Ik wil graag mijn a2 motor rijbewijs halen, Zat al een beetje te kijken naar motoren geschikt voor a2. Nu kwam ik een Kawasaki er6n op het oog en leek mij dat een hele mooie motor, Is dit een beetje een goede beginners motor? En zijn en nog tips die jullie hebben als ik voor een motor ga kijken?
78 Staat niet voor mijn geboortejaar, Wordt over een maandje 20. Vandaar a2Waarom wil je A2 halen? Als 78 staat voor je geboortejaar en dan kun je gewoon A halen. Je moet voor A1, A2 en A exact hetzelfde doen en de lesmotoren voor A hebben vaak maar een paar kW mee dan de A2 motoren. Maar mocht je na een tijdje A2 toch wat meer vermogen willen of verliefd worden op een A-motor, mag je daar gewoon mee rijden
Wat is volgens jou veel kilometers als ik vragen mag?Ja, de ER6 is een hele fijne A2 motor. Let wel op dat hij netjes onderhouden is. Net als de GS500 en de CB500. Het zijn geliefde rijschool fietsen die soms intensief gebruikt zijn en veel kilometers hebben gelopen. Dat hoeft niet per se de tellerstand te zijn.
Ik zou met afrijden wel wachten tot je 21 bent, juist vanwege code80.
Zijn beurtjes erg moeilijk te doen op motors, ben zelf scootermonteur en doe ook altijd allemaal beurtjes, nu weet ik dat het allemaal net iets anders is op een motor maar in principe gewoon hetzelfde?Ohja, nog een dingetje: koop geen motor die minder dan 2000km van een grote beurt af zit. Dat zijn vaak dure beurten met klepspeling stellen, en een kettingset gaat met goed gebruik ook maar zo'n 25.000km mee (en laten kleine blokjes nou bij 24.000km een grote beurt hebben...). Als de banden of remmen dan ook af zijn, dan ga je richting of door de €1000,- voor je eerste beurtje...
Ik vind rond een ton best veel voor een 500. Het gekke is dat er zat fietsen zijn die dat gelopen hebben maar op Marktplaats hebben ze zelden meer als 50k, meestal tussen de 25 en 35k.Wat is volgens jou veel kilometers als ik vragen mag?
Eh, ik besteed het uitZijn beurtjes erg moeilijk te doen op motors, ben zelf scootermonteur en doe ook altijd allemaal beurtjes, nu weet ik dat het allemaal net iets anders is op een motor maar in principe gewoon hetzelfde?
Meestal wel. Ik vermoed dat een ER wel met stelplaatjes werkt. Het meten is hetzelfde, je moet alleen weten hoe die plaatjes er uit gaan, dat verschilt per motor. En dan kan je plaatjes ruilen. Maar als scootermonteur moet je er met het manual wel uit komen.Zijn beurtjes erg moeilijk te doen op motors, ben zelf scootermonteur en doe ook altijd allemaal beurtjes, nu weet ik dat het allemaal net iets anders is op een motor maar in principe gewoon hetzelfde?