Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Wel wil ik benadrukken dat ik een filmpje, met geluid wil horen van Dep z'n T500. Die net klaar is en er zeer mooi uit ziet!😻
Heb er zelf 1 gehad, maar wel een van een jaar ervoor.

Wordt aan gewerkt. Foto met rook en geluid is onderweg.
 
Ik denk dat de techniek niet eens zo'n probleem is hoor. (vanuit mijn vakkennis dan)

Zoals @Han S al opmerkte er zijn gewoon goede microfoon's tegenwoordig. Stap 1 voor de opvang van geluid is dus opgelost.

Dan de meetmethode:
Je moet meerdere hoeken meten en een constante geluidsterkte van de omgeving meten als referentie (ook zonder problemen te maken)
Je moet het gedrag van de geluidsgolven meten en rekening houden met staande golven die terug gekaatst worden via andere objecten. Omgeving bv huizen maar ook andere verkeersdeelnemens die jou geluid ook kunnen dempen/versterken en kaatsen. (dat zal wel wat complexer rekenwerk vergen, maar ik denk ook wel te doen)
Je moet rekening houden met beïnvloeding door bv @Willem die zijn picknick tafel er neerzet en de hele dag bij Tesla's een startpistool afschiet en tussendoor AC/DC Highway to Hell op standje 10 draait (Korte pieken zoals een startpistool zijn makkelijk op te vangen, constante andere herrie lastiger denk ik)
Je zult moeten fotograferen het voertuig maar eigenlijk ook uitgebreider voor de rekenmethode.

Een geluidsgolf is precies het zelfde als een golf van een radar, natuurkundig is er geen verschil. (zelfs als een golf in zee en er is veel kennis over golven en antennes)

Kortom technisch is het denk ik wel te doen, niet makkelijk en het zal wat testwerk vergen, maar zeker niet onmogelijk.

Zal het er snel komen? En dan ook die betrouwbaarheid halen?
Dat verwacht ik niet, het is een ingewikkeld duur proces en op dit moment hebben de overheden sowieso wat anders aan hun hoofd. Wanneer dit voorbij is hebben ze een financieel gat wat aandacht moet krijgen en ik vraag me af of er dan geld vrij gaat komen voor een project als dit.
Ik vermoed het niet.

Ik denk een proefballon, maar je bereik er dan wel weer mee dat het onder de aandacht komt, zie bv dit topic aandacht zat.

Andere methodes zoals afsluiten en aanhouden met meting zoals nu al in Duitsland gebeurd zal uiteraard wel blijven en misschien wat opgevoerd worden.
Dus eigenlijk het kan wel maar het gaat niet lukken?
Ik ga wel bij @Willem aan tafel zitten met geluidsfragmenten van dragracers. Dat zal ze leren, die Teslahufters.
Glaasje prik erbij en mötørheædth
 
Laatst een paar jonge gasten met van die knetter uitlaten, helm af ennnnn hun oordopjes uit. Hey hallo waarom moet een ander van je herrie genieten en jij niet8)7
 
Ik denk dat de techniek niet eens zo'n probleem is hoor. (vanuit mijn vakkennis dan)
Nu ik er zo over nadenk blijft het vooral een theorie die probleemloos te bedenken is maar wanneer je ermee aan de slag gaat vooral meer werk blijkt te zijn dan gedacht.
Zoals Han al opmerkte er zijn gewoon goede microfoon's tegenwoordig. Stap 1 voor de opvang van geluid is dus opgelost.
Over die microfoons kan ik niks zeggen, die zijn voor wat ze zijn bedacht prima, geluid opnemen en dat in een groot frequentie bereik. Dus pik je ook nog eens alle andere geluiden goed mee, misschien nog wel beter dan de frequentie die je juist zou moeten meten.
Dan de meetmethode:
Je moet meerdere hoeken meten en een constante geluidsterkte van de omgeving meten als referentie (ook zonder problemen te maken)
Nu ga je dus al verder dan een ‘simpel’ kastje in mekander knutselen die een golf afvuurt en de tijd gaat meten dat die weer terug komt bij het kastje en na een paar keer weet je de snelheid van het naderende object.
Je moet het gedrag van de geluidsgolven meten en rekening houden met staande golven die terug gekaatst worden via andere objecten. Omgeving bv huizen maar ook andere verkeersdeelnemens die jou geluid ook kunnen dempen/versterken en kaatsen. (dat zal wel wat complexer rekenwerk vergen, maar ik denk ook wel te doen)
En de omgeving is ook nog eens onderhevig aan verandering, meer of minder en van positie veranderende objecten en allemaal op een andere manier geluid makend en reflecterend of absorberend. Dat is niet ‘wat complexer’ dat gaat vinger je nat rekenwerk worden en dan zul je dus voor elke situatie ook nog eens een menu in je apparaat moeten gaan schrijven om dat ding te leren hoe te rekenen en te handelen met de informatie die hij op dat moment in die situatie binnenkrijgt. Dat is net zo zeker als de ad ons van Google ads of hoe je die shit ook mag noemen die denkt te weten welke reclame voor te schotelen na aanleiding van wat ik schrijf, schrijf ik bijvoorbeeld kut kut kut me poes is deauth dan krijg ik waarschijnlijk reclame vol erotiek, tinder en wat uitvaartcentrums en verzekeringsmaatschappijen. Met andere woorden en loop niet weg met mijn misschien vreemde manier van uitleggen, dat gaat niet goed. Dat is zoveel moeilijker schrijven voor een programeur dan dat iemand denkt met zijn goede idee.
Je moet rekening houden met beïnvloeding door bv @Willem die zijn picknick tafel er neerzet en de hele dag bij Tesla's een startpistool afschiet en tussendoor AC/DC Highway to Hell op standje 10 draait (Korte pieken zoals een startpistool zijn makkelijk op te vangen, constante andere herrie lastiger denk ik)
Dan zul je dus over een bepaalde tijd moeten gaan meten, een trajectcontrole, voor geluid. Dat is met snelheid al lastig, ik rijd en mag bijv 50 terwijl ik 100 rijd. Ik rem af en ga met 25 over de streep op ben zelfs even gestopt op de vluchtstrook. Maar dan nu met geluid, trek de koppeling in en.... nou je lijkt intelligent genoeg om te begrijpen waarom ik dit nu juist steeds meer in twijfel trek dat dit ooit een betrouwbare meting word.
Je zult moeten fotograferen het voertuig maar eigenlijk ook uitgebreider voor de rekenmethode.
Dat word een speelfilm
Een geluidsgolf is precies het zelfde als een golf van een radar, natuurkundig is er geen verschil. (zelfs als een golf in zee en er is veel kennis over golven en antennes)

Kortom technisch is het denk ik wel te doen, niet makkelijk en het zal wat testwerk vergen, maar zeker niet onmogelijk.
Met dat ‘denk ik’ ‘wat rekenwerk’ en dan nog de dingen die je nu nog onmogelijk kunt bedenken jaag je de maatschappij op enorme kosten en kom je er na veel geld verspild te hebben er achter dat het opnemen van iemands schedel en de spanwijdte van zijn neus geen zekerheden zijn om iemand in een bepaalde hoek te drukken.
Zal het er snel komen? En dan ook die betrouwbaarheid halen?
Dat verwacht ik niet, het is een ingewikkeld duur proces en op dit moment hebben de overheden sowieso wat anders aan hun hoofd. Wanneer dit voorbij is hebben ze een financieel gat wat aandacht moet krijgen en ik vraag me af of er dan geld vrij gaat komen voor een project als dit.
Ik vermoed het niet.
Mooi, dan zijn we er uit, Willem is misschien toch minder gek dan aanvankelijk gedacht en verdient hij een plekje als despoot en dictator in dit land en het word er beter en mooier op voor iedereen die het met hem eens is.
Ik denk een proefballon, maar je bereik er dan wel weer mee dat het onder de aandacht komt, zie bv dit topic aandacht zat.
Doe dan gewoon alsof en verspil er niet teveel belastinggeld aan.
Andere methodes zoals afsluiten en aanhouden met meting zoals nu al in Duitsland gebeurd zal uiteraard wel blijven en misschien wat opgevoerd worden.
Waarschijnlijk wel, ik denk daar het mijne over, de castratie van de man is al langer aan de gang en niet alleen op dit vlak, tegenwoordig moet je je welhaast schamen nog een beetje vent te zijn. En ik heb het niet over een ver pis blaaskaak wedstrijdje. Maar dat is off-topic.

Ik ben weer van Slipknot en Metallica, komen die ook voorbij?
Slayer
Slayer
jantje koopman ?})
Wat?
ik wou toch effies reageren al is het een beetje off-topic, zo zal het wel niet opvallen .... toch?
 
Top! Maar ik ga Slayer hier niet posten al staat het hoog bij me. Raining blood!!
Nou heb ik wel een on topic vraag, ik heb 2 z650's, maar die hebben alle een niet standaard uitlaat. De ene een Marshall Deeptone, en de andere een 4 in 2 van een raar Italiaans merk. Zou ik daar problemen mee krijgen als er, eventueel een APK voor motoren komt?
Eigenlijk zit ik er niet mee, want het maakt me geen reet uit. Ze blijven evengoed. Wel dat APK gedoe voor motoren, dat zit me wel dwars..
Moet wel erbij vermelden, dat ze geheel in goede staat zijn. Alleen de uitlaatjes horen er niet op. Die rotten destijds al na een tijdje weg, helaas.
 
Zelf denk ik dat het beter is de omgekeerd onevenredig exponentieel vergrote overlastveroorzakers aan te pakken, of beter gezegd de onterechte overlastondervindende overlast veroorzaker. Net als dat stel dat naast makkinga in de buurt van een crossterrein is gaan wonen (ze hebben nog een bekende nsb achternaam ook maar dat terzijde) en de omgeving onnodig last bezorgen en de vereniging enorm op kosten jaagt.

Het is gewoon jammer dat dat soort lui gehoord worden, ze maken het er niet leuker op. Het zijn ook altijd van die zuur ogende en teveel tijd hebbende lui.
 
Top! Maar ik ga Slayer hier niet posten al staat het hoog bij me. Raining blood!!
Nou heb ik wel een on topic vraag, ik heb 2 z650's, maar die hebben alle een niet standaard uitlaat. De ene een Marshall Deeptone, en de andere een 4 in 2 van een raar Italiaans merk. Zou ik daar problemen mee krijgen als er, eventueel een APK voor motoren komt?
Eigenlijk zit ik er niet mee, want het maakt me geen reet uit. Ze blijven evengoed. Wel dat APK gedoe voor motoren, dat zit me wel dwars..
Soms heb je gerede twijfel en dan is het, meten is weten, gissen is missen.
Je blijft toch altijd met je type goedkeuring zitten en hoe daarmee omgegaan word. Nu gaat het allemaal nog wel maar zodra we geassimileerd zijn in het Duitse systeem dan zal de systeembeheerder hier gaan ingrijpen omdat jouw pijpjes geen homolegalisatie heeft.
 
Dat klopt. Ik heb, een tijde terug een zelfde systeem aangeboden bij iemand die ik ken uit een ander forum. Maar, die woont in Duitsland...
Hij wou dat graag, dat systeem, maar het voldeed niet aan de daar geldende Tuv regeltjes aldaar. Dus het ging niet door.
 
<heel verhaal>

Ik ga inderdaad wat enthousiast in op technische uitdagingen. (vakafwijking)
Heel veel is technisch op te lossen en de problemen die jij nog opnoemt denk ik ook wel. Maar overal hangt een prijskaartje aan en vaak komen bij projecten kosten en baten niet goed bij elkaar. Gevolg: project gaat niet door.

En hoe wil je de 'baten' voor dit project gaan bepalen? De stress die dit opwekt bij een groep mensen omzetten naar een financieel plaatje? nog complexer.

Maar je kunt altijd iets bouwen en er dan een foutmarge aftrekken. Doen ze ook bij snelheid maar dat is veel simpeler.
Bij geluid moet je gewoon een langer meettraject hebben en voldoet een momentopname gewoon niet door te veel invloeden.

Dus ja we zijn het eens dat dit er op deze manier waarschijnlijk niet komt.

En nee ik vind het niet erg dat ik het met je eens ben hoor, wanneer je dat denkt heb je een verkeerde indruk van mij.

Het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar echt:
Niet elke ICE rijder is hetzelfde, kijk maar eens in dit topic van fluisterstil tot herrie pijpen allemaal op de verbrandingsmotor.
En dan:
Niet elke EV rijder is hetzelfde, ook daar rijden ook mensen op. En nee ik ben niet veranderd op het moment dat ik daar opstapte.

Mijn standpunt is het zelfde als daarvoor: Je moet gaan rijden op de motor waar je blij van wordt.

Het enige probleem in dit topic is inderdaad geluid, daar wordt verschillend overgedacht.
Maar volgens mij zijn we het er echt wel over eens dat excessen nergens goed voor zijn.
 
Top! Maar ik ga Slayer hier niet posten al staat het hoog bij me. Raining blood!!
Nou heb ik wel een on topic vraag, ik heb 2 z650's, maar die hebben alle een niet standaard uitlaat. De ene een Marshall Deeptone, en de andere een 4 in 2 van een raar Italiaans merk. Zou ik daar problemen mee krijgen als er, eventueel een APK voor motoren komt?
Eigenlijk zit ik er niet mee, want het maakt me geen reet uit. Ze blijven evengoed. Wel dat APK gedoe voor motoren, dat zit me wel dwars..
Moet wel erbij vermelden, dat ze geheel in goede staat zijn. Alleen de uitlaatjes horen er niet op. Die rotten destijds al na een tijdje weg, helaas.

Nee.
Jou motor heeft geen geluidsregistratie en heeft een leeftijd dat originele onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn. (dat laatste is niet eens een eis)
Dus een vervangingsuitlaat die voldoet aan de eisen is geen probleem voor een APK.

Jij valt onder deze wet:
Wetten overheid

Daar staat letterlijk:
Indien bij een motorfiets in het kentekenregister geen dB(A)-waarde, enz
Toerental waarschijnlijk ook geen registratie dus:
Bouwjaar vanaf 1960– 2-takt: 4.500 min-1
– 4-takt: 4.000 min-1

en
vanaf 500 tot:
750 cm3100 dB(A)

Meetmethode:
afbeelding.png


Dan doen ze 3 metingen en de hoogste telt.

Dus zolang jou uitlaat voldoet (en aan de andere eisen uiteraard zoals gasdicht :z) aan een geluidsdruk van 100db(A) (of minder) bij 4000 toeren krijg jij netjes goedkeuring.

100 db(A) is best veel dus niet druk om maken denk ik zo.

Dat klopt. Ik heb, een tijde terug een zelfde systeem aangeboden bij iemand die ik ken uit een ander forum. Maar, die woont in Duitsland...
Hij wou dat graag, dat systeem, maar het voldeed niet aan de daar geldende Tuv regeltjes aldaar. Dus het ging niet door.

Tuv is een vak apart, die gaan veel verder. Ik weet van mijn VFR dat die maar een paar soorten banden mag hebben in Duitsland (van Duitse VFR rijders)
Elke fabrikant moet echt zijn band aanbieden voor testen op het type en een type goedkeuring hebben. De eerste MPR band daar op de VFR1200X mocht pas toen we er hier in Nederland al een maand of 8 op stuurden.
Geld ook voor andere dingen daar spiegels enz, heel precies de Duitsers.

Dan zijn de regels in Nederland echt wel soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie!

100dBa halen ze echt niet, het zijn zogenaamde reflectie dempers dus open zijn ze niet. Ze maken wel wat meer geluid dan de originele uitlaten, dat wel.
Buiten dat rij ik er voor m'n plezier m'n rondjes ermee, net als jij doet.
De reacties die je krijgt als je met een oudere z650 rijd, en even een stop hebt zijn werkelijk mooi! Altijd leuke praatjes en glimlachende mensen.:)

Fijne dag!
 
Ik ga inderdaad wat enthousiast in op technische uitdagingen. (vakafwijking)
Heel veel is technisch op te lossen en de problemen die jij nog opnoemt denk ik ook wel. Maar overal hangt een prijskaartje aan en vaak komen bij projecten kosten en baten niet goed bij elkaar. Gevolg: project gaat niet door.

Je gaat mij niet horen zeggen dat het technisch 100% Onmogelijk is maar om een kleine groep hun zin geven en daarvoor miljoenen nooit meer terug te verdienen belastinggelden uit te geven?
Van mij mogen ze het proberen in hun eigen vrije tijd en met eigen geld.


En hoe wil je de 'baten' voor dit project gaan bepalen? De stress die dit opwekt bij een groep mensen omzetten naar een financieel plaatje? nog complexer.

Zeker heel complex, duur en het zet de deur open om nog meer van dit soort onzin te gaan financieren, terwijl ergens anders dat geld zo ontzettend veel harder nodig is. Eindelijk geld om wel boeven te vangen!


Maar je kunt altijd iets bouwen en er dan een foutmarge aftrekken. Doen ze ook bij snelheid maar dat is veel simpeler.
Bij geluid moet je gewoon een langer meettraject hebben en voldoet een momentopname gewoon niet door te veel invloeden.

Laten we nou geen zetten gaan herhalen en zo in cirkels blijven hangen.

Dus ja we zijn het eens dat dit er op deze manier waarschijnlijk niet komt.
Moeten we eigenlijk ook niet willen dat er maar een wildgroei is van allerlei meetpalen door het land, word het ook niet gezelliger op.
En nee ik vind het niet erg dat ik het met je eens ben hoor, wanneer je dat denkt heb je een verkeerde indruk van mij.
Als je ergens in mijn bericht de indruk hebt gekregen dat ik dat erg zou vinden maar dan ook letterlijk echt erg dan sorry dat ik die indruk heb gewekt.

Het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar echt:
Niet elke ICE rijder is hetzelfde, kijk maar eens in dit topic van fluisterstil tot herrie pijpen allemaal op de verbrandingsmotor.
En dan:
Niet elke EV rijder is hetzelfde, ook daar rijden ook mensen op. En nee ik ben niet veranderd op het moment dat ik daar opstapte.
Daar ben ik me van bewust.

Mijn standpunt is het zelfde als daarvoor: Je moet gaan rijden op de motor waar je blij van wordt.
Top zal ik doen
Het enige probleem in dit topic is inderdaad geluid, daar wordt verschillend overgedacht.
En het word ook verschillend ervaren, daar zit ‘m dan ook het probleem in in beginsel.
Maar volgens mij zijn we het er echt wel over eens dat excessen nergens goed voor zijn.
Klopt

in het rood.
 
Dank voor je reactie!

100dBa halen ze echt niet, het zijn zogenaamde reflectie dempers dus open zijn ze niet. Ze maken wel wat meer geluid dan de originele uitlaten, dat wel.
Buiten dat rij ik er voor m'n plezier m'n rondjes ermee, net als jij doet.
De reacties die je krijgt als je met een oudere z650 rijd, en even een stop hebt zijn werkelijk mooi! Altijd leuke praatjes en glimlachende mensen.:)

Fijne dag!

Mooi, ik mis mijn 900 Z1 ook wel, die zou ik wel als 2de motor willen hebben staan, alleen lukt dat nu niet meer voor een normale prijs.
De VFR ga ik verkopen, tenminste dat denk ik nu (ik heb hem niet ingeruild, maar als 2de motor zou ik iets aparters willen hebben, maar ik zie nog wel)
Ander topic ;)

Jij moet dus ook netjes in Duitsland kunnen rijden, ook met 100 db(A) je voldoet aan de NL eis. Dan kunnen ze niet bekeuren.
Ik ben wel benieuwd hoe ze daar mee omgaan en ook een fijne dag!
 
Tsja de prijzen voor een Z1 900 gaan echt door het dak inderdaad. Net als die voor de z650, ook die stijgen in prijs.
In Duitsland kom ik echter nooit dus voor mij zal het meevallen, heb wel van andere gehoord dat ze daar alleen boetes uitdelen aan Duitsers, niet echt aan anderen.
Ja, of je moet echt over de schreef gaan, maar niet op zaken zoals andere knippers en rem of koppelings hendels die geen Tuv keur hebben.
Ze zijn daar echt streng op weet ik via Heino, de duitse maat die ik ken.
 
Moeten we eigenlijk ook niet willen dat er maar een wildgroei is van allerlei meetpalen door het land, word het ook niet gezelliger op.

Zeker helemaal eens met deze, laten we maar normaal doen met ons allen.
Op de één of andere manier lijkt dat steeds lastiger.
 
Zeker helemaal eens met deze, laten we maar normaal doen met ons allen.
Op de één of andere manier lijkt dat steeds lastiger.
Allemaal normaal , vreselijk saaaaiiiiii:Z, de aparte mens geeft de sjeu aan de maatschappij , ik mag t wel ,we zitten al ff teveel aan de teugel en die gaat maar strakker 😥
 
Allemaal normaal , vreselijk saaaaiiiiii:Z, de aparte mens geeft de sjeu aan de maatschappij , ik mag t wel ,we zitten al ff teveel aan de teugel en die gaat maar strakker 😥

Met normaal doen bedoel ik meer niet zo lopen te miepen over een ander waar je zgn. last van hebt.

Voor mij part ga je in je slippers en tanga slip op je motor rijden _O-. (ik hoop niet dat er mensen zijn die visueel zijn ingesteld, die hebben nu een probleem)
En nee, dit is een voorbeeld, graag geen discussie over motorkleding, naast banden ook zo'n mooi ontspoor onderwerp :Y

Maar we kijken nu wel naar de Duitser, wat ik wel goed vind aan de Duitsers is dat ze vaak wel de moeite nemen om je ook dingen uit te leggen.
Zeker in de Eifel.

Gewoon staande houden, vaak met beelden uitleggen wat er gevaarlijk is en hoe je je rijstijl kunt verbeteren. (boete valt ook vaak mee en met de uitleg goedkoper dan een KNMV cursus ;))
Confronterend en leerzaam. En direct. Ze doen daar echt wel moeite voor vind ik.

Zo'n klote paal waar je pas na een maand een boete van thuis gestuurd krijgt wekt alleen maar irritatie op en daar zijn we dan in Nederland weer heel goed in.
Alles wegautomatiseren is dan wel goedkoper en makkelijker maar zeker niet altijd beter.
 
Met normaal doen bedoel ik meer niet zo lopen te miepen over een ander waar je zgn. last van hebt.

Voor mij part ga je in je slippers en tanga slip op je motor rijden _O-. (ik hoop niet dat er mensen zijn die visueel zijn ingesteld, die hebben nu een probleem)
En nee, dit is een voorbeeld, graag geen discussie over motorkleding, naast banden ook zo'n mooi ontspoor onderwerp :Y

Maar we kijken nu wel naar de Duitser, wat ik wel goed vind aan de Duitsers is dat ze vaak wel de moeite nemen om je ook dingen uit te leggen.
Zeker in de Eifel.

Gewoon staande houden, vaak met beelden uitleggen wat er gevaarlijk is en hoe je je rijstijl kunt verbeteren. (boete valt ook vaak mee en met de uitleg goedkoper dan een KNMV cursus ;))
Confronterend en leerzaam. En direct. Ze doen daar echt wel moeite voor vind ik.

Zo'n klote paal waar je pas na een maand een boete van thuis gestuurd krijgt wekt alleen maar irritatie op en daar zijn we dan in Nederland weer heel goed in.
Alles wegautomatiseren is dan wel goedkoper en makkelijker maar zeker niet altijd beter.
Ik heb t gevisualiseerd 😂👍duitsers zijn imo top ,ook de polizei ,ik kom er graag ,over t algemeen redelijker boetes en logischer mi
 
Met normaal doen bedoel ik meer niet zo lopen te miepen over een ander waar je zgn. last van hebt.

Voor mij part ga je in je slippers en tanga slip op je motor rijden _O-. (ik hoop niet dat er mensen zijn die visueel zijn ingesteld, die hebben nu een probleem)
En nee, dit is een voorbeeld, graag geen discussie over motorkleding, naast banden ook zo'n mooi ontspoor onderwerp :Y

Maar we kijken nu wel naar de Duitser, wat ik wel goed vind aan de Duitsers is dat ze vaak wel de moeite nemen om je ook dingen uit te leggen.
Zeker in de Eifel.

Gewoon staande houden, vaak met beelden uitleggen wat er gevaarlijk is en hoe je je rijstijl kunt verbeteren. (boete valt ook vaak mee en met de uitleg goedkoper dan een KNMV cursus ;))
Confronterend en leerzaam. En direct. Ze doen daar echt wel moeite voor vind ik.

Zo'n klote paal waar je pas na een maand een boete van thuis gestuurd krijgt wekt alleen maar irritatie op en daar zijn we dan in Nederland weer heel goed in.
Alles wegautomatiseren is dan wel goedkoper en makkelijker maar zeker niet altijd beter.
Zo leg je de vinger op de zere plek. Als je je, bijvoorbeeld, als groepje heel erg misdraagt en wordt staande gehouden, doorgelicht, bekeurd, geconfronteerd met je kut gedrag.... Dan leer je er misschien nog wat van. Als dat zelfde groepje het rondje rijdt en 2 weken later een CJIB acceptgirootje ontvangt, dan blijft alleen maar hangen dat ze op dat ene plekje voortaan het gas moeten los laten.
 
Jee Frank, ik ben wel visueel ingesteld en zie het voor me....Jan op z'n ZRX in die outfit.
Bedankt hé.. :+ :+ :+

Maar ben het geheel eens, er word veel te veel gezeurd en op elkaar gelet tegenwoordig.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan