Een nieuwe Tmax 530 aangeschaft

MeanBlueMan, ik kan je reactie absoluut niet plaatsen. Ik ben dit topic begonnen en tot het moment dat een en ander plaatsvond verliep alles in een goede sfeer. Natuurlijk mag je als forumlid van alles vinden (ben ik een groot voorstander van) maar in bedoelde reacties wordt geen andere dan een reactieve bijdrage geleverd. Dat is op zich nog niet zo erg, want sommigen hebben geen of minder eigen inbreng, maar deze bijdragen zijn er op gericht om anderen op een nare, negatieve manier ergens neer te zetten. In mijn ogen moet je dat niet doen. Het gaat over motoren enz op dit forum en niet of je vindt dat de ander een . . . . . . is, of dat hij op een . . . . rijdt. De sfeer is veranderd en dat is jammer. Ook ik heb veel "posts" gelezen van beiden en helaas, of deze personen elkaar nu liggen of niet, bedoelde persoon levert nagenoeg nooit een positieve bijdrage, speelt veelal op de man en zorgt vele keren voor een gespannen sfeer.
 
Mij mag je gerust voor altijd blokkeren. Het leven is meer dan een motorforum.
Maar blijkbaar hebben sommigen last van een zeer kort geheugen of kunnen niet lezen.
Want anders zou men merken wie hier altijd komt ruzie zoeken in een topic dat hen eigenlijk niet aanbelangt.
Men moet niet eens ver terug gaan, want het houd niet op. Of dacht men dat men met keukenstoelen ook echt keukenstoelen bedoelde? Ik heb hier nooit gedreigd met iemands scooter in de fik te steken of iemand een armoeizaaier genoemd omdat ie scooter rijd. Heb sommigen wel weekendrijders genoemd.
Aan de moderators om uit te maken of dat er over is?
Laat echter een meerderheid van forumgebruikers beslissen wie te ver is gegaan of wie al dan niet een meerwaarde betekend heeft voor dit forum. In ieder geval, als er iemand moet verdwijnen? Zou het eerlijk zijn dat dat iedereen is die aan deze discussie heeft deelgenomen. En dat ben ikzelf en nog twee anderen.
 
Ik ben niet zo berekenend als jij blijkbaar aanneemt, Moderator, ook zonder me überhaupt te kennen.

Ik gaf reeds aan dat het censureren van de bijdrage van Ferry, die ik alleen maar als een toffe, bescheiden en aangename forummer ken, me verbaasde.

Vandaar mijn vraag aan Duderuud volgens welke normen hier wordt ingegrepen.

Bon, vermits jij m'n (out of character) klacht aan het adres van Mordan, waarmee ik echter blijkbaar niet alleen sta, afdoet als het gevolg van een hoogstpersoonlijke hekel, zal ik deze meneer voortaan negeren.

Hopelijk blijft de essentie van dit topic (een luchtige uitwisseling van ideeën tussen TMax-geïnteresseerden) dan verder bestaan.

Ik laat je verder met rust, want ik ben niet bepaald het kleffe kereltje van de klas dat bij de onderwijzer gaat klagen over vervelend Pietje.
 
Laatst bewerkt:
Objectief gezien vind ik nu niets in dit topic waarvan ik vind dat het voor wie dan ook Ban-waardig is ofzo. Dat iemand bewust de sfeer loopt te verzieken kan ik ook niet terug vinden.


Dat iemand soms in een bepaalde groep niet goed ligt of dat mensen zich in de loop van de tijd aan elkaar gaan ergeren is niets meer als menselijk.

Voor mij is het heel makkelijk. Ik ga zo weer weg uit dit topic en nadat ik weggeklikt heb glijdt alles sores in dit topic van me af, of ik nu iemand ban of whatever.
Voor jullie is het anders. Het is jullie hometopic.
Het raakt jullie wel en het is mij duidelijk dat het verder gaat als alleen letters op een scherm. Jullie zitten er echt mee.
Maar dat is voornamelijk een gevoel dat zich ontwikkeld heeft en daar kan ik als Moderator niets mee. Ik kan alleen kijken naar wat ik objectief lees en daarover objectief oordelen.

Het is niet anders als dat jullie zelf de eerst verantwoordelijken zijn voor de sfeer in dit topic.
Zie dat je eruit komt...liefst op een voor ieder aanvaardbare manier :)
 
Ik gaf reeds aan dat het censureren van de bijdrage van Ferry, die ik alleen maar als een toffe, bescheiden en aangename forummer ken, me verbaasde.


Bon, vermits jij m'n (out of character) klacht aan het adres van Mordan, waarmee ik echter blijkbaar niet alleen sta, afdoet als het gevolg van een hoogstpersoonlijke hekel, zal ik deze meneer voortaan negeren.

Hopelijk blijft de essentie van dit topic (een luchtige uitwisseling van ideeën tussen TMax-geïnteresseerden) dan verder bestaan.

Ik snap en lees dat je niet de enige bent, maar net als in de gewone maatschappij kan ik niet iemand dwingen zich te verwijderen uit een stukje openbare ruimte alleen omdat er een aantal anderen zich aan m ergeren.

Dat zou echt een heel slechte zaak zijn. Dit zul je echt op een andere manier moeten regelen aangezien er reglementair niets is om op in te spelen.
 
MeanBlueMan, ik kan je reactie absoluut niet plaatsen. Ik ben dit topic begonnen en tot het moment dat een en ander plaatsvond verliep alles in een goede sfeer. Natuurlijk mag je als forumlid van alles vinden (ben ik een groot voorstander van) maar in bedoelde reacties wordt geen andere dan een reactieve bijdrage geleverd. Dat is op zich nog niet zo erg, want sommigen hebben geen of minder eigen inbreng, maar deze bijdragen zijn er op gericht om anderen op een nare, negatieve manier ergens neer te zetten. In mijn ogen moet je dat niet doen. Het gaat over motoren enz op dit forum en niet of je vindt dat de ander een . . . . . . is, of dat hij op een . . . . rijdt. De sfeer is veranderd en dat is jammer. Ook ik heb veel "posts" gelezen van beiden en helaas, of deze personen elkaar nu liggen of niet, bedoelde persoon levert nagenoeg nooit een positieve bijdrage, speelt veelal op de man en zorgt vele keren voor een gespannen sfeer.

Beste,

Als je mij bedoeld mag je ook mijn naam noemen ipv van in het algemeen te schrijven.
Ik wil er U ook nog eens aan herinneren dat ik hier sinds menige tijd al verscheidene topics ben gestart die na maanden nog steeds actief zijn en al meer dan 1000 reacties hebben gekregen. Kan niet van iedereeen gezegd worden, toch? Dat zal zeker ook niet zijn omdat ik steeds negatief en naar doe? Teveel om allemaal na te lezen maar je zou het beter eens doen. Ipv te schieten op de boodschapper. Laat degenen beslissen die ze wel allemaal hebben gelezen aub?
Als T-max fan en ter info ben jij hier vol goeie bedoelingen een T-max topic gestart. Meteen werd jou favoriete scooter (tevens een gevestigde waarde) en motorscooters in het algemeen met de grond gelijk gemaakt door degenen die er nog pas één hebben of er nog nooit één gehad hebben. Het mag me een raadsel zijn waarom jij je pijlen dan op mij richt?
Maar geen probleem, ik kan wel wat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Mij mag je gerust voor altijd blokkeren. Het leven is meer dan een motorforum.
Maar blijkbaar hebben sommigen last van een zeer kort geheugen of kunnen niet lezen.
Want anders zou men merken wie hier altijd komt ruzie zoeken in een topic dat hen eigenlijk niet aanbelangt.
Men moet niet eens ver terug gaan, want het houd niet op. Of dacht men dat men met keukenstoelen ook echt keukenstoelen bedoelde? Ik heb hier nooit gedreigd met iemands scooter in de fik te steken of iemand een armoeizaaier genoemd omdat ie scooter rijd. Heb sommigen wel weekendrijders genoemd.
Aan de moderators om uit te maken of dat er over is?
Laat echter een meerderheid van forumgebruikers beslissen wie te ver is gegaan of wie al dan niet een meerwaarde betekend heeft voor dit forum. In ieder geval, als er iemand moet verdwijnen? Zou het eerlijk zijn dat dat iedereen is die aan deze discussie heeft deelgenomen. En dat ben ikzelf en nog twee anderen.

Ik blokkeer dus zoals gezegd niemand.

Vraag is of jij je fijn voelt in een topic terwijl je weet dat je niet goed overkomt in dat topic op dit moment. M-F is groot. Ik zeg dus niets als moderator, maar als gebruiker zou ik me niet fijn voelen in een topic waarin ik constant bots met een aantal andere personages.
 
Ik blokkeer dus zoals gezegd niemand.

Vraag is of jij je fijn voelt in een topic terwijl je weet dat je niet goed overkomt in dat topic op dit moment. M-F is groot. Ik zeg dus niets als moderator, maar als gebruiker zou ik me niet fijn voelen in een topic waarin ik constant bots met een aantal andere personages.

Ok, ik hou wel van een stevige discussie liever dan mekaar altijd naar de mond te praten. Mss heb ik wel die onhebbelijke karaktertrek om steeds te moeten reageren op iets wat volgens mij niet ernstig is of vraagt om een koekje van eigen deeg. Maar daar dient zulks forum toch ook voor? Wat men ook mogen denken, ik haat hier niemand, voel met niet benadeeld en wil ook niemand geblokkeerd zien. Ik zou die scherpe uitspraken en reacties van sommigen hier best missen. Want door de jaren heen heb ik hier vooral heel hard gelachen, me soms ongelooflijk geergerd maar vooral heel wat bijgeleerd.
 
Vermits zelfs een kristalheldere hint niets blijkt op te leveren, kan ik je nu reeds mededelen dat ik je op dit topic volledig zal negeren, Mordan.

Ik lees je bijdragen dan ook niet meer, vermits ze toch geen enkele meerwaarde of zelfs maar enige inhoudelijke relevantie hebben.

De reklame sla ik hier ook ongelezen over... met jouw schrijfsels moet het me dus ook lukken.

Het ga je goed ... : de minimis praetor non curat.
 
Vermits zelfs een kristalheldere hint niets blijkt op te leveren, kan ik je nu reeds mededelen dat ik je op dit topic volledig zal negeren, Mordan.

Ik lees je bijdragen dan ook niet meer, vermits ze toch geen enkele meerwaarde of zelfs maar enige inhoudelijke relevantie hebben.

De reklame sla ik hier ook ongelezen over... met jouw schrijfsels moet het me dus ook lukken.

Het ga je goed ... : de minimis praetor non curat.

Dat is je goed recht Slijk, en ik hoop dat je het volhoud voor de gemoedsrust van ons beiden.
Ik ga die van jou nog wel lezen en indien nodig gepast op reageren.
Latijn begrijp ik niet maar ik neem aan dat je de nagel op de kop slaat? ;)
 
Dat is je goed recht Slijk, en ik hoop dat je het volhoud voor de gemoedsrust van ons beiden.
Ik ga die van jou nog wel lezen en indien nodig gepast op reageren.
Latijn begrijp ik niet maar ik neem aan dat je de nagel op de kop slaat? ;)


Aanbevolen lectuur voor de lezers van dit topic :



full
 
Laatst bewerkt:
Mij mag je gerust voor altijd blokkeren. Het leven is meer dan een motorforum.
Maar blijkbaar hebben sommigen last van een zeer kort geheugen of kunnen niet lezen.
Want anders zou men merken wie hier altijd komt ruzie zoeken in een topic dat hen eigenlijk niet aanbelangt.
Men moet niet eens ver terug gaan, want het houd niet op. Of dacht men dat men met keukenstoelen ook echt keukenstoelen bedoelde? Ik heb hier nooit gedreigd met iemands scooter in de fik te steken of iemand een armoeizaaier genoemd omdat ie scooter rijd. Heb sommigen wel weekendrijders genoemd.
Aan de moderators om uit te maken of dat er over is?
Laat echter een meerderheid van forumgebruikers beslissen wie te ver is gegaan of wie al dan niet een meerwaarde betekend heeft voor dit forum. In ieder geval, als er iemand moet verdwijnen? Zou het eerlijk zijn dat dat iedereen is die aan deze discussie heeft deelgenomen. En dat ben ikzelf en nog twee anderen.


Pure onzin en je draait de werkelijkheid gewoon om.

Allereerst komen wi niet van een ander topic om hier de boel te verzieken. Wij zijn ook motorscooter-rijders en zitten op een forum om anderen te helpen van onze ervaringen en ook over ervaringen van anderen te leren.


Ik kom hier een jaar of 2 en regelmatig is er ruzie met jou en nooit met mij.
Nogmaals, jouw manier van reageren is het afzeiken van een ander en daarna afsluiten met een smiley.

Jij gaat hier nu toch niet beweren dat je in ons huidig verkeer meer fun hebt op je BMW dan op je T-max? :N Dat klinkt mss wel heel mooi en stoer maar het is onzin. Ik zie sommigen wel eens klungelen in stads- en file verkeer met zo'n ding dat eigenlijk voor Paris-Dakar is ontworpen. Het is net zoals die superbike fanaten die beweren dat die van hen de ultieme motor is. Tot ze schoorvoetend toegeven dat ze er eigenlijk maar één keer per maand op het circuit mee gaan rijen. Dat kan je mss wel wijsmaken aan je maten uit de kroeg maar niet aan de ervaren doorrijders op dit forum. _O-


Blijkbaar vind jij dit een normale manier van reageren, maar ik vind dit niet.




Jij bent duidelijk een zomerse zondagsrijder maar daarom hoef je anderen nog niet af te zeiken omdat ze een motorscooter een veel beter alternatief vinden
Verkoop die T-max dan gewoon ipv hier te zitten lullen. Een dure BMW maakt je nog geen beter motorrijder. Maar door een motorscooter hier de grond in te boren maak je vooral jezelf belachelijk.
Al begrijp ik best je frustratie, je raakt dat ding niet meer aan de straatstenen kwijt? Tenzij je hem gratis weggeeft. Zal wel met de crisis te maken hebben. Heb hier zelf zo nog een Gilera Fuoco staan, wil hem ook weg maar niet voor een paar wortelschijven.


Ook dit vind ik een belachelijke reactie die vol op de man wordt gespeeld.

Het is overigens totale nonsens dat ik gedreigd heb je Fuoco in de fik te steken.
Maar je hebt ongeveer 2500 berichten geschreven over hoe slecht dat ding is. Iedere discussie over een motorscooter van Piaggio breek jij in en weer komen dezelfde verhalen over de door jouw onderweg verloren onderdelen en dat je nog geen 100 km kunt rijden zonder met pech langs de weg te komen staan.

Iedereen met een Piaggio wordt hier iedere keer weer door jou op gewezen.
Het door mij naar Belgie te komen om deze Fuoco in de fik te steken, was figuurlijk bedoeld, meer in de trand van: dan ben jij er vanaf en zijn wij van die verhalen af.

Het daarna gespeelde vermoorde onschuld en geschokt door deze "bedreiging" zeggen genoeg.
Ik ken je langer dan vandaag en altijd is er gezeur met jou.
Je schoffeert iedereen en dramt steeds dezelfde riedeltjes erdoor


Wat zoek jij eigenlijk in Motorscooter topics?
Wist trouwens niet dat we nog zoveel woestijn en offroadterrein hadden in de lage landen. :P


Meen me trouwens ook te herinneren dat je niet zo'n doorrijder bent en hem in de winter liever aan de druppellader hangt?
In ieder geval nog veel motorfun. :W


Ook weer iemand belachelijk proberen te maken.

En de druppellader? Mijn BMW hing ook aan de druppellader, maar met mn Aprillia rijd ik gewoon door hoor.
Weer zo'n nare denigrerende manier van reageren.

Net als Slijkmoto zegt: ook ik ken hem als een bijzonder aardige vent, altijd bereid om iemand te helpen met informatie.
Jij zit hier alleen om jezelf op te hemelen.


Mij mag je gerust voor altijd blokkeren. Het leven is meer dan een motorforum.
Maar blijkbaar hebben sommigen last van een zeer kort geheugen of kunnen niet lezen.
Want anders zou men merken wie hier altijd komt ruzie zoeken in een topic dat hen eigenlijk niet aanbelangt.
.

Nou doel je op Slijkmoto. Hij heeft echter een T max 530. Mag ik de foto van jouw t max zien?

Ik heb geen zeer kort geheugen, integendeel. Ik vergeet geen enkele negatieve reply van jou en dat zijn er zeer veel.
In Nederland noemen we zulke mensen forum trolls
 
Pure onzin en je draait de werkelijkheid gewoon om.

Allereerst komen wi niet van een ander topic om hier de boel te verzieken. Wij zijn ook motorscooter-rijders en zitten op een forum om anderen te helpen van onze ervaringen en ook over ervaringen van anderen te leren.


Ik kom hier een jaar of 2 en regelmatig is er ruzie met jou en nooit met mij.
Nogmaals, jouw manier van reageren is het afzeiken van een ander en daarna afsluiten met een smiley.Blijkbaar vind jij dit een normale manier van reageren, maar ik vind dit niet.Ook dit vind ik een belachelijke reactie die vol op de man wordt gespeeld.

Het is overigens totale nonsens dat ik gedreigd heb je Fuoco in de fik te steken.
Maar je hebt ongeveer 2500 berichten geschreven over hoe slecht dat ding is. Iedere discussie over een motorscooter van Piaggio breek jij in en weer komen dezelfde verhalen over de door jouw onderweg verloren onderdelen en dat je nog geen 100 km kunt rijden zonder met pech langs de weg te komen staan.

Iedereen met een Piaggio wordt hier iedere keer weer door jou op gewezen.
Het door mij naar Belgie te komen om deze Fuoco in de fik te steken, was figuurlijk bedoeld, meer in de trand van: dan ben jij er vanaf en zijn wij van die verhalen af.

Het daarna gespeelde vermoorde onschuld en geschokt door deze "bedreiging" zeggen genoeg.
Ik ken je langer dan vandaag en altijd is er gezeur met jou.
Je schoffeert iedereen en dramt steeds dezelfde riedeltjes erdoorOok weer iemand belachelijk proberen te maken.

En de druppellader? Mijn BMW hing ook aan de druppellader, maar met mn Aprillia rijd ik gewoon door hoor.
Weer zo'n nare denigrerende manier van reageren.

Net als Slijkmoto zegt: ook ik ken hem als een bijzonder aardige vent, altijd bereid om iemand te helpen met informatie.
Jij zit hier alleen om jezelf op te hemelen.Nou doel je op Slijkmoto. Hij heeft echter een T max 530. Mag ik de foto van jouw t max zien?

Ik heb geen zeer kort geheugen, integendeel. Ik vergeet geen enkele negatieve reply van jou en dat zijn er zeer veel.
In Nederland noemen we zulke mensen forum trolls

Als je iemand als troll ziet....waarom voer je die dan zo vreselijk veel ?;)
 
Ga ik zeker doen Ferry. Het wordt eindelijk mooi weer en dan kom je op leuke plaatsen. Natuurlijk niet nodig, maar bij een mooie Tmax hoort wel een andere achtergrond dan mijn achtertuin *D
 
Zou je het heel erg vinden Ferry als ik heel dat copy-paste epistel even naast me laat?
Ik weet heus nog wel wat ik zelf geschreven heb.
En vooral ik probeer in éénieders belang te stoppen...
 
Toch is dit best grappig. (uiteraard alleen met de juiste bril op) 8-)

Ik heb de twijfelachtige eer gehad om discussie te voeren met beide heren en ik denk ze nog wel te begrijpen ook.

Mordan is een extremist! Als hij voor is (Maxxym) dan is 'ie dat ook met volle overtuiging en kan niets hem van zijn gedachte afbrengen. Als hij tegen is (alles uit Italie)gaat er nog een schepje bovenop.

Slijk daarentegen is iets gematigder maar in zijn teksten lees je wel dat hij het vind "en dus is het zo". Ondanks bovenstaande klachten tav Mordan lees ik meer dat BMW geweldig is, dan iets positiefs over zijn T-max, die slechts geschikt is voor een uurtje ivm rugklachten. Dat laatste is nu net waarop Mordan reageerde en nu zijn we 4 pagina's verder.

Misschien eens gezellig samen met een toerrit meegaan. Voordat een moderator op het idee komt om grensbewaking in te stellen, 't is tenslotte wel .nl he. :+
 
Voor een keer zal ik hier niks op zeggen want heb vroeger ook nog het deksel op
de neus gekregen.

Leve Alexander en (Sym)Maxima.
 
Toch is dit best grappig. (uiteraard alleen met de juiste bril op) 8-)

Ik heb de twijfelachtige eer gehad om discussie te voeren met beide heren en ik denk ze nog wel te begrijpen ook.



Misschien eens gezellig samen met een toerrit meegaan. Voordat een moderator op het idee komt om grensbewaking in te stellen, 't is tenslotte wel .nl he. :+

Zonder Vlamingen zou het wel eens een dooie boel kunnen worden op dit Forum...

Ik zou echter wel te vinden zijn voor een grensbewaking, maar dan wel in twee richtingen :

De Vlamingen niet meer op het MotorForum en de Nederlanders (met SLEURHUTTEN) niet meer op de Belgische wegen.

Deal ?

En wat "mijn grote gelijk" betreft, ach, we poneren hier allemaal onze hoogstpersoonlijke mening.
Moeten we dan telkens "ik vind" of "imho" eraan toevoegen ?

Tenslotte , ik heb een onverstandig groot aantal gemotoriseerde tweewielers achter de kiezen en ik kan dus stilaan wel wat vergelijken.

Mijn TMax hoort dus niet tot de top vijf van mijn favoriete motorrijwielen, maar het is wellicht wel een van de beste motorscooters op dit moment.

Vermits de motorscooter volgens mij zijn specifieke plaats heeft in het mobiliteitsgebeuren, ben ik blij dat ik hem heb, maar ik word er niet orgastisch van.

Dat mag toch ?
 
Zonder Vlamingen zou het wel eens een dooie boel kunnen worden op dit Forum...
Dit topic is nogal een goed voorbeeld van MF levendig te houden.
Ik zou echter wel te vinden zijn voor een grensbewaking, maar dan wel in twee richtingen :

De Vlamingen niet meer op het MotorForum en de Nederlanders (met SLEURHUTTEN) niet meer op de Belgische wegen.

Deal ?
Nee, ik heb geen caravan ..... en Belgie heeft geen wegen :)

En wat "mijn grote gelijk" betreft, ach, we poneren hier allemaal onze hoogstpersoonlijke mening.
Moeten we dan telkens "ik vind" of "imho" eraan toevoegen ?
Nee hoor, maar een beetje nuance kan geen kwaad. De meeste MFers prikken er wel doorheen maar houdt ook eens rekening met nieuwkomers die info zoeken over een toekomstige tweewieler.
Tenslotte , ik heb een onverstandig groot aantal gemotoriseerde tweewielers achter de kiezen en ik kan dus stilaan wel wat vergelijken.

Mijn TMax hoort dus niet tot de top vijf van mijn favoriete motorrijwielen, maar het is wellicht wel een van de beste motorscooters op dit moment.

Vermits de motorscooter volgens mij zijn specifieke plaats heeft in het mobiliteitsgebeuren, ben ik blij dat ik hem heb, maar ik word er niet orgastisch van.

Dat mag toch ?

Graag zelfs, het geeft anders zo'n rommel.
 
Zo, weer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst over mijn Tmax. Inmiddels wat meer kilometers gemaakt (het wordt wat beter weer) en rijd ik meer dan alleen woon/werk. Ik merk dat ik een topkoffer mis. Mijn helm kan net niet onder het zadel en dan moet je dat ding steeds meeslepen.

Ik wil een GIVI topkoffer kopen, maar daar zijn twee type montagesystemen van. Zijn er ervaringen met de monolock en/of ervaringen met de monokey bevestiging op de tmax (met origineel bagagerek reeds gemonteerd). Moet je bijvoorbeeld alsnog een montageplaat bevestigen....
 
Is de ruimte onder het zadel van de 530 kleiner als die van de 2007 500? Ik heb een systeemhelm van shoeï. Mijne past wel. Misschien moet je 'm ondersteboven eens passen? Of doe je dat al, dan heb ik niks gezegd :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een C3 Schuberth en hoe ik die ook plaats, hij blijft tegen de onderzijde van het zadel aankomen (groot hoofd denk ik zomaar.....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan