Eerste 1000 km beurt

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Beste mensen, ik heb onlangs bij mijn sportcity 250 een kleine beurt bij de dealer laten plaatsvinden. Ik heb erbijgestaan omdat ik na een half uur weer gelijk weg kon rijde ermee. Meneer heeft alleen het olliefilter verwisselt, smeer olie vervange, en verder dinge nagecheckt maar niet echt vervangen.

hoort dit ????
 
Beste mensen, ik heb onlangs bij mijn sportcity 250 een kleine beurt bij de dealer laten plaatsvinden. Ik heb erbijgestaan omdat ik na een half uur weer gelijk weg kon rijde ermee. Meneer heeft alleen het olliefilter verwisselt, smeer olie vervange, en verder dinge nagecheckt maar niet echt vervangen.

hoort dit ????
Wat zou er volgens jou nog meer moeten worden vervangen ?

Motorolie en filter vervangen wordt gedaan omdat de motor net nieuw is en net zijn eerste kilometers heeft gereden. Na deze inloopbeurt kun je de gewone termijnen aanhouden.

Bedenk dat een nieuwe motor minder betrouwbaar is dan eentje met ervaring; bij een nieuwe motor zijn eventuele productie- en montagefouten immers nog niet aan het licht gekomen.
Vandaar dat zeker in het begin een inspectie geen kwaad kan.
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom motorolie en filter al na 1000 km vervange ? is het dan niet nog hartstikeke vers
 
Nieuwe motoren zijn nog onderhavig aan slijpsel en andere verontreinigingen. De eerste olie is erg dun en dient onder meer voor het reinigen van het blok. Eventuele stukjes metaal komen dan in de olie en het filter, vandaar het vervangen.
 
Degrees:
Las ik ergens dat je scoot bij de dealer was gestolen?
Compleet met sloten er aan?
Of ben ik in de war met iemand anders?
EDIT:
Ik had het goed gelezen:
degrees schreef op 14 maart 2008 @ 18:57
Kenteken: ms-vp-64, motor stond bij een motorzaak voor onderhoud, is ingebroke SC meegenome en nog een vespa gts 250, derest van de motore late staan.

Hoe is dat afgelopen?
 
Laatst bewerkt:
ik heb via de verzekering een nieuwe sc 250. me andere sc staat geregistreerd als gestolen !
Ik heb wel 300 euri verlies, ivm dagwaarde, en gedeeltelijk eigen risico. maja
 
ik rij zeer veel, heb vorige week vrijdag met het slechte weer, rit gemaakt tot frankrijk, afgelope zaterdag in duitsland getourd. dus dan zitje zo aan de 1000 km
 
ik ben vandaag gaan vragen wat een eerste onderhoud ( 1000 KM) kost voor een VESPA GTS25O,
Zou rond de 60 à 65 euro kosten, en ik die dacht dat de eerste 1000 km GRATIS was. :( :(
Vervangen van de motorolie, olie van de automatische versnellingsbak, oliefilter en nog een paar prutsen.
 
Termaat Nijmegen
Arbeidsloon is inderdaad gratis, dit is alleen de prijs van de olie.
Dit is bij hun onderdeel van de aankoop van een nieuwe motor, maar ik denk dat dit bij meerdere dealers zo zal zijn.
Ik zie dat ze momenteel ook nog een demo van 2007 hebben die ook verkocht wordt incl. de 1000 km beurt.
 
Ok was even benieuwd vandaar, maar een max heb ik niet meer nodig, die heb ik al weer een paar weken. Begin nu langzaam ook naar de eeste 1000km te gaan en zal dus ook binnenkort mijn filter laten reinigen en nieuwe olie in het blokje... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan