"Echte" motor vs motorscooter

Ik vind dat je een brommer moet oordelen zoals ie afgeleverd wordt,dat "oplossen"is bij van alles van toepassing 🤔
Verder vind ik die voorkant ook een rommelige "puinhoop".
Al met al is mooi vinden dus gewoon subjectief
🤔

Ik weet niet wat er bij jou begonnen is in je jeugd maar ik reed exact dezelfde brommers,alleen dan de 104,en nog zundapp,hercules (sachs),tomos 4TL erbij🤗
Nou, dan weten we dus waar het fout is gegaan :+

En zo is ook het onderwerp "smaken verschillen" treffend behandeld. Ik vind de V-strom ook met de standaard uitlaat niet half zo lelijk als welke scooter dan ook met een Akrapovic. Sterker nog, ik kan mij geen enkele scooter voorstellen die, met welk accessoire dan ook te pruimen wordt.

Maar..... Dat wil niet zeggen dat ik op wat voor manier ook neerkijk op de echte scooterrijder, iemand die zijn scooter niet alleen maar als praktisch en goedkoop alternatief voor de auto ziet, maar er ook plezier aan beleeft. En ik denk dat dit vrijwel iedere scooterrijder op MF betreft. MF voegt namelijk iets toe, je kunt je hobby delen met anderen. En lekker bekvechten met echte motorrijders natuurlijk. :+
 
Je kan je beter afvragen wat er in jou jeugd is mis gegaan,104 Zuignapp,Hercules,Tomos8)7
Kreidler was en is de enige ECHTE:Y:W

Ik hield en hou van afwisselling,ik heb dan ook meerder kreidler's en zundapp's gereden. 🤗
 
Nou, dan weten we dus waar het fout is gegaan :+

En zo is ook het onderwerp "smaken verschillen" treffend behandeld. Ik vind de V-strom ook met de standaard uitlaat niet half zo lelijk als welke scooter dan ook met een Akrapovic. Sterker nog, ik kan mij geen enkele scooter voorstellen die, met welk accessoire dan ook te pruimen wordt.

Maar..... Dat wil niet zeggen dat ik op wat voor manier ook neerkijk op de echte scooterrijder, iemand die zijn scooter niet alleen maar als praktisch en goedkoop alternatief voor de auto ziet, maar er ook plezier aan beleeft. En ik denk dat dit vrijwel iedere scooterrijder op MF betreft. MF voegt namelijk iets toe, je kunt je hobby delen met anderen. En lekker bekvechten met echte motorrijders natuurlijk. :+

Ik blijf me verbazen over hoe slecht en selectief er hier gelezen wordt. 😕

Ik
02-09-19 Inter-Track at Zolder group 2 Blue #421.jpg


en ik
IMG_20190614_141647.jpg


en ik (weer)
IMG_20190827_135901.jpg


En ik ook nog

zxr.jpg


Ik rij ze alle 4 nu,2019,allen met veel plezier en met de nodige kilometers 🤗

Dusch "echte motorrijder"zullen we op op deze voet verder lullen :🤔🧐
 
Nou, dan weten we dus waar het fout is gegaan :+

En zo is ook het onderwerp "smaken verschillen" treffend behandeld. Ik vind de V-strom ook met de standaard uitlaat niet half zo lelijk als welke scooter dan ook met een Akrapovic. Sterker nog, ik kan mij geen enkele scooter voorstellen die, met welk accessoire dan ook te pruimen wordt.

Maar..... Dat wil niet zeggen dat ik op wat voor manier ook neerkijk op de echte scooterrijder, iemand die zijn scooter niet alleen maar als praktisch en goedkoop alternatief voor de auto ziet, maar er ook plezier aan beleeft. En ik denk dat dit vrijwel iedere scooterrijder op MF betreft. MF voegt namelijk iets toe, je kunt je hobby delen met anderen. En lekker bekvechten met echte motorrijders natuurlijk. :+
Ik kijk altijd neer op scooters,dat krijg je met een grote Goldwing8-):Y:+
 
Vooruit dan maar het zei u vergeven ;)

Maar mijn hart lag wel bij sachs 5 bakken 🤗

download (1).jpg


Het mooie was al die duitse blokken hadden hun eigen manier van de schakel (klokken)
Zundapp had zijn kogeltjes die door een as in een versnelling werd geduwd,kreidler met vorken,sachs had een trekstang met een externe klok wat een prachtige constructie was:P
 
Ik zie een sticker van ISS suspension op die Kawasaki. Echte motorrijders gebruiken een ander merk.:P
YSS kreeg ik fikse korting, op bij YSS te schijndel als SAM rijder.
Scheelt aanzienlijk met hyperpro 🤗 ,met mijn tempo,goed zat
 
Op het gevaar af nu ernstig de figuurlijke knuppel in een hoenderhok te smijten: ik vind mijn eigen Aprilia Scarabeo 250 ook niet mooi. Alleen heb ik hem daar ook nooit voor gekocht.....
Wel tuft 'ie me trouwhartig door spitsverkeer, en dat is precies waar ik hem voor heb: als werkpaard.
Spitsverkeer is een verkeerssituatie waarin het verschijnsel "motor-emotie" een hele andere betekenis krijgt. Iedere dag 2x 45 kilometer over smalle weggetjes dwars door het Goene Hart betekent gewoon niet harder dan 80 kunnen rijden. Of ik nou harder wil of niet, voor die tijd is er altijd wel een hobbel/klei op de weg/auto/tractor in beeld die tot vertragen noodt. Onder die omstandigheden is vermogen nutteloos (zo niet vermoeiend) , heb je niets aan scherp sturen bij het ontwijken van verregende fietsers en is een sportieve zithouding een vorm van zelfkastijding.
"Hanteerbaarheid" is veel nuttiger, en dan is dit de motor die daar bij past. Dan moet de emotie maar ergens anders vandaan komen.

Vanmorgen tufte ik door de regen richting werk. Misschien niet sportief, maar wel lekker in de frisse lucht. Links van de weg wat koeien, rechts een paar schapen en er achter een opkomende zon. Ik haalde een vierwieler in vol stickers van bekende Italiaanse en Amerikaanse motormerken en realiseerde me opeens dat ik ook op een lelijke scooterd aanzienlijk meer "motoremotie" ervoer dan deze "echte motorrijder", schuilend in een koekblik....

Na dertien jaar lang minstens eens per jaar overwegen om hem weg te doen was de enige vraag op dat moment hoe ik er zo snel mogelijk een nieuwe achterband op krijg. Een Scarabeo met een vierkante achterband in de stromende regen stuurt namelijk uitgesproken kødt. Waarschijnlijk ben ik dus voorlopig nog niet van het ding af. ;)
 
Op het gevaar af nu ernstig de figuurlijke knuppel in een hoenderhok te smijten: ik vind mijn eigen Aprilia Scarabeo 250 ook niet mooi. Alleen heb ik hem daar ook nooit voor gekocht.....
Wel tuft 'ie me trouwhartig door spitsverkeer, en dat is precies waar ik hem voor heb: als werkpaard.
Spitsverkeer is een verkeerssituatie waarin het verschijnsel "motor-emotie" een hele andere betekenis krijgt. Iedere dag 2x 45 kilometer over smalle weggetjes dwars door het Goene Hart betekent gewoon niet harder dan 80 kunnen rijden. Of ik nou harder wil of niet, voor die tijd is er altijd wel een hobbel/klei op de weg/auto/tractor in beeld die tot vertragen noodt. Onder die omstandigheden is vermogen nutteloos (zo niet vermoeiend) , heb je niets aan scherp sturen bij het ontwijken van verregende fietsers en is een sportieve zithouding een vorm van zelfkastijding.
"Hanteerbaarheid" is veel nuttiger, en dan is dit de motor die daar bij past. Dan moet de emotie maar ergens anders vandaan komen.

Vanmorgen tufte ik door de regen richting werk. Misschien niet sportief, maar wel lekker in de frisse lucht. Links van de weg wat koeien, rechts een paar schapen en er achter een opkomende zon. Ik haalde een vierwieler in vol stickers van bekende Italiaanse en Amerikaanse motormerken en realiseerde me opeens dat ik ook op een lelijke scooterd aanzienlijk meer "motoremotie" ervoer dan deze "echte motorrijder", schuilend in een koekblik....

Na dertien jaar lang minstens eens per jaar overwegen om hem weg te doen was de enige vraag op dat moment hoe ik er zo snel mogelijk een nieuwe achterband op krijg. Een Scarabeo met een vierkante achterband in de stromende regen stuurt namelijk uitgesproken kødt. Waarschijnlijk ben ik dus voorlopig nog niet van het ding af. ;)

Herkenbaar 😍
Velen maken heel weinig kilometers maar lullen vooral over motorrijden.
Maar wel zeiken op motorscooterrijders,vanui hun auto's, die wel 10000+ kilometers per jaar maken🤔
 
Ik denk dat als de 125 cc scooters gewoon met een B rijbewijs gereden mogen worden zoals in andere landen, dat er dan heel wat meer motorscooters zouden rondrijden.
Maar gelukkig moet je in NL voor de lichte MS-ers ook een A(1) rijbewijs halen :Y

Al die idioten, die op die opgevoerde (snor)bromscooters door het verkeer heen raggen, zouden dit dan ook op een 125cc doen, met hun B rijbewijs.
 
Maar gelukkig moet je in NL voor de lichte MS-ers ook een A(1) rijbewijs halen :Y

Al die idioten, die op die opgevoerde (snor)bromscooters door het verkeer heen raggen, zouden dit dan ook op een 125cc doen, met hun B rijbewijs.
En idioten met een motor en een A rijbewijs doen dit evengoed. Of de gemiddelde Harry met een dure leasebak. Wat is je punt?
 
En idioten met een motor en een A rijbewijs doen dit evengoed.
Wat is je punt?
Van iemand met een A rijbewijs mag verwacht worden dat hij/zij weet hoe het hoort, en daar ook op aangesproken kan worden, en het A rijbewijs weer ingenomen kan worden. (Punt)
 
En bovenstaande geldt bij een B rijbewijs niet? Ik zie dat duidelijk anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan