Een motor overnemen van iemand uit Duitsland!

Een Duitser die een paar maanden in Nederland heeft gewerkt, kan over het algemeen gewoon in het Nederlands antwoorden....
 
Die Engelse mail is zo duideljk als wat! Oplichterij!

Het werkt zo:
Jij wil de motor, je moet het geld overmaken naar een derde partij. Hij stuurt jou de motor op. Dan moet je bevestigen dat je hem ontvangen hebt. En dat je hem wil houden. Dan pas geeft die derde partij het geld vrij aan de verkoper. Ben je niet tevreden stuur je de motor terug. De derde partij stort je geld terug. Verkoper neemt de dure zending en retourzending op zijn rekening.

Maar zo werkt het reëel:
Jij wil de motor.
Je stort het geld op die "derde partij", maar dat is hij zelf. Dat is een rekening die hij aangemaakt heeft onder een valse naam. Jij denkt dat de motor nu onderweg is, en wacht vol opgewondenheid af. Hij haalt intussen het geld af, en sluit die rekening. Ook sluit hij de onder een valse naam, en vanuit een internetcafe aangemaakt emailadres af. Vier dagen later heb je de motor nog niet. Je wil hem mailen ... maar dat lukt dus niet meer.

Hij heeft natuurlijk onkosten gehad om een valse identiteit aan te maken, en het aanmaken en sluiten van een emailadres en een rekeningnummer.
Maar dat zal hem worst wezen. Van zodra er 1 keer een grote som geld is gestort op hun rekening hebben ze dat ... eu ... heel goed terugverdiend.

Het is een van de moeilijkst te bestrijden (financiële) misdaden, en best goed betaald.

Slim gespeeld van hun.
Dom van degene die erop ingaat ...
... sorry voor mijn uitgesproken mening wat betreft dat laatste.

@TS: zet het uit uw hoofd, uitgehaald wordt je ermee als je erop ingaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak een melding op marktplaats. Die kerel hier al aan een schandpaal nagelen gaat mij iets te ver. Zeker omdat er blijkbaar nog niks gebeurd is.


Zijn Speurders account is al geblokkeerd, ik vond meerdere berichten via hier en daar gebruikte hij dezelfde teksten in zijn mails alleen deed ie zich dan voor als een pool die verhuisd was en de motor kon opsturen !
 
Die Engelse mail is zo duideljk als wat! Oplichterij!

Het werkt zo:
Jij wil de motor, je moet het geld overmaken naar een derde partij. Hij stuurt jou de motor op. Dan moet je bevestigen dat je hem ontvangen hebt. En dat je hem wil houden. Dan pas geeft die derde partij het geld vrij aan de verkoper. Ben je niet tevreden stuur je de motor terug. De derde partij stort je geld terug. Verkoper neemt de dure zending en retourzending op zijn rekening.

Maar zo werkt het reëel:
Jij wil de motor.
Je stort het geld op die "derde partij", maar dat is hij zelf. Dat is een rekening die hij aangemaakt heeft onder een valse naam. Jij denkt dat de motor nu onderweg is, en wacht vol opgewondenheid af. Hij haalt intussen het geld af, en sluit die rekening. Ook sluit hij de onder een valse naam, en vanuit een internetcafe aangemaakt emailadres af. Vier dagen later heb je de motor nog niet. Je wil hem mailen ... maar dat lukt dus niet meer.

Hij heeft natuurlijk onkosten gehad om een valse identiteit aan te maken, en het aanmaken en sluiten van een emailadres en een rekeningnummer.
Maar dat zal hem worst wezen. Van zodra er 1 keer een grote som geld is gestort op hun rekening hebben ze dat ... eu ... heel goed terugverdiend.

Het is een van de moeilijkst te bestrijden (financiële) misdaden, en best goed betaald.

Slim gespeeld van hun.
Dom van degene die erop ingaat ...
... sorry voor mijn uitgesproken mening wat betreft dat laatste.

@TS: zet het uit uw hoofd, uitgehaald wordt je ermee als je erop ingaat.

Ik zou ook inderdaad nooit geld overmaken voordat ik de motor in huis heb!
 
Waarom ga je niet even zelf kijken bij de motorfiets? vraag zijn adres en neem iemand mee die verstand heeft van motoren.

Als er vage antwoorden komen weet je genoeg.


Nou hij woonde in Munchen en dat is 9 uur rijden , dat is me net even te gek ;)
Ik mocht wel langskomen zei die maja hun weten dat dat veel te ver is en dat je dan wel voor optie 2 misschien gaat en dat is dat ie bezorgd word.
 
Heb je ondertussen al een besluit genomen? Ik wil eigenlijk best graag van die fiets af, inmiddels!!
 
haha :P nee ik ben half indisch / Nederlands ;)


Leuk van je dat je m'n flauwe grapje zo sportief oppakte ;)

Maar nu heb je wel ondervonden en da's weer een leermomentje voor je, hoe oplichters te werk gaan :Y

Jij had er zelf ook al je twijfels over vandaar ook je vraag hier op MF.

Als voortaan iets weer niet goed aanvoelt dan niet kopen en :+ Nigeriaans negeren . ;)
 
Gewoon zeggen dat je de motor op komt halen en proberen een afspraak te maken. Je zal zien dat ze dan met allerlei smoesjes komen om dat niet te doen en ze willen per se versturen. Dan weet je het heel zeker.
Trouwens, als dit de motor van je dromen is dan is een ritje Duitsland toch niet te veel gevraagd?

Ja dat is ook wel zo ;) alleen ik vertrouwde het al niet helemaal, en om nou 9 uur te gaan rijden naar Munchen is wat te gek !
 
Leuk van je dat je m'n flauwe grapje zo sportief oppakte ;)

Maar nu heb je wel ondervonden en da's weer een leermomentje voor je, hoe oplichters te werk gaan :Y

Jij had er zelf ook al je twijfels over vandaar ook je vraag hier op MF.

Als voortaan iets weer niet goed aanvoelt dan niet kopen en :+ Nigeriaans negeren . ;)

Ja vond hem wel grappig *D

Ik weet wel dat er veel oplichters zitten op marktplaats en speurders en zal niet snel iets duurs kopen en laten bezorgen , dan haal ik het wel op en betaal ik contant !
Maar deze methode kon ik echt nog niet , ik dacht zal hier is rondvragen .
 
De basisschool waar jij kennelijk niet zo hebt opgelet! :+

Nee dat klopt , ik was vaak met andere dingen bezig op school *D !

Beetje tekenen in me agenda en klooien met vriendjes en vriendinnetjes ;)

Hij snapt toch wat ik bedoel , jullie slimme mensjes zitten hier toch niet om iedereen aan te spreken op hun schrijfkunsten ?
 
En dan kijk je naar een Z750? Als die fiets érgens niet om bekend staat dan is 't...... :P

Haha nee jij was ook lekker serieus ;)

Ik wil een naked bike gaan rijden en ben al een poosje aan het rondkijken , alleen in mijn prijsklasse ( 4000/4500 ) vind ik alleen de Kawasaki Z750/Z1000 en een ducati monster mooi !

Lijkt me gewoon heerlijk om van huis naar werk te rijden en soms een dagje lekker touren!
Hou wel van een beetje sportief :)
 
Laatst bewerkt:
Haha nee jij was ook lekker serieus ;)

Ik wil een naked bike gaan rijden en ben al een poosje aan het rondkijken , alleen in mijn prijsklasse ( 4000/4500 ) vind ik alleen de Kawasaki Z750/Z1000 en een ducati monster mooi !

Lijkt me gewoon heerlijk om van huis naar werk te rijden en soms een dagje lekker touren!
Hou wel van een beetje sportief :)

Een FZ1 kun je waarschijnlijk ook wel vinden in die prijscategorie, en die mis ik (helaas) in je lijstje :)
 
Laatst bewerkt:
~
Een FZ1 kun je waarschijnlijk ook wel vinden in die prijscategorie, en die mis ik (helaas) in je lijstje :)[/quote

Ja die is inderdaad ook niet verkeerd :) , en de honda cb 1000 vind ik ook wel mooi !
Alleen de honda is weer wat duurder, ben wel een beetje verkocht aan de Kawasaki Z versie :)
Ik denk dat dat hem gaat worden voor mij .
 
\
Een FZ1 kun je waarschijnlijk ook wel vinden in die prijscategorie, en die mis ik (helaas) in je lijstje :)[/quote

Ja die is inderdaad ook niet verkeerd :) , en de honda cb 1000 vind ik ook wel mooi !
Alleen de honda is weer wat duurder, ben wel een beetje verkocht aan de Kawasaki Z versie :)
Ik denk dat dat hem gaat worden voor mij .

Misschien dat je eens bij "Divmo" moet gaan kijken, Die stoppen in September (helaas) met d'r volledige handel, o.a. het Kawa dealerschap :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan