Dynojet / K&N , duidelijk voelbaar ?

Het voelt wel alsof ie rustiger loopt, wel loopt ie bij 80km/u in z'n 5 vrij redelijk, terwijl ik hiervoor pas bij 90km/u op z'n minst moest overschakelen naar z'n 5 (als ik dus zin heb om rustig te rijden :P ), anders ging hij bokken.

Maargoed, als die kleine inhouding bij het minimaal openen van het gas is opgelost, ben ik een zeer blij man ;) Lastig als je in de bocht het gas even los laat en zachtjes op laat komen, dan heb je even geen vermogen en dan ineens knalt het erin. Maar voor alles is een oplossing ;)

In elk geval even veel koppel als snarfman :P
 
Kom van de week maar ff langs met warme motor. dan stel ik hem onderin nog ff beter af.

Die verkeerde sproeier is echt een unicum. Je krijgt een nieuwe sproeier 142 (staat er ook op) en hij blijkt iets van 160 te zijn |( Daar kun je dagen naar zoeken als je geen bank hebt. Gelukkig had ik het snel gevonden :)

[edit] kleine correcties
 
Laatst bewerkt:
Dat afstellen van stationair (gas dicht) naar nèt iets gas open is wel een beetje een gepiel. Bij het stoplicht lijkt het bij het wegrijden net op alsof hij verzuipt. Ik heb destijds speciaal om dit op te lossen een haakse schroevendraaier (met een overbrenging erin) gekocht. Dit lag bij mij aan de afstelling van de luchtschroef, welke onderop je carburateur zit. En daar kom je anders niet bij...

Je hebt ook de snorkel op je lichtfilter verwijderd? Naast de getalletjes als NM's en kW's, hoe is de gasresponse? Ik merkte zelf dat de gaskabel veel meer als een stangetje aanvoelde ipv. een stuk elastiek.
 
Kom van de week maar ff langs met warme motor. dan stel ik hem onderin nog ff beter af.

Die verkeerde sproeier is echt een unicum. Je krijgt een nieuwe sproeier 142 (staat ik ook op) en hij blijkt iets van 165 te zijn |( Daar kun je dagen naar zoeken als je geen bank hebt. Gelukkig had ik het snel gevonden :)

Ik kom binnenkort dan wel een langs, hopen dat het weer goed is, de komende week volgens mij niet. Anders even wanneer de nieuwe bandjes erop komen.

Maar idd zoals Max Kool beschrijft, lijkt het niet of hij dan verzuipt. Ben je over dat punt (wat niet eens zo groot is), dan komt ie heerlijk los :}

Van die sproeier is idd belachelijk, grote fout als je het mij vraagt. Gelukkig had je het idd snel door, maar daarom laat ik het ook bij MotorXtra doen he O-)
 
Dat afstellen van stationair (gas dicht) naar nèt iets gas open is wel een beetje een gepiel. Bij het stoplicht lijkt het bij het wegrijden net op alsof hij verzuipt. Ik heb destijds speciaal om dit op te lossen een haakse schroevendraaier (met een overbrenging erin) gekocht. Dit lag bij mij aan de afstelling van de luchtschroef, welke onderop je carburateur zit. En daar kom je anders niet bij...

Je hebt ook de snorkel op je lichtfilter verwijderd? Naast de getalletjes als NM's en kW's, hoe is de gasresponse? Ik merkte zelf dat de gaskabel veel meer als een stangetje aanvoelde ipv. een stuk elastiek.

Ik laat Zot er wel naar kijken om 'm goed af te stellen, heb er alle vertrouwen in.

Snorkel is er ook vanaf en er zijn nog 3 gaten in de luchtfilterkast geboord, met een diameter van +/- 1cm per stuk als ik het me nog kan herinneren ;)

Gasrespons heb ik niet ervaren als een stangetje, maar wie weet komt dat nog wel omdat ie onderin niet helemaal lekker is. Wel merk ik dat je makkelijker langer door kan trekken in elke versnelling en dat je niet altijd hoeft terug te schakelen om even flink te blazen, hij pakt vrij direct op.
 
Die verkeerde sproeier is echt een unicum. Je krijgt een nieuwe sproeier 142 (staat ik ook op) en hij blijkt iets van 165 te zijn |( Daar kun je dagen naar zoeken als je geen bank hebt. Gelukkig had ik het snel gevonden :)

Lijkt me klein voor een hoofdsproeier :?

Zal wel aan Dellorto liggen dat ik zo'n lompe sproeier nodig heb....
 
Lijkt me klein voor een hoofdsproeier :?

Zal wel aan Dellorto liggen dat ik zo'n lompe sproeier nodig heb....

Tis een CV fabriekje, met een opening in het filterhuis van +/- 40 mm rond. Ik heb er nog 3 gaten van 11 mm bij geboord om maar een beetje lucht binnen te krijgen. Liefst had ik de zaag in het filterhuis gezet en er een brievenbus in gezaagt, maar dan heb je veel meer werk met afstellen. Bovendien zit er een streetlegal demper op, dus dan heeft dat niet zo heel veel zin.
 
Het voelt wel alsof ie rustiger loopt, wel loopt ie bij 80km/u in z'n 5 vrij redelijk, terwijl ik hiervoor pas bij 90km/u op z'n minst moest overschakelen naar z'n 5 (als ik dus zin heb om rustig te rijden :P ), anders ging hij bokken.

Gefeliciteerd... *D Ik had een vergelijkbaar fenomeen toen ik mijn Funduro voor een grote beurt wegbracht. Toen ik 'm terugkreeg liep hij veel beter, pakte beter op van onderuit en trok ook beter door :)

In elk geval even veel koppel als snarfman :P

Wist niet dat mijn Funduro een maatstaf was geworden :+
 
Laatst bewerkt:
OK, bij deze de scan.

Er zijn stukken waar hij geen toerental kon meten, daar zie je dus ook even niets. Maargoed, je hebt allemaal op school wel geleerd hoe je lijntjes ongeveer verder moet trekken ;)

DR650SE met Leovince X3 F.I.M. einddemper op de eerste run (ROOD).
2e run is met Leovince X3 en Dynojet kit stage 2 (BLAUW).

119859



Ro, donderdag ben ik vrij, dan wil ik wel even langskomen, maar ik bel eerst Sander wel even.
 
Gefeliciteerd... *D Ik had een vergelijkbaar fenomeen toen ik mijn Funduro voor een grote beurt wegbracht. Toen ik 'm terugkreeg liep hij veel beter, pakte beter op van onderuit en trok ook beter door :)

Ja, maar bij mij hoort ie te bokken ;) Je moet altijd in de juiste versnelling zitten, te hoog is niet goed. Schakellui rijden kan dus niet.
Die van jou had gewoon een onderhoudsbeurt nodig ;) Die van mij liep al goed, nu alleen net iets krachtiger, op het onderste dode punt na dan, maar dat is zo verholpen (kan alleen nie wachten :o )

Wist niet dat mijn Funduro een maatstaf was geworden :+

Haha, ja hoort eigenlijk ook niet he.
 
Ja, nu 142, er zat 140 in. En ik heb de pic geplaatst, dus kom maar op met je commentaar !!! :o

Ik durde het niet meer te zeggen tegen je maarre,

toch die 138 er maar in, en de naald mischien nog ff laten zakken :o
 
Ik durde het niet meer te zeggen tegen je maarre,

toch die 138 er maar in, en de naald mischien nog ff laten zakken :o

Wat? Heb je die 138 er in gedaan ? Of wil je die erin gaan doen ? B|
Er zat 140 in ;)

Nu weet ik niet meer wat er in zit, volgens mij nog steeds die echte 142 van Sander :)
 
Wat? Heb je die 138 er in gedaan ? Of wil je die erin gaan doen ? B|
Er zat 140 in ;)

Nu weet ik niet meer wat er in zit, volgens mij nog steeds die echte 142 van Sander :)

Sloop die carburateur eens uit elkaar. Je hebt vast wel gezien hoe je het ding weet in elkaar moet zetten ;)
 
Wat? Heb je die 138 er in gedaan ? Of wil je die erin gaan doen ? B|
Er zat 140 in ;)

Nu weet ik niet meer wat er in zit, volgens mij nog steeds die echte 142 van Sander :)

Er zit nu een echte 142 in, maar hij staat net ff te rijk voor het echte mooie. Met een open uitlaat denk ik dat ie perfect zou zijn, maar met deze zou ik zelf nog ff verder pielen om het max. te bereiken. Als eerste zou ik dan de 138 sproeier erin zetten, testen en als dat klopt met de naald nog ff rommelen, maar dat durfde ik eigenlijk niet meer voor te stellen na het @#$% sproeier drama van de toeleverancier. Nu je ver weg zit durf ik wel weer :+

[edit]

Nu zie ik het. Dit is run 12 van de 16. Toen had ik die gaten nog niet geboord. 142 is goed en die zit er nu in. Alleen de naald nog een clipje laten zakken, maar dat had ik al gezegt :)
 
Laatst bewerkt:
Sloop die carburateur eens uit elkaar. Je hebt vast wel gezien hoe je het ding weet in elkaar moet zetten ;)

Staat een stukkie op minidv tape ;) Nee er zit gewoon 142 in hoor ;) Zot loopt te dollen. Maar die wil er het liefste 50pk uit halen, het is alleen dat ik dit mooi genoeg vind. Wil ik er 50pk uit halen moet er heel wat aan veranderen... daar kan je een 2e hands motor van kopen.

Maar zo'n 1 pitter met één carburateurtje is wel 10x makkelijker dan een blok van 4 carburateurs ;)
 
Er zit nu een echte 142 in, maar hij staat net ff te rijk voor het echte mooie. Met een open uitlaat denk ik dat ie perfect zou zijn, maar met deze zou ik zelf nog ff verder pielen om het max. te bereiken. Als eerste zou ik dan de 138 sproeier erin zetten, testen en als dat klopt met de naald nog ff rommelen, maar dat durfde ik eigenlijk niet meer voor te stellen na het @#$% sproeier drama van de toeleverancier. Nu je ver weg zit durf ik wel weer :+

Hahah, zie ik er zo eng uit dan? ;)
Maar als er standaard 140 in zit, gaat 138 dan niet veelste arm lopen ?
Ik ga in elk geval geen open uitlaat kopen.

Maar als jij 'm onderin goed afstelt qua lucht/benzine en als ie over het hele toerental dan even netjes loopt als nu, is het toch ook goed? Motorisch kan ie er niet stuk van gaan of korter van leven... en het is geen wedstrijdfiets, dus qua prestatiewinst vind ik die 41pk en 53nm meer dan voldoende. Ik vond 'm origineel eigenlijk al lekker lopen ;)


Nu zie ik het. Dit is run 12 van de 16. Toen had ik die gaten nog niet geboord. 142 is goed en die zit er nu in. Alleen de naald nog een clipje laten zakken, maar dat had ik al gezegt

Zou kunnen dat die gaten idd later kwamen. Weet je zeker dat run 16 niet 38pk heeft? :o
Maaruh als het niet regent kom ik donderdag dan nog effe langs, mag jij 'm helemaal goed laten lopen ;)

P.S. m'n geld is op (nog voor het einde van de maand!), maar dit hoort toch nog bij nazorg? *D
 
Maar als er standaard 140 in zit, gaat 138 dan niet veelste arm lopen ?
Ik ga in elk geval geen open uitlaat kopen.

Nope, de vorm van de naald is anders dan van de standaard naald. Bij volgas voluit zal je carburatie wellicht met een 138 ietsie lager staan dan met een 140 sproeier. Met naald die bij de Dynojetkit hoort beinvloed je juist het middengebied. En een smallere naald op een marginaal kleinere sproeier kan nog steeds een rijker mengsel opleveren.

Ik reed zelf met 138 sproeier, en de naald 1 groef hoger dan standaard aanbevolen. Dat met een gewijzigd luchtfilter (duh, want Stage II) en een Supertrapp IDS met 6 tot 8 plaatjes en een dikke voorbocht. Gematigd open dus.
 
Nope, de vorm van de naald is anders dan van de standaard naald. Bij volgas voluit zal je carburatie wellicht met een 138 ietsie lager staan dan met een 140 sproeier. Met naald die bij de Dynojetkit hoort beinvloed je juist het middengebied. En een smallere naald op een marginaal kleinere sproeier kan nog steeds een rijker mengsel opleveren.

Ik reed zelf met 138 sproeier, en de naald 1 groef hoger dan standaard aanbevolen. Dat met een gewijzigd luchtfilter (duh, want Stage II) en een Supertrapp IDS met 6 tot 8 plaatjes en een dikke voorbocht. Gematigd open dus.

Je had 'm flink verbouwd ;) Hier alleen dus andere demper erop, voor de rest origineel. Ook nog originele schuimfilter. Maar het middengebied zie je duidelijk op de grafiek dat dat inderdaad een stuk beter is. Op top heb je er toch weinig aan op zo'n ding.

Wel raar dat je 138 gebruikte, juist bij open dempers enz. zou je juist de 142 nodig hebben volgens de handleiding... maargoed ik snap toch niets van carburatie enz. Heb meer verstand van andere dingen ;)
 
Ik had de einddemper redelijk dicht zitten (4 tot 6 plaatjes, er kunnen er 12 in), want dat was zo'n takkeherrie. Echt niet normaal. Viel me trouwens vies tegen die Supertrapp, de vulling was er binnen 3000 km uit.. Ik bleef er glas- en steenwol inproppen. :(

Ik had de gasnaald wel ietsje hoger dan normaal. Ik kreeg van Ruud Frederiks de tip pas met 142 sproeier aan de gang te gaan als ik ECHT ging opvoeren. Echt open uitlaat dus.

Het beste liep hij met dikke bocht en standaard demper, vet koppel, mooie klappen uit de luchtfilterkast, maar toch een bescheiden geluid. Ik heb het op de openbare weg niet zo op herriepijpen. Durf je geneens gas meer te geven want je maakt teveel kabaal.... Ik heb die uitlaat later verkocht aan die stuntgozer, Arjan van Zweeden, hij heeft ooit een tijdje op een DR650 gestunt.

Heb net zelfs een splinternieuwe standaard uitlaat op mijn 10 jaar oude BMW gezet. :+
 
Ik had de einddemper redelijk dicht zitten (4 tot 6 plaatjes, er kunnen er 12 in), want dat was zo'n takkeherrie. Echt niet normaal. Viel me trouwens vies tegen die Supertrapp, de vulling was er binnen 3000 km uit.. Ik bleef er glas- en steenwol inproppen. :(

Ik had de gasnaald wel ietsje hoger dan normaal. Ik kreeg van Ruud Frederiks de tip pas met 142 sproeier aan de gang te gaan als ik ECHT ging opvoeren. Echt open uitlaat dus.

Het beste liep hij met dikke bocht en standaard demper, vet koppel, mooie klappen uit de luchtfilterkast, maar toch een bescheiden geluid. Ik heb het op de openbare weg niet zo op herriepijpen. Durf je geneens gas meer te geven want je maakt teveel kabaal.... Ik heb die uitlaat later verkocht aan die stuntgozer, Arjan van Zweeden, hij heeft ooit een tijdje op een DR650 gestunt.

Heb net zelfs een splinternieuwe standaard uitlaat op mijn 10 jaar oude BMW gezet. :+

Morgen ga ik effe langs MotorXtra en dan zien we wel hoe die gaat lopen. Nu loopt ie goed hoor met die 142, alleen onderin dus effe nix zoals je al wist ;)

Maar Ruud Fredriks heeft gelijk, wil je met zijn 142 sproeier spelen, dan moet je m idd flink willen opfokken want dat is dus gewoon ergens rond de 165.

Mijn Leo X3 loopt vrij netjes, je hoort 'm maar hij is niet open... dus ik gooi het gas er wel op :]

Maar een standaard uitlaat op de BMW? Ik neem aan dat de geluidseisen toen anders waren, tegenwoordig hoor je ze niet meer B| Althans, bij Japanse fietsjes ;)
 
Maar een standaard uitlaat op de BMW? Ik neem aan dat de geluidseisen toen anders waren, tegenwoordig hoor je ze niet meer B| Althans, bij Japanse fietsjes ;)

Nou, ook bij BMW. Met een standaard uitlaat heeft mijn fiets een soort van hele zachte rasp, meer niet. Net geen natte-scheten geluid. Met die nieuwe demper iets voller dan bij die 10 jaar oude, maar het scheelt weinig. Neen, klinkt niet mooi.

Maar lekker belangrijk. Ik kan zonder mij zorgen te maken gas geven (niemand die me hoort), naar Duitsland, etc. Ik rij toch met doppen in, dus hoor het niet eens. :+
 
Maar Ruud Fredriks heeft gelijk, wil je met zijn 142 sproeier spelen, dan moet je m idd flink willen opfokken want dat is dus gewoon ergens rond de 165.

met CVK40 carb op de KLR had ik een 185 nodig :+ (dus geen DJ185 maar gewoon keihin 180) En dat was dan nog maar met replacement K&N filter met de orginele astmatische airbox waar je spontaan claustrofobie van zou krijgen en DAM uitlaat. Als de box bij mij open moest dan had ik een sproeier 250 ofzo nodig gehad :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan