Beste MF'ers
De BMW dealer waarschuwde dat bij mijn R1200RT de remschijven zijn versleten en dat de volgende beurt dus een dure wordt.Er zou pakweg zo'n €1000,- bij de volgende beurt erbij komen om de schijven te vervangen. Ik heb ze nagemeten en de slijtagegrens is inderdaad overschreden, niet heel veel maar toch.
Als ik Brembo onderdelen online koop schijven + blokken 2x voor en 1x achter, dan ben ik totaal kwijt bij Sparks online €494.95 en bij Ten Kate zelfs €433.61
Er zijn ook andere merken vergelijkbaar van prijs.
Zijn die BMW schijven nou zo duur, of rekent de dealer wel heel erg veel geld voor het erop zetten?
Is het de moeite waard om het zelf te doen?Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Momentsleutel etc heb ik wel. Wat komt er verder bij kijken?
Wat wil je nou dat we zeggen ?
Als je alleen schijven en blokken vervangt, zie ik niet in wat er mis zou moeten gaan. Ja, je kan je kop stoten, of een kop koffie om laten vallen. Dan heb je het ook wel gehad. Gewoon zelf doen.
Reviseren ze voor dat geld ook gelijk de remklauwen misschien?
Beste MF'ers
De BMW dealer waarschuwde dat bij mijn R1200RT de remschijven zijn versleten en dat de volgende beurt dus een dure wordt.Er zou pakweg zo'n €1000,- bij de volgende beurt erbij komen om de schijven te vervangen. Ik heb ze nagemeten en de slijtagegrens is inderdaad overschreden, niet heel veel maar toch.
Als ik Brembo onderdelen online koop schijven + blokken 2x voor en 1x achter, dan ben ik totaal kwijt bij Sparks online €494.95 en bij Ten Kate zelfs €433.61
Er zijn ook andere merken vergelijkbaar van prijs.
Zijn die BMW schijven nou zo duur, of rekent de dealer wel heel erg veel geld voor het erop zetten?
Is het de moeite waard om het zelf te doen?Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Momentsleutel etc heb ik wel. Wat komt er verder bij kijken?
de prijzen op de spullen in een BMW verpakking liggen altijd fors hoger en de dealer moet ze uit de BMW verpakking halen. en ze zijn er ook best even mee bezig omdat de RT zo lekker is dicht gebouwd. onder andere moet de uitlaatdemper er af om het wiel er uit te krijgen en niet alles bij een RT is makkelijk bereikbaar om aan te sleutelen (veel kappen en ander plastic dat in de weg zit). maar ik denk dat het een combinatie van beide is zowel de onderdelen zijn duur bij de dealer plus dat je een aantal onderdelen bent vergeten (bevestigingsmateriaal mag niet worden hergebruikt van BMW) en de uren van de dealer zijn ook niet echt goedkoop.
Als je nooit sleutelt kan er inderdaad wel het e.a. mis gaan, versleutelt worden.. heetstoken is goed.Hou er rekening mee dat de boutjes waar de remschijven mee vast zitten, vaak met locktite gemonteerd zijn. Heet stoken dus!
Beste MF'ers
De BMW dealer waarschuwde dat bij mijn R1200RT de remschijven zijn versleten en dat de volgende beurt dus een dure wordt.Er zou pakweg zo'n €1000,- bij de volgende beurt erbij komen om de schijven te vervangen. Ik heb ze nagemeten en de slijtagegrens is inderdaad overschreden, niet heel veel maar toch.
Als ik Brembo onderdelen online koop schijven + blokken 2x voor en 1x achter, dan ben ik totaal kwijt bij Sparks online €494.95 en bij Ten Kate zelfs €433.61
Er zijn ook andere merken vergelijkbaar van prijs.
Zijn die BMW schijven nou zo duur, of rekent de dealer wel heel erg veel geld voor het erop zetten?
Is het de moeite waard om het zelf te doen?Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Momentsleutel etc heb ik wel. Wat komt er verder bij kijken?
Lees even de prijzen die Femme in de openingspost zet. Dat is al beduidend goedkoper als jouw Suzuki schijven en inclusief blokken.1000€ extra vanwege het plaatsen van 3 nieuwe schijven en remblokken.*
Bij BMW lijkt mij dat nog niet zo overdreven.
Mijn motor, Suzuki GSX F, indien originele onderdelen:
Schijven vooraan 460€ (230€ per schijf)
Blokken vooraan 52€ (26€ per kant)
Schijf achteraan 160€
Blokken achteraan 32€
Dat is al 704€ samen, en dan heb ik de 15 nodige boutjes nog niet geteld aan 4€'stuk. Dat is nog eens 60€. 764€ dus ... zonder plaatsing.
Nu kan je dat online allemaal veel goedkoper vinden natuurlijk. Maar als ik het zo zie, is die 1000€ extra bij BMW voor dat werk nog zo gek niet. Want zoals reeds iemand aanhaalde, de eind demper moet eraf en nog een hoopje plastiek ook.
De uurtarieven bij BMW zullen ook wel gevoelig hoger liggen dan die bij Suzuki denk ik?
Ik ben alvast blij dat ik alles zelf kan. Maar moet er wel bij vertellen dat ik automechanica gestudeerd heb.
* bij plaatsen van nieuwe schijven ALTIJD ook nieuwe blokken!