Een nieuwe Tmax 530 aangeschaft

Zo, weer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst over mijn Tmax. Inmiddels wat meer kilometers gemaakt (het wordt wat beter weer) en rijd ik meer dan alleen woon/werk. Ik merk dat ik een topkoffer mis. Mijn helm kan net niet onder het zadel en dan moet je dat ding steeds meeslepen.

Ik wil een GIVI topkoffer kopen, maar daar zijn twee type montagesystemen van. Zijn er ervaringen met de monolock en/of ervaringen met de monokey bevestiging op de tmax (met origineel bagagerek reeds gemonteerd). Moet je bijvoorbeeld alsnog een montageplaat bevestigen....

Ik heb altijd de monokey versie gebruikt, geloof dat de Monolock minder gewicht kan hebben.
Je hebt zeker een aparte bodemplaat nodig. Ik hen nu een 46 liter koffer en die is groot genoeg voor 2 helmen , 2 systeemhelmen lukt niet ivm helmbouw.
 
Het nodig hebben van een plaat is de vraag. Ik denk gelezen te hebben ?? dat je bij een koffer met het monolock systeem geen onderplaat nodig hebt (icm de originele tmax bagagedrager) en dat de koffer daar direct op past. Weet je dus zeker dat er ook voor het monolock systeem een onderplaat nodig is want dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Blijft over de vraag of, in het geval ik een koffer met een monokey bevestigingssysteem koop, dat systeem (de onderplaat met koffer) dan wel past op de originele Tmax drager. De drager is namelijk voorgevormd.
 
Heb het betreffende onderdeel mbt het vast kunnen klikken van een topkoffer nog niet kunnen vinden. Op het plaatje is het dus het onderdeel dat achterop (in het midden van) het rek zit (zwart van kleur). Mocht je zo'n onderdeel hebben liggen en het willen verkopen dan houd ik mij aanbevolen en mocht je weten waar zoiets te koop is .........(ben al bij de dealer geweest) ......... (het onderdeel is speciaal voor dit rek).

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, zoiets, maar dan net iets anders qua model (smaller en aan de onderzijde iets langer). Deze set heb ik, echter die past niet op het rek. Een en ander moet in het rek (en helaas niet op) gemonteerd worden waarbij ook de bouten/schroeven wat dichter bij elkaar gemonteerd moeten worden.

In ieder geval bedankt voor de tip (qua adres)
 
Ja, is een origineel rek, maar wel van een tmax model 2011. Ik vind dat rek handiger dan het nieuwe model (is wat breder). Er wordt nu ook geinformeerd via YMNL....... Los heb ik het nergens kunnen vinden
 
Iemand ervaring met een alarm op een tmax 530 of tmax 500 ???

(heb dit ook gepost in het andere topic van de tmax 530)
 
Inderdaad Slijk :

"Yamaha biedt geen originele alarmen meer aan voor tmax sinds hun slechte ervaringen met Spyball en Cyclelock.

Er zijn ook steeds veel problemen met alarmen, ze trekken steeds de batterij leeg (wat de producenten ook vertellen…) En universele systemen eisen steeds dat de originele kabelboom beschadigt wordt."
 
Bevestiging gevonden voor koffer gevonden. Uiteindelijk bij Yamaha via de dealer.
 
Ik heb de Tmax nu een paar maanden en hij bevalt prima. Wel zijn er een paar dingen die mij opvallen. Zo vind ik dat de koppeling vrij abrupt aangrijpt. Je geeft gas (vooral bij wat meer opendraaien van de gashandel) en dan voelt het alsof de koppeling zich opeens vastzet (net alsof je een hand/voetbediende koppeling opeens loslaat). Hebben jullie dat ook of ligt het aan mijn Tmax en mocht je dat herkennen heb je er wat aan gedaan.

Verder heb ik geexperimenteerd met de hoogte van het standaardscherm en met het plaatsen van een ermax hoge ruit (+10cm). In alle gevallen blijft er bij wat hogere snelheid sprake van een windstroom die de helm heen en weer doet bewegen (ik ben ca 1.86m lang). Iemand ervaring hiermee en/of tips.
 
Ik heb dit niet wat jij voor hebt.

Ik heb een sportruit van ermax en geen turbulentie...en het oogt ook veel mooier.

Succes.
 
Wat betreft het ogen van het sportscherm ben ik het volledig met je eens, maar bij het rijden met slecht weer (en dat is deze zomer helaas nogal regelmatig) blijf ik wel een stuk droger met het hoge scherm. Ik vraag mij af of het met een ander merk scherm (een ander model) wellicht beter zou gaan (of met zon opzetstuk dat je weer kunt verwijderen).
 
Hallo Storm.
Het hangt er van af wat je er van verwacht.

Ik heb ook nog met Bmw gereden....r1200 cl , rt1150 , en ook nog met een lt.

Ik rij sedert jaren met een motorscooter en heb het mij nog geen seconde beklaagd.

De tmax 530 is de motor onder de motorscooters....oogt sportief maar het gebruiksgemak van een scooter.
Moet je eens proefrijden.

Succes met je keuze.
 
De laatste twee onderdelen van mijn tmax 530 gaan nu ook in carbon.
Dan schiet er niks meer over.

Het betreft nu het achterste stuk



en de voorkant (foto toont wel mat maar moet blinkend zijn)

 
Laatst bewerkt:
Hmmmmm...ik denk dat het toch al redelijk de moeite is.
Ben de tel kwijt.

Bij overname zullen ze hier wel geen rekening mee houden...dat ben ik zeker.

Hij blijft hier wel nog een tijdje en wanneer hij later wordt verkocht dan zal hij particulier verkocht worden...niet via een dealer....die geven enkel de waarde die in de boekjes staat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Stormbringer, nee niet op het RT Forum, maar inmiddels wel rijdend op een K1300GT. Heerlijk de Tmax, echt een heerlijk speeltje en een fijn vervoermiddel, maar niet hetzelfde als een motor (inmiddels sprekend uit ervaring). En ja, het gevoel toch "iets" te missen (zeker bij lange (toer)ritten) was zeker aanwezig, dus .........
 
De wegligging en handling geeft het gevoel dat de Tmax veel meer power aan kan, en dus heb je steeds het verlangen meer vermogen te hebben, maar dat is er niet. Dus heb ik ook maar de overstap naar iets anders genomen.
 
Ik vind dat er power genoeg is op de tmax.
Straks mogen we maar 70 km per uur meer op de gewone wegen in Belgïe
 
Terug
Bovenaan Onderaan