DUCATI-TOPIC 81 * de RS van GSCORSE is (bijna)klaar*

Status
Niet open voor verdere reacties.
De verpakking van de sixpack is idd naar beneden aan het zakken :X

Nou ja ... hoe zeggen ze het ook al weer ??
Goede gereedschap zit onder een afdak toch :')

Brandhout ook, dat moet droog staan.

Goed gereedschap mag gezien worden en wordt daarom in het zicht opgesteld :P :P })

Wordt het toch maar wat minderen met de Duveltjes Maccie :P
 
Hou op over Duveltjes :X

Heb nog steeds een kater :/


Voortaan toch die laatste maar een keer laten staan :')

Heb tegenwoordig op m'n Spaans vakantieadres een gelegenheid waar het goed Duveltjes drinken is op een er mooi terras dat heerlijk in een tuin ligt. Dat geeft een andere betekenis aan Duveltjes drinken, optimaal gewoon.

Mijn favoriete bier
 
heren(en dames ook vanzelf)

nadat ik me gek heb laten maken om met een aantal maatjes wat circuitdagen en crt´s te gaan doen...wat voor mij al heeeeeel lang geleden is.
ben ik op zoek naar een geschikte brommert voor oa dit doel(wil af en toe ook wel eens de straat op met de sportfiets)

in eerste instantie dacht ik wegens mijn voorliefde voor klassieke engelse motoren aan norton comando of een manx racer of een rickman mettisse triumph.
dat werdt al gauw van tafel geveegd(te duur en onbetaalbaar als ik zoiets platjaag)
een oude japanse viercilinder dan...nee bah,ik wil nooit weer een viercilinder.

dus dan of een triple of een twin.....maar dat niet iets vreselijk nieuws,heb ik nix mee.
oude merriden triumph t150/160...zelfde als al die andere klasiekers.nee dus
yamaha had toch ooit een driepitter?...ja met cardan en het gewicht van een bestelbus.
650 xs dan...intressant(ik wil eigenlijk zelf iets bouwen)is zat voor te krijgen en past eventueel in een harris of in een manxframe...is een mogelijkheid....ja niet dus,basisxsjes kosten 1100 en meer....heb je nog nix.valt dus ook af.

ducati dan...ja maar euh ducaticenten heb ik niet....oh maar toch even kijken op mobile.de(ik woon daar)....kutjekriebel....zat te krijgen,en niet eens zo heel gek duur.
staan diverse 750ss´n en 900ss´n en nuda´s te koop voor onder de 2500.
allemaal jaren negetig modellen die ik ergens best heel erg mooi vind
en,voor die prijs bouw ik geen classicracer...

om een lang verhaal kort te maken,ik denk dat ik me er een duc bijkoop,gewoon voor de fun en voor wat crt´s en circuitdagen.
nou ben ik niet zo heel erg thuis in de ducati materie,de vraag is dus wat te doen een 750 of toch een 900
en waar is absoluut op te letten bij ducati....ik weet dat kleppenstellen iets apart is met die desmobediening...
maar wat zijn modelspeciefieke dingen waar ik op moet letten.
maar voor de rest....ik sleutel al heel lang aan harley´s en aanverwanten maar ducati neuh nog niet aan gewerkt eigenlijk.
 
heren(en dames ook vanzelf)

nadat ik me gek heb laten maken om met een aantal maatjes wat circuitdagen en crt´s te gaan doen...wat voor mij al heeeeeel lang geleden is.
ben ik op zoek naar een geschikte brommert voor oa dit doel(wil af en toe ook wel eens de straat op met de sportfiets)

in eerste instantie dacht ik wegens mijn voorliefde voor klassieke engelse motoren aan norton comando of een manx racer of een rickman mettisse triumph.
dat werdt al gauw van tafel geveegd(te duur en onbetaalbaar als ik zoiets platjaag)
een oude japanse viercilinder dan...nee bah,ik wil nooit weer een viercilinder.

dus dan of een triple of een twin.....maar dat niet iets vreselijk nieuws,heb ik nix mee.
oude merriden triumph t150/160...zelfde als al die andere klasiekers.nee dus
yamaha had toch ooit een driepitter?...ja met cardan en het gewicht van een bestelbus.
650 xs dan...intressant(ik wil eigenlijk zelf iets bouwen)is zat voor te krijgen en past eventueel in een harris of in een manxframe...is een mogelijkheid....ja niet dus,basisxsjes kosten 1100 en meer....heb je nog nix.valt dus ook af.

ducati dan...ja maar euh ducaticenten heb ik niet....oh maar toch even kijken op mobile.de(ik woon daar)....kutjekriebel....zat te krijgen,en niet eens zo heel gek duur.
staan diverse 750ss´n en 900ss´n en nuda´s te koop voor onder de 2500.
allemaal jaren negetig modellen die ik ergens best heel erg mooi vind
en,voor die prijs bouw ik geen classicracer...

om een lang verhaal kort te maken,ik denk dat ik me er een duc bijkoop,gewoon voor de fun en voor wat crt´s en circuitdagen.
nou ben ik niet zo heel erg thuis in de ducati materie,de vraag is dus wat te doen een 750 of toch een 900
en waar is absoluut op te letten bij ducati....ik weet dat kleppenstellen iets apart is met die desmobediening...
maar wat zijn modelspeciefieke dingen waar ik op moet letten.
maar voor de rest....ik sleutel al heel lang aan harley´s en aanverwanten maar ducati neuh nog niet aan gewerkt eigenlijk.

een 900 gaat wat vlotter op het circuit dan een 750. Verder de droge koppeling ( een uitstervend iets bij Ducati, dus koester het zolang het kan)
Bij de oude SS moet je letten op gescheurde frames tussen 1993 en 1996 ( nog steeds kans op coulance)
vanaf 40K is er kans op versleten olieschraapveren en versleten klepgeleiders ( zichtbaar oliewalm uit je uitlaat bij hard op de motor remmen)
uitgesleten gasnaaldbuizen kan ook.

Geen hele dure dingen om te repareren ( als je de boel zelf kan demonteren)

Wat ook kan is dat de plug uit je krukas aan het lopen is, dan moet je blokje gesplitst worden, maar als je handig bent kan het ook zelf weer opgelost worden( tenzij hij er tijdens het rijden uitloopt want dan zijn de rapen gaar)
 
Heb tegenwoordig op m'n Spaans vakantieadres een gelegenheid waar het goed Duveltjes drinken is op een er mooi terras dat heerlijk in een tuin ligt. Dat geeft een andere betekenis aan Duveltjes drinken, optimaal gewoon.

Mijn favoriete bier

Heb je Leffe 9 al eens geproefd :?
Die is ook echt lekker *D ,is iets zwaarder als Duvel

Alleen wel nogal verradelijk :X
Probeer na 3 Leffe 9's nog maar eens van je barkruk af te komen :')
 
hmm

dat met die koppelingen,ik wist dat die dingen een droge koppeling hebben ,maar waar zit em dat probleem in dan in de toekomst....worden daar geen platen en veren meer voor gemaakt oid dan???(veel harleys rijden overgens ook met een droge koppeling en daarvan weet ik dat die platen iets harder slijten...lees drie keer zo snel dan bij een natte koppeling)


dat met die plug in de krukas zegt me even nix,vertelvertel?
waar zit die plug,en waarom zit die plug daar?
kan ik dat zelf,is het raadzaam dat uit voorzorg alvast te vervangen?
 
heren(en dames ook vanzelf)

nadat ik me gek heb laten maken om met een aantal maatjes wat circuitdagen en crt´s te gaan doen...wat voor mij al heeeeeel lang geleden is.
ben ik op zoek naar een geschikte brommert voor oa dit doel(wil af en toe ook wel eens de straat op met de sportfiets)

in eerste instantie dacht ik wegens mijn voorliefde voor klassieke engelse motoren aan norton comando of een manx racer of een rickman mettisse triumph.
dat werdt al gauw van tafel geveegd(te duur en onbetaalbaar als ik zoiets platjaag)
een oude japanse viercilinder dan...nee bah,ik wil nooit weer een viercilinder.

