Als hij niet hard genoeg remt kan je ook je rempomp vervangen voor een met een kleinere diameter, of je veranderd de hefboom van het pedaal.
Als je het stangetje dat naar de pomp gaat iets dichter bij het scharnierpunt van het pedaal plaatst dan vergroot je de remkracht.
Bij sportmotoren is het remvermogen op het achterwiel toch zo-wie-zo belabberd omdat bij remmen vrijwel alle druk op het voorwiel komt? Terecht dat ze dan een minder goede rem achter monteren om minder last te hebben van een blokkerend achterwiel. Laat dat achterwiel lekker draaien om geen stabiliteit te verliezen.
Het ging me in de eerste instantie eigenlijk niet om het remvermogen.
De brembo achterrem van een aprilia en ducati zijn gewoon niet goed........
Zodra je ze goed hebt ontlucht doet ie het even, maar dat is na een paar honderd kilometer weer over. Op de een of andere manier komt er lucht in en werkt hij niet meer.
Nu zou ik de achterrem en/of pomp natuurlijk kunnen vervangen door een ander merk oid, maar ik was gewoon benieuwd wat de voor en nadelen zouden zijn !
Het ging me in de eerste instantie eigenlijk niet om het remvermogen.
De brembo achterrem van een aprilia en ducati zijn gewoon niet goed........
Zodra je ze goed hebt ontlucht doet ie het even, maar dat is na een paar honderd kilometer weer over. Op de een of andere manier komt er lucht in en werkt hij niet meer.
Nu zou ik de achterrem en/of pomp natuurlijk kunnen vervangen door een ander merk oid, maar ik was gewoon benieuwd wat de voor en nadelen zouden zijn !