Ik vraag me af of de smart vesten in hun algoritmen óók een minimum snelheid aanhouden.Met koordje gaat 'ie niet zomaar boem, dan moet je vrij ruig weg lopen
Haha prachtigIk vraag me af of de smart vesten in hun algoritmen óók een minimum snelheid aanhouden.
Dus als je beneden, zeg, 15 km/u onderweg bent en je gaat onderuit,
dat de airbag niet wordt geactiveerd.
Zo is er op Youtube een filmpje te vinden waar iemand met zijn Hövding airbag-fietshelm
(sorry voor dit off topic geval) een supermarkt inloopt en uitglijdt.
Daarbij meende de sensoren van het ding dat ie in een ongeval betrokken was en activeerde.
Beswel ‘n bietje lullig en onnodig duur.
hier dus: Youtube filmpje
Tot 10km/h gaat de airbag niet af.
Nee, maar wel geinteresseerd. Zojuist op Youtube ook wat informatie over dit vest gezien en het ziet er goed uit. Schijnbaar idd de beste op de markt; geen bullshit met touwtjes, gps, abbo's, e.d.Sinds vandaag eigenaar van een tech-air 5 systeem van alpinestars. Is volgens mijn informatie de beste op de markt. Niet de goedkoopste, maar geen abbonnement.
Zit comfortabel, wel iets warmer dan zonder (uiteraard). Alle naden etc zien er stevig uit. Design en gebruik goed over nagedacht zo te zien.
Ze geven aan dat t 10 jaar moet meegaan. Lijkt me sterk. Ik ben benieuwd.....
Nog meer airbagrijders hier?
Nee, maar wel geinteresseerd. Zojuist op Youtube ook wat informatie over dit vest gezien en het ziet er goed uit. Schijnbaar idd de beste op de markt; geen bullshit met touwtjes, gps, abbo's, e.d.
Ik vraag mij wel 3 dingen af, namelijk hoe het zit onder een textiele jas welke geen strakke maar ook geen losse pasvorm heeft, hoe warm het voor je rug is (met een bezwete rug op kantoor aankomen is niet ideaal) en hoe veilig de sensors zijn als je bijv zeer snel optrekt. Dat laatste zou bijna hetzelfde moeten zijn als je bijv van achteren geramd zou worden, ongeveer dan.
Waar heb je het trouwens gekocht?
Hoi @blarp, Ik ben zelf ook aan het kijken voor precies het zelfde. Wat heb jij uiteindelijk gekocht? Deze Bering ziet er wel oke uit.Ik zie de
Bering BERING C-PROTECT AIR AIRBAGVEST
Heeft iemand daar een mening over?
Lijkt aan mijn criteria te voldoen..
Jammer dat je bent omgekieperd (hopelijk weinig schade).Voor wat het waard is. Deze week voor t eerst gevallen met airbag. Bij t parkeren op mn werk. Stond dus al bijna stil. Airbag is niet af gegaan. Daar ben ik dus positief over.
Ik ben, na honderden uren gebruik, ook tevreden over de batterijduur trouwens. Hij gaat zeker 30u rijden mee, dat is erg prettig.
Ik rijd al lange tijd met Airbagvesten. Heb twee jaar geleden zelfs een nieuwe gekocht. Ik had altijd een Hitair YS vest en heb nu een Held Air Vest II. Handige van de Held is dat er een level II backproctor in het vest zit. Daarvoor altijd Dainese Wave II aangehad.
Een vest is best handig vind ik, je kunt hem over verschillende jassen dragen. In de winter over de textielen jas en in de zomer over de leren doorwaai jas. Ik rijd nooit meer zonder. Waarom? ik heb hem een keer getest: met ongeveer 60km tegen de vlakte... Je kon niet zien dat er zand in de bocht lag. Anyway vest deed het prima. Geeft ook een veiliger gevoel, de kans dat je zwaargewond raakt is kleiner, hoeveel? geen idee. Maar waarom zou je die kans niet (flink) willen verkleinen? Je moet niet de illusie hebben dat je onkwetsbaar bent met zo'n vest. Je kan die auto of fietser ook over het hoofd zien, daar gaan airbags niet bij helpen, maar die nare crash erna wellicht wel. Just my 2 cents.
Ik kan het iedereen aanraden!
Groet, Niels
Hit-Air:
Bekijk bijlage 1530981
Held:
Bekijk bijlage 1530982