dus dan of een triple of een twin.....maar dat niet iets vreselijk nieuws,heb ik nix mee.
oude merriden triumph t150/160...zelfde als al die andere klasiekers.nee dus
yamaha had toch ooit een driepitter?...ja met cardan en het gewicht van een bestelbus.
650 xs dan...intressant(ik wil eigenlijk zelf iets bouwen)is zat voor te krijgen en past eventueel in een harris of in een manxframe...is een mogelijkheid....ja niet dus,basisxsjes kosten 1100 en meer....heb je nog nix.valt dus ook af.

ducati dan...ja maar euh ducaticenten heb ik niet....oh maar toch even kijken op mobile.de(ik woon daar)....kutjekriebel....zat te krijgen,en niet eens zo heel gek duur.
staan diverse 750ss´n en 900ss´n en nuda´s te koop voor onder de 2500.
allemaal jaren negetig modellen die ik ergens best heel erg mooi vind
en,voor die prijs bouw ik geen classicracer...

om een lang verhaal kort te maken,ik denk dat ik me er een duc bijkoop,gewoon voor de fun en voor wat crt´s en circuitdagen.
nou ben ik niet zo heel erg thuis in de ducati materie,de vraag is dus wat te doen een 750 of toch een 900
en waar is absoluut op te letten bij ducati....ik weet dat kleppenstellen iets apart is met die desmobediening...
maar wat zijn modelspeciefieke dingen waar ik op moet letten.
maar voor de rest....ik sleutel al heel lang aan harley´s en aanverwanten maar ducati neuh nog niet aan gewerkt eigenlijk.

De SS series van de jaren 90 heeft een oersterk beproefd blok (Pantah), onderdelen zat voor niet te veel. Op zich geen grote problemen, zoals Chief al aangeeft. Let bij een begin jaren 90 model ook nog op de achterbrug, het model met dunne stijl wil wel eens gescheurd zijn. Diverse kleinigheden zijn standaard, b.v. lekkende keerringen in de voorvork, defecte balhoofdslagers, slechte spanningsregelaars en hoofdrelais. Is allemaal bekend en na te zoeken, informatie zat te krijgen.

Koop nooit een Duc die er slecht uit ziet. Een Duc die geheel standaard is maar deuken, krassen en enorm veel vuiligheid en/of roestige delen heeft. Vieze, lekkende blokken laten staan. Een Duc wordt gekoesterd en goed onderhouden, anders is het de verkeerde eigenaar geweest en dan kan je er enorm op leeglopen. Kilometerstanden zijn ook belangrijk, maar een goed onderhouden exemplaar met veel kilometers en wellicht een vakkundige revisie is geen enkel probleem.

Koop voor je geld een snoepje en het is lekker, wil je veel voor weinig krijg je vaak veel weinig en ben je aan de beurt.
 
hmm

dat met die koppelingen,ik wist dat die dingen een droge koppeling hebben ,maar waar zit em dat probleem in dan in de toekomst....worden daar geen platen en veren meer voor gemaakt oid dan???(veel harleys rijden overgens ook met een droge koppeling en daarvan weet ik dat die platen iets harder slijten...lees drie keer zo snel dan bij een natte koppeling)


dat met die plug in de krukas zegt me even nix,vertelvertel?
waar zit die plug,en waarom zit die plug daar?
kan ik dat zelf,is het raadzaam dat uit voorzorg alvast te vervangen?

Ducati stapt over op natte koppelingen. Waarschijnlijk om Total cost of ownership te drukken. Flauwekul, er gaat niks boven een droge koppeling. Onderdelen, zat te krijgen, geen enkel probleem. Korfje kost wel een paar honderd, maar dat mag de pret niet drukken.

Krukasplug zit in de krukas, Fog heeft er goede foto's van. Wanneer je de olie ververst kom je de magnetische plug tegen en als daar veel slijpsel op zit weet je genoeg. Komt wel eens voor, maar is geen standaardprobleem. Niet vervangen wanneer er niets aan de hand is.
 
hmm

dat met die koppelingen,ik wist dat die dingen een droge koppeling hebben ,maar waar zit em dat probleem in dan in de toekomst....worden daar geen platen en veren meer voor gemaakt oid dan???(veel harleys rijden overgens ook met een droge koppeling en daarvan weet ik dat die platen iets harder slijten...lees drie keer zo snel dan bij een natte koppeling)


dat met die plug in de krukas zegt me even nix,vertelvertel?
waar zit die plug,en waarom zit die plug daar?
kan ik dat zelf,is het raadzaam dat uit voorzorg alvast te vervangen?

de nieuwe ducati komt waarschijnlijk ook met zo'n nat pisding ipv een mooie droge koppeling.... daar zit het probleem (onderdelen zullen nog voor vele jaren leverbaar zijn, dus no wurries for that.) Standaard gaat een koppeling 20-30K mee, zorg je er goed voor, geregeld opnieuw uitvullen zorgt voor een langere levensduur. Je kan bij biggelaar ook een modificatie kopen en/of daar laten monteren om de levensduur een stuk te verlengen.

De plug in de krukas zorgt dat er oliedruk in je krukas blijft en zo smering gewaarborgd blijft. valt de plug eruit, dan loopt je krukas vast.... de eerste indruk m.b.t. een uitlopende plug vind je in het groffilter onderin je blok. visueel kun je het alleen zien als je de cilinder eraf haalt.

Ze zeggen dat "als hij nu nog vast zit, dat hij dan wel vast blijft zitten", maar [Go foggy] heeft toch kortgeleden last gehad van een op later leeftijd loslopende plug. Check je groffilter op aanwijzingen.

Je hoeft het niet op voorhand te doen, aangezien ze niet zo vaak meer los gaan lopen als ze goed vastzitten ( gebrek aan locktite zullen we maar zeggen) Als het gebeurt en je bent handig, dan kun je het waarschijnlijk wel zelf doen. Splitsen en eventueel als de boel toch losligt al je lagers in je onderblok meteen vervangen.

Ook moet je bij aanschaf kijken of je kopbouten roesten, roesten ze niet dan zijn ze van aluminium en kun je ze beter wel op voorhand vervangen.
 
Ducati stapt over op natte koppelingen. Waarschijnlijk om Total cost of ownership te drukken. Flauwekul, er gaat niks boven een droge koppeling. Onderdelen, zat te krijgen, geen enkel probleem. Korfje kost wel een paar honderd, maar dat mag de pret niet drukken.

Krukasplug zit in de krukas, Fog heeft er goede foto's van. Wanneer je de olie ververst kom je de magnetische plug tegen en als daar veel slijpsel op zit weet je genoeg. Komt wel eens voor, maar is geen standaardprobleem. Niet vervangen wanneer er niets aan de hand is.

volgens mij is de plug van alu dus n je groffilter en niet in aan je magneet
 
De standaard plug (meen pré '99) was van alu en werd niet geborgd met loctite, daarna is staal toegepast en als de monteur de goede was tevens geborgd....

(overigens is het niet zo dat ie zichzelf binnen een paar km opvreet, daar gaat langere tijd overheen, vastgelopen krukassen komen voor maar meer zeldzaam dan regelmatig voorkomend, maar het kan)
 
Nee dat niet ben aleen eind vd middag steeds geweest tot uur of 8... daarna optijd weg want als ik dan blijf loopt het uit de hand en dat kon niet met dit weekend .... ( Helaas , maar toch ook niet )

Actie foto the building of...

[afbeelding]
super gaaf zeg! heel mooi ontwerp ook, beter dan die A style van vorig jaar haha!
 
Ah..... nog maar een keer :+

En nu op de parkeerplaats wel geeindigd met een zoentje :? O-) :+
zijn onderschrift zegt genoeg hè: She was a fast machine, she kept her motor clean. She was the best damn woman that i`ve ever seen!


..............


_O- _O- O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan