Dynojet / K&N , duidelijk voelbaar ?

@Max Kool : Doe mij maar een hard geluid, horen ze je ook aankomen. Helaas kan ik dan niet naar Duitsland, maar voor ik de grens zou bereiken, zou ik toch al een houten reet hebben ;)


Net bij MotorXtra geweest, onderin is de dip eruit. Heb nu iets van 43,1pk (een eerdere meting gaf 44,0pk aan, dus het speelt er een beetje om) en het koppel is toegenomen tot 54,6 . Zal zsm de scan plaatsen.
Heb ook die sensor op de carburateur verwijderd en inderdaad gewoon in de eerste 2 versnellingen direct al vol vermogen, maar dit voel ik zelf niet heel erg, maar ik rijd over het algemeen toch niet altijd vol in de begrenzer in elke versnelling.

Ik vind 'm best zo! *D

Ro, jij mag uitleggen wat je er aan hebt gedaan !
 
Laatst bewerkt:
Ro, jij mag uitleggen wat je er aan hebt gedaan !

Gewoon een beetje gerommelt. Naaldje ingekort en gevijlt en dat soort dingen. Fuckmanschap zeg maar.

Maarre, ik wil nu wel de bewijzen van mijn fuckmanschap hier zien 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ruud Fredriks heeft een kit speciaal voor de Nederlandse markt.

B|

Een hoerig kut kitje was dit.

Hoofdsproeier 142 (staat erin geslagen ook) blijkt bij nameten 160 te zijn (138 is wel gewoon 138) en de naald is 1,8 mm te lang waardoor die bij 1 a 2 mm gas volledig doodsloeg omdat ie te arm kwam te staan |(

Als je dit setje zelf had gemonteerd was je flink achteruit gegaan ipv vooruit. Ik verbaas me hier nog steeds over. Wel leuk werk om uit te zoeken en zeer bevredigend om dan toch dikke resultaten te boeken :)
 
B|

Een hoerig kut kitje was dit.

Hoofdsproeier 142 (staat erin geslagen ook) blijkt bij nameten 160 te zijn (138 is wel gewoon 138) en de naald is 1,8 mm te lang waardoor die bij 1 a 2 mm gas volledig doodsloeg omdat ie te arm kwam te staan |(

Als je dit setje zelf had gemonteerd was je flink achteruit gegaan ipv vooruit. Ik verbaas me hier nog steeds over. Wel leuk werk om uit te zoeken en zeer bevredigend om dan toch dikke resultaten te boeken :)

Klote dat die sproeier niet klopte. :( Dan zoek je jezelf toch wezenloos?
 
Klote dat die sproeier niet klopte. :( Dan zoek je jezelf toch wezenloos?

Heb jij wel eens een naald moeten inkorten dan? Net zo iets en dat in 1 setje B|

De naald wat echt 1,8 mm te lang. Gelukkig kun je het verschil zien met de orginele (kon met de sproeier ook, maar dat verwacht je echt niet) Zonder dynobank en iemand die de info kan vertalen en er ook nog iets mee kan 8-) ben je dan soms dagen aan het zoeken of wordt je zo wanhopig dat je maar weer het orginele spul monteert.
 
Een naald die te lang is? Die blijft de hoofdsproeier dicht houden terwijl de gasschuif al naar boven gaat? Of was deze juist zo lang dat deze op de bodem van de vlotterkamer stond nog voordat de hoofdsproeier dicht was?

Anyway, zo blijf je zoeken en prutsen natuurlijk!
 
Een naald die te lang is? Die blijft de hoofdsproeier dicht houden terwijl de gasschuif al naar boven gaat? Of was deze juist zo lang dat deze op de bodem van de vlotterkamer stond nog voordat de hoofdsproeier dicht was?
hij bleef de hoofdsproeier dicht houden
Anyway, zo blijf je zoeken en prutsen natuurlijk!

alles bij elkaar 3,5 uur bezig geweest met een 1 pitter B|

Maar het resultaat mag er zijn 8-) JK, schiet eens op met inscannen :)
 
Jaja, was bezig met andere dingen ;)
Ben net thuis.

Hier het prachtige resultaat dankzij Ro :) :

121242


Als ik het kitje zelf had gemonteerd, had ik de DR allang verkocht en van het geld een Batavus gekocht ofzo ;)
 
Blauw is standaard, rood is met kitje? Of is blauw al enigszins gekieteld? Mooie waarden hoor!

Heb je ook een grafiek door de versnellingen heen? Dan zie je goed hoe de fiets na het overschakelen oppakt.

Misschien neem ik er wel een DR650 voor erbij. :9
 
Blauw is met legale leo uitlaat, rood is met aangepast luchtfilterhuis en carb. + legale leo.
 
Heb je ook een grafiek door de versnellingen heen? Dan zie je goed hoe de fiets na het overschakelen oppakt.

Misschien neem ik er wel een DR650 voor erbij. :9

Volgens mij hebben we maar 1 grafiek van door de versnellingen heen, en dat was na dat die sensor niet meer wordt ingedrukt bij vol gas.

Ga je er misschien weer eentje kopen? Suc6 met zoeken naar een goeie ;)
 
idd ,veel extra lucht hebben die dikke 1 pitters nodig om deftig te gaan,staan allemaal "dichtgeknepen" dat het niet mooi is....Cheap power :]

lees ik dat goed , geknepen ,, ik meende dat enkele bestaande 1 pitters die aan nieuwere eisen te kunnen voldoen men wel eens naar een restriktor grijpt om de geluidstaliban rustig te houden........ met een k&N erop die het huis gedeeltelijk of compl v.v ben je daar toch vanaf ???? of deie ring/buis omloot eraf "demonteren"
 
Oooeh, ikke spoedig sparen & naar Hoogland voor dergelijke praktijken }) , en dan ook nog die 25kW restrictie eruit... Dat word een echte pk boost voor mij. Ik rijd al wel met open demper, de rest is dus nog bagger.
Mzzl Nelis
 
....

Ga je er misschien weer eentje kopen? Suc6 met zoeken naar een goeie ;)

Nou, voorlopig niet. Ben momenteel mijn BMW aan het opfrissen. Nieuwe schokbrekers (Hyperpro), nieuwe uitlaat, net grote beurt, morgen nieuwe banden. Van de winter nog nieuwe remschijven vóór (niet echt versleten, maar je voelt dat ze niet overal even dik meer zijn) en misschien een koffersetje. Kost me allemaal genoeg.

Als de BMW af is wellicht. Nu ik mijn auto niet meer hoef te delen met mijn vrouw, zal ik toch iets minder vaak de motor pakken (auto van de zaak, dus rijdt voor nop). De Beemer slijt dus nu wel wat minder.

Later misschien, blijft nou eenmaal een hardstikke leuke fiets.
 
Laatst bewerkt:
Gaat genoeg geld in je BMW zitten Max_Kool ;)

Zo, heb de Metzeler ME33/55 banden eraf gegooid, nu zit er Bridgestone TW152 achter en TW101 voor. Kan ik eindelijk bospaadjes nemen enz.


Ik heb je nog effe een mailtje gestuurd Zot over de banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan