DUCATI TOPIC 88(8) * De lompe hokken *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vaag gedoe weer hier :z

Dan maar een serieuze vraag:

Heeft het een negatieve invloed om de accu aan de optimate te hangen terwijl de accu nog aangesloten is (bv. voor de spanningsregelaar oid)? Bv. met dat snel-koppel kabeltje wat bij de optimate zit? Of maakt dat niets uit?
Nu haal ik telkens de accu uit de motor om aan de optimate te hangen, maar wordt wat lui.

Ik laat de accu ook altijd zitten, maar het kan gebeuren dat de accuvloeistof (door intensief gebruik van de optimate) minder wordt. Afhankelijk natuurlijk van het soort accu dat je hebt. Ik moet wel ieder jaar mijn accu even bijvullen. :W
 
Nou, getest, het is een stukje de goede kant op want wel pomp (continue) en er is vonk, maar lopen doet ie er niet op, af&toe een halve slag/plof en dat is het..... :/


denk dat t voldoende is om pin 16 met massa te verbinden.

Bij de 00 versie worden startrelais en injectie relais waarschijnlijk afzonderlijk aangestuurd. Kabelboom zal dan ook anders zijn voor de 00 versie.

Injectie relais wordt aangestuurd zodra contact wordt aangezet, startrelais wordt pas aangestuurd als zijstandaard in is (pin 16 aan massa).

Als je pin 16 met massa verbindt worden startrelais en injectierelais beiden via pin 19 aangestuurd. ik neem aan dat je benzinepomp ook niet werkte met deze ECU, loopt volgens mij ook via injectierelais.

Suces!
 
En nog bijkomend geboden op een setje FCR's voor de SL, een origineel SL1 zitje, setje voetsteunen en een startrelais. Dankjewel Ducootje voor de tip!

Ha ik had ook al geboden en contact gehad met de adverteerder. Het zitje gaat hoogstwaarschijnlijk mijn kant op komen! *O*

Gaat het chiara zitje eraf en komt het sl1 zitje erop.
 
Nou, getest, het is een stukje de goede kant op want wel pomp (continue) en er is vonk, maar lopen doet ie er niet op, af&toe een halve slag/plof en dat is het..... :/
met plof bedoel je dat ie wel verbranding heeft? Dan is er dus benzineinspuiting en ontsteking.....

Dan houdt t voor mij ook op...... Je zou een standaard ECU van een SSie 2000+ van iemand kunnen proberen waarbij je pin zijstandaard aan massa legt.
 
Ik laat de accu ook altijd zitten, maar het kan gebeuren dat de accuvloeistof (door intensief gebruik van de optimate) minder wordt. Afhankelijk natuurlijk van het soort accu dat je hebt. Ik moet wel ieder jaar mijn accu even bijvullen. :W
Gewone ouderwetse accu met zuur :)
Bijvullen heb ik nog nooit moeten doen eigenlijk. Zo veel hang ik 'm ook niet aan de optimate. Maar vind het zo'n gedoe om telkens opnieuw de polen in te smeren met vet wanneer ik de accu weer monteer.
 
Dat SL1 zitje dus heh, 't chiara zitje ben ik even ver mee :P

Mocht dat SL1 zitje dan toch mijn kant uitgaan, hou ik m'n huidige zitje aan de kant voor je ;)

Krijg net een mailtje dat het zitje al verkocht is! :(
Heb vanmorgen gebeld en alles geregeld, moest alleen nog mijn adres doormailen! Met sommige mensen kan je dus ook geen afspraken maken :(

Hij zal dus wel jouw kant uit gaan denk ik?! Maar bij jouw sl1 past ie wel beter ;)
 
Heb nog niets gehoord van de man... dus voorlopig ook niet aan mij bedeeld :N
Pas deze ochtend via MP een mail gestuurd.

Maar idd niet netjes als de deal eigenlijk al geklonken was.

De FCR's zijn trouwens ook van MP verdwenen '( Was te mooi om waar te zijn voor die prijs.
 
Laatst bewerkt:
met plof bedoel je dat ie wel verbranding heeft? Dan is er dus benzineinspuiting en ontsteking.....

Dan houdt t voor mij ook op...... Je zou een standaard ECU van een SSie 2000+ van iemand kunnen proberen waarbij je pin zijstandaard aan massa legt.
Noh ja, een soort van ontbranding, meer dan een plof en een backfire kun je het niet noemen.....
 
vandaag pakketje ontvangen.... *D *D *D

Moet alleen even met een lakstiftje in de weer om de letters weer mooi te maken... verder gewoon echt heel gaaf.... :+

GroteFoto-QZPOQ7SV.jpg

Foto-W8UQM484.jpg

Foto-KCPIWDCA.jpg
 
Mooi citaat van Ducati head of marketing Diego Sgorbati:

“Every Ducati is an exclusive combination of unmistakable italian design, unique technical features and superior performance. If a product matches this requirements everybody will immediately recognize it as a Ducati. It’s not a matter of body, it’s a matter of soul.”

Zie http://www.ducatinewstoday.com/2011/10/qa-with-ducati-on-the-superquadro/
Dus jij trapt met open ogen in dat soort marketing gewauwel :N ................................. '(
 
Dus jij trapt met open ogen in dat soort marketing gewauwel :N ................................. '(

Ik trap nergens in, ik vind het een mooie {marketing} uitspraak. Je moet het eigenlijk horen in dat italiaanse engels.....

Als ze de droge koppeling wel hadden gehouden was daar ook vast iets moois over gezegd.

Moet jij niet de schuur in trouwens......? Of doet ie 't al..............
 
Ik trap nergens in, ik vind het een mooie {marketing} uitspraak. Je moet het eigenlijk horen in dat italiaanse engels.....

Als ze de droge koppeling wel hadden gehouden was daar ook vast iets moois over gezegd.

Moet jij niet de schuur in trouwens......? Of doet ie 't al..............
Ik kan me de kont in de schuur niet keren, de halve huisraad staat daar en ik had er vanmiddag een benzine ongelukje (trok de slang er wat te enthousiast af met nog peut in de tank), ruikt er nu heerlijk (de bank nu ook vrees ik) :X


Los daarvan, heb alleen zo'n pechpompsetje bij de Qubist, dus ben vanmiddag eens ouderwets op de sloop te Twijzel geweest en heb daar een volwaardig reservewiel (thuiskomer althans) incl bijbehorende pechset opgehaald, kosten na wat onderhandelen €10,-............ past me weer een heel stuk beter dan de 280,- ex band/ex btw van de dealer _O- O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan