Een nieuw zijspan

Het is een prachtig spul!
Maar begrijp ik nu goed dat je geen zijspan ervaring hebt en dan gelijk met een lege bak gaat rijden?
 
Rijden zonder ervaring, niet helemaal. Ik heb een halve dag rijles gehad in augustus 2020 bij Rob Treffer in Lelystad. Dat was erg zinvol en met die les(sen) en dus zeer beperkte ervaring ben ik met het zijspan bij LBS naar huis gereden (+/- 65 km). De bochten naar rechts ben ik echt als een oud vrouwtje doorheen gegaan.
Ik heb wel ongeveer 11 kg. aan extra gewicht in de bak gelegd een zware ketting met slot en jerrycan met 5 liter benzine achter in de kofferbak gezet. 11kg is niet veel als je het vergelijkt met trottoirbandjes of zakken zand, maar meer had ik op dat moment ook niet.

Vanaf huis 200km (20km snelweg, 180km N wegen met veel rotondes) naar zuid Limburg is mijn vrouw (?? kg) in de bak gaan zitten, maar ook met haar erbij ben ik nog steeds erg voorzichtig in de bochten naar rechts geweest. Ik kon het verschil in gewicht zeker wel merken in de bochten. Vandaag ook nog even boodschappen gedaan met weinig gewicht in de bak, dat was niet ver maar wel veel lachende gezichten bij de supermarkt.

IMG_4999.JPEG


Vandaag ook nog een kort tochtje van 65km door Limburg en de voerstreek in België gereden met wat meer twisties en dat is ook prima gegaan, maar ook nog steeds voorzichtig.
 
Laatst bewerkt:
Mooi span. Idd niet overmoedig worden. Maar zeker niet bang zijn hoor. Komt goed. Iedereen is volgens mij een keer begonnen:]
 
Laat die spannende momenten nog maar even wachten... Die komen vanzelf wel...

Lekker rijden, lekker genieten!
Mooie nette combi
 
Terug
Bovenaan Onderaan