een mooie beginnersmoto (+/- €2000/€2500)

Ja en nee O-) af fabriek 160, maar 180 past zonder aanpassing en rijden er genoeg mee (geen flauw idee wat ik nu onder de F2 heb liggen, maar hebben genoeg 180ers onder gezeten).

FZR is ook wel leuk, waarschijnlijk een stuk zuiniger met de brandstof, en minder zuinig met de olie.

600R hebben geen last van overmatig olieverbruik hoor, dat zijn de oudere 1000's :)
 
600R hebben geen last van overmatig olieverbruik hoor, dat zijn de oudere 1000's :)

Dat klopt :X

(brandstof)verbruik is volgens mij wel een stuk gunstiger.

Edit die 1000's lekken langs de klepseals geloof ik, en de 600 heeft een compleet andere cilinderkop (4 kleppen per cilinder ipv. 5).
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt :X

(brandstof)verbruik is volgens mij wel een stuk gunstiger.

Edit die 1000's lekken langs de klepseals geloof ik, en de 600 heeft een compleet andere cilinderkop (4 kleppen per cilinder ipv. 5).

Mijne verbruikt bij normaal rijgedrag makkelijk 1:20 a 22

Dat over de klepseals zou ik niet weten, zover rijkt mijn kennis nog niet ! :P

Je kan de 1000 en 600 zoiezo slecht met elkaar gaan vergelijken
 
hey luitjes

nee geen verkooptopic, ik vroeg me gewoon iets af:P
ik wil volgend jaar zomer beginnen met rijlessen :] en daarna natuurlijk een redelijk motortje (DUURT LANG |( )

nou heb ik zelf al zitten kijken naar een CBR600 :9~ en dan pak 2ehands O-) . en dan een nieuw helmpje uffcourse :} maar nou vroeg ik me af of er nog ander mooie moto's in deze prijsclasse zijn. (voor beginner) ik hou wel een beetje van het sport/tour segment. :Y

alvast bedankt
:') Je opent een topic over welke motor terwijl je volgend jaar wilt beginnen met lessen. :?

Kom op zeg.... dit topic ben je allang vergeten als je sowieso afrijdt.

Dus voorlopig mijn advies:
trek_rr.jpg
 
600R hebben geen last van overmatig olieverbruik

same here!! de mijne verbruikt ook nagenoeg nix!

verbruik 1:20 bij normaal rijden. (knallen= 1:16, relax= 1:22)

600 R is ook mijn eerste fiets, tot nu toe zeer blij mee, niet te giftig onderin, dus kleine foutjes kom je mee weg.
maar boven de 7.000 rpm.... :Y
 
Laatst bewerkt:
Oudere fzr 600 heeft idd een afwijkende maat achtervelg (18" en standaard 130 breed). Bij mij zit er 150 breed onder, maar breder moet je niet gaan. Maar goed, ik had het dan ook over de recentere R uitvoering
 
en wat betreft de kilometerstand heb ik geen flauw idee.. ik zit een beetje te zoeken naar een moto van bj 1996 t/m nu (A) maar als ik bv een moto zie van 96 welke kilometerstand is dan een beetje betrouwbaar... ik dacht zelf zo rond de 50.000km
 
en wat betreft de kilometerstand heb ik geen flauw idee.. ik zit een beetje te zoeken naar een moto van bj 1996 t/m nu (A) maar als ik bv een moto zie van 96 welke kilometerstand is dan een beetje betrouwbaar... ik dacht zelf zo rond de 50.000km


hangt van het onderhoud af, mijn fazer heeft nu 65k gereden maar rijd nog perfect. Ik heb m dan ook goed onderhouden, en dat bepaald hoelang een motor mee gaat.
 
en wat betreft de kilometerstand heb ik geen flauw idee.. ik zit een beetje te zoeken naar een moto van bj 1996 t/m nu (A) maar als ik bv een moto zie van 96 welke kilometerstand is dan een beetje betrouwbaar... ik dacht zelf zo rond de 50.000km

50k is normale kilometerstand voor een 96-er :Y

Weet niet hoe de prijs van de CBR's liggen maar jonger dan 96 voor minder dan 2500.. weet niet hoe makkelijk je die vind
 
zzr 600 bevalt hier de eerste 4000km goed :)

wel vrij zwaar maar fijne zithouding, ook voor passagier, mooie dubbele uitlaat en 100pk. de motor kan voorlopig nog heel veel meer dan ik er uit kan halen dus weet zeker dat ie nog jaren blijft.
 
50k is normale kilometerstand voor een 96-er :Y

Weet niet hoe de prijs van de CBR's liggen maar jonger dan 96 voor minder dan 2500.. weet niet hoe makkelijk je die vind

die zijn wel te vinden hoor.. ik heb ergens eentje uit '99 gevonden voor €2000 (wel uit duitsland maar dat maakt niet uit)
 
Gewoon een voorbeeld hoor :)

Probeer je naar de duistere zijde te trekken ! }) :+

Wel 1 nadeel aan de 600R, 2e versnelling wil een zwak punt zijn..

Mocht je dankzij mijn overtuigingskracht eentje willen kopen, test deze dan goed..

even flink doortrekken in ze 2, als ie uit de versnelling schiet is het niet goed.
 
Hahaha, elke keer als ik die avatar van Dave89 zie, schiet ik in de lach !! :Y
Oja, motor kopen voor dat geld ... eh .... zat te koop. :W

Grtz. M.
 
die zijn wel te vinden hoor.. ik heb ergens eentje uit '99 gevonden voor €2000 (wel uit duitsland maar dat maakt niet uit)

dat maakt dus wel uit, als je die in Nederland op de weg wilt hebben en verzekeren moet je wel rekening houden met de kenteken-keuring bij de RDW en de o zo vervelende BPM....dan wordt een fiets van 2000 euro in eens een stuk minder goedkoop....check maar ff op www.rdw.nl

Verder als tip - CBR600F, allemansvriendje, makkelijk te rijden. Maar iedereen kan jouw wel vertellen wat zij lekker vinden rijden maar je moet het vooral zelf ervaren. Dus, ga lekker lessen en met je roze creditcard op zak gewoon eens kijken en proefrijden op wat jij leuke fietsen vind....
 
Terug
Bovenaan Onderaan