Een groene minder.........

Mr.Zed

MF veteraan
11 okt 2002
6.285
2
Zuid NL
Alle potentiele kopers hebben pech. Ik heb vandaag mijn zxr 400 ingeruild. Dus dat is weer een groene kikker minder op MF. Niet getreurd misschien komt er nog wel eens een kawa.

Ik heb hem ingeruild voor een mooie rode v-twin met enkelzijdige achterwielophanging.......











Jawel, goed geraden het is een Honda NTV 650 revere geworden. ;) Binnenkort komen er wel plaatjes.
 
klinkt als een stap terug....

Qua uiterlijk en sportiviteit wel iets ja, moet ik toegeven...Een zxr is natuurlijk een mooie motor.

Maar ik moet een wat praktischer motor hebben, ik kan hem niet alleen voor de hobby veroorloven. En een ntv is best mooi vind ik. Voor mij ga ik er al met al toch op vooruit. Comfort en gebruiksgemak omhoog(cardan, zitpositie, bagagerek etc.), looks iets achteruit.

Een sportmotor voor de hobby komt nog wel eens, ik ben nog jong zat.
 
De NTV is iig enorm veel sterker onderin...

Denk niet dat ie op de snelweg lekkerder rijdt

je ruilt een (te?) sportieve zithouding in voor (te?) veel wind vangen, ruitje erop maakt \'m niet fraaier...
 
:( jammer dan moet k weer verder gaan zoeken!
maarja... Gefeliciflapstaart met je nieuwe fiets (al is het geen kawa\ '( )
Wat heb je eigenlijk voor je fiets terug gekregen?
 
:( jammer dan moet k weer verder gaan zoeken!
maarja... Gefeliciflapstaart met je nieuwe fiets (al is het geen kawa\ '( )
Wat heb je eigenlijk voor je fiets terug gekregen?

Ik weet wat inlever mensen. Ik weet zeker dat ik er tevreden mee zal zijn.
Voor die zxr heb ik een mooie prijs gehad, anders had ik het niet gedaan.
 
Joe5.gif
 
Oh ja. Bericht voor Pimmos:

Als je die zelfgebouwde alu demper nog wilt, dan mag je hem hebben. Kost je niks. Je woont toch in Eindhoven? Daar zit ik regelmatig en ik kan hem wel een keer meenemen.
 
Haha, jaja, ik heb hem net opgehaald. :)

Voor iedereen die denkt dat ik hiermee een stap terug zet: Mooi niet! :] Hij rijdt lekker en ziet er puik uit. Ik ben er erg blij mee.

Maar wat een verschil zeg! De massaverdeling en zitpositie zijn behoorlijk verschillend t.o.v. de zxr. Ik leg hem nu nog niet plat een bocht in, maar dat komt nog wel. Het is wel wennen.

En de cardan voel je ook goed. Heel duidelijk direct schakelen. En hij kan je achterwiel blokkeren als je te hard terug schakelt (heb ik al ervaren vandaag, is niet echt problematisch te noemen eigenlijk).
Jammer dat ik verder voorlopig even geen tijd heb om te rijden, het is best mooi weer. En met een nieuwe motor kriebelt het tcoh natuurlijk.
 
meer een stap opzij ;)

mgoed, NTV voelt vast een stuk sterker zoals ik al zei, en op de \"recht-in-de-wind zitpositie\" na is er heel lekker mee te rijden.

Typisch hoe het lijkt alsof je hoog op de machine zit, zwaartepunt zit ook vrij hoog lijkt wel.
 
meer een stap opzij ;)

mgoed, NTV voelt vast een stuk sterker zoals ik al zei, en op de \"recht-in-de-wind zitpositie\" na is er heel lekker mee te rijden.

Typisch hoe het lijkt alsof je hoog op de machine zit, zwaartepunt zit ook vrij hoog lijkt wel.

Ja je hebt wel gelijk denk ik, over dat zwaartepunt. Bovendien weegt die ntv ook een slordige 40 a 50 kg meer, dat voel je ook wel. Ik heb van de wind nog geen last gehad, maar ik heb er nu nog vrij rustig mee gereden. Gas geven en toerentallen zijn ook heel anders trouwens, het neigt overdreven gezegd meer naar een auto dan naar een 4 cilinder sportfiets.
 
Het zijn natuurlijk twee uitersten, heb op beide gereden...

Bij de ZXR400 is het melken naar meer toeren om te zorgen dat er iets gebeurd

Bij de NTV650 is het zorgen dat je laag in de toeren blijft om te zorgen dat je rap vooruit komt.
 
Vandaag weer gereden (zie topic: 'zijn macadams echt zo slecht')

En wat plaatjes geschoten.

full
 
Stap vooruit!

lekker lage kosten (diagonaal banden, 1 set remblokken, geen ketting etc etc.), genoeg vermogen onderin, lekkere rechtop zithouding :}

Volgende stap vooruit is naar een 1 cilinder SM.

Ro
 
Stap vooruit!

lekker lage kosten (diagonaal banden, 1 set remblokken, geen ketting etc etc.), genoeg vermogen onderin, lekkere rechtop zithouding :}

Volgende stap vooruit is naar een 1 cilinder SM.

Ro
:^ Behalve dat sm gebeuren dan. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan