dyno jet kit

Basje81

MF'er
15 feb 2004
46
0
Groningen
ik wil een dyna jet kit laten inbouwen in mijn R1.
Volgens de motorzaak waar ik dit wil laten doen zegt dat hij niet op een testbank hoeft, het is een kwestie van een van de drie sproeiers installeren en gasveren en kijken bij welke hij lekker loopt.
Volgens mij is dit dikke onzin, er moet van alles afgesteld worden aan carburatie, uitlaatklep en zeker bij eeen r1 met zijn exus-klep!!!!

Heeft de motorzaak gelijk?
Zo niet, dan is dit de laatste keer geweest dat ik bij hun kom!!!!!
 
Volgens mij heb je idd gelijk. Heb al behoorlijk wat topics gelezen over kitjes enzo en er wordt altijd wel gezegd dat de motor afgesteld dient te worden. Of dit nou echt nodig is op een bank dat weet ik niet. Misschien denkt hij wel de goede afstelling te weten en zegt daarom dat t niet nodig is... Daarentegen... volgens mij reageert geen enkele motor gelijk op het afstellen..
Al met al... niet echt antwoord op je vraag van mijn kant.. hoop dat iemand anders minder beperkte kennis heeft :]
 
het kan wel zonder testbank,
aleen weet je niet of er pk winst is gehaald!
mijn daytona loopt veel mooier met zoon kit & k&n filter.
achteraf op een testbank gemeete ,
klopte presies wat de monteur gezegt had.
hij is wat arm afgesteld voor het brandstof gebruik, :P
en toch nog na 10 jaar 130pk aan het achterwiel!!! :}
met veel pk wintst gaad hij ook meer gebruiken! :(
 
De blok van een R1 is zeer (delicaat!) Laat je D.kit installeren met behulp van een testbank.En liefst de P.K.op het achterwiel,dan zie je ook het verschil met en zonder D.kit.
 
Dinky Toy heeft ooit in z'n CBR een kitje zonder bank in laten bouwen en dat was dus geen succes. Later heeft Rinus (RF) de boel wel goed afgesteld (lees: heel andere sproeiers, dan er in het oorspronkelijke setje zatten) en heeft alleen de inbouw kosten gerekend... :}
 
ik wil een dyna jet kit laten inbouwen in mijn R1.
Volgens de motorzaak waar ik dit wil laten doen zegt dat hij niet op een testbank hoeft, het is een kwestie van een van de drie sproeiers installeren en gasveren en kijken bij welke hij lekker loopt.
Volgens mij is dit dikke onzin, er moet van alles afgesteld worden aan carburatie, uitlaatklep en zeker bij eeen r1 met zijn exus-klep!!!!

Heeft de motorzaak gelijk?
Zo niet, dan is dit de laatste keer geweest dat ik bij hun kom!!!!!

Dynojet en exup-klep!
Je hep geen dyna jet en exus-klep in je Yahama moter!
 
Dinky Toy heeft ooit in z'n CBR een kitje zonder bank in laten bouwen en dat was dus geen succes. Later heeft Rinus (RF) de boel wel goed afgesteld (lees: heel andere sproeiers, dan er in het oorspronkelijke setje zatten) en heeft alleen de inbouw kosten gerekend... :}

Zie je!! Testbank kost 45euro,voor iemand die het goed wil(laten)doen.
We hebben de ZXR750 van mijn neef laten doen bij de SPANJERD in Stein, SUPERAFSTELLING!!!!
 
Kan best zonder bank. Maar dan wel iemand met verstand van zaken. Mijn dyno kit is ingebouwd en afgesteld zonder bank. Later is mijn motor op een testbank geweest en er was geen verdere winst te behalen werd mij verteld alles stond perfect afgesteld.

Zonder bank, maar wel door een deskundig vakman!!
 
Kan best zonder bank. Maar dan wel iemand met verstand van zaken. Mijn dyno kit is ingebouwd en afgesteld zonder bank. Later is mijn motor op een testbank geweest en er was geen verdere winst te behalen werd mij verteld alles stond perfect afgesteld.

Zonder bank, maar wel door een deskundig vakman!!
Ehh, Dinky Toy en ik hadden dezelfde fiets, zowel kleur als jaargang en toch 2 verschillende sproeiersets. Dinky had zelfs sproeiers nodig, die niet standaard in het Dynojetkitje zaten, dus daar had zelfs een specialist geen eer aan kunnen behalen, als ie maar 3 setjes (standaard in een kitje) tot z'n beschikking had.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga nu zeker mijn motor naar een tuning bedrijf voor motoren brengen. En het klopt ik laat een dyno jet kit inbouwen en geen dyna, en ook heb ik geen exus-klep maar een exup-klep.
 
Zie je!! Testbank kost 45euro,voor iemand die het goed wil(laten)doen.
We hebben de ZXR750 van mijn neef laten doen bij de SPANJERD in Stein, SUPERAFSTELLING!!!!

Dank u voor het compliment :)
Het is trouwens niet Spanjerd maar Motorservice Spanjer.

Topicstarter, Inbouw zonder afstelling op de bank + voor en na run heeft GEEN zin, sterker nog, het komt best vaak voor dat als je de kit monteerd volgens de bijgeleverde aanwijzigingen dat de motor na inbouw zelfs minder vermogen heeft dan origineel! Meten is weten.
 
een video kan je ook repareren zonder meetapparatuur ge *D woon elke keer een ander component vernieuwen en nadat je er een paar vernieuwd hebt doet hij het wel weer hoor.
Waarom zou je meetapparatuur gebruiken als het ook zonder kan,hahaha.

groetjes Rinus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan