Eerste crash, help?

Gerwinvdb

MF'er
23 nov 2010
130
0
Hilversum
Hoi ik heb afgelopen maandag helaas een crash gehad met mijn cbr 929 fireblade. Had de motor pas zes dagen in mijn bezit dus dat was redelijk zuur. Heb het volledig aan mezelf te danken, dus laten we het op een leer moment houden ;) Gelukkig heb ik geen andere mensen in gevaar gebracht en heb ik er zelf alleen een hersenschudding aan over gehouden. Nu moet ik er dus achter komen hoe duur dit leermoment is geweest en of ik nog verder kan leren op deze brommer. Ik heb nog nooit schade hoeven vast stellen, dus graag jullie hulp om er achter te komen of het nog de moeite is om mijn blade op te knappen. Op het eerste oog ziet het er naar uit dat ik alleen optische schade heb, volgensmij is het hoofdframe, blok, velgen, voorvork en dergelijke gewoon nog in goede staat. Maar hoe kom ik er achter of dit echt zo is, dit is voor mij bepalend om hem te repareren omdat anders de kosten te hoog oplopen.

Het ongeluk is gebeurt op de lekdijk, de motor is met ongeveer 80 de dijk af gereden. Motor is in het gras beland, heeft de straat niet geraakt. De volgende schades heb ik tot nu toe kunnen ontdekken:

- kromme sub-frames: kuip frame en sub-frame van de kont.
- Knik in de uitlaat
- Stuur rechts afgebroken + remvloeistof bakje bevestigingspunt afgebroken
- Frame slider rechts is door de schroefdraad heen geknald (los)
- achterlicht kapot (brand nog wel)
- kuipruitje
- knipper rechts
- spiegels
- deuk in de tank
- bevestigingsoog km-teller gebroken
- voorkuip helemaal kapot + achter, de rest van de kappen hebben rijdbare schade.

er zit ook een scheur in de bovenkant van de koplamