ze net zolang mee en laten ze je echt niet onderweg staan. En jij haalt het ook maar uit de blaadjes! Het gaat toch om de persoonlijke ervaring zonder daarbij voor te liegen? Tis maar wat je bedoeld met "flauwe argumenten". Iets dat op waarheid berust (persoonlijke ervaring) of een niet te onderbouwen mening van iemand die het in de blaadjes leest
Goed...ik vind dat je niet mag oordelen over iets wat je zelf niet hebt doe ik ook niet over een japanse fiets....that's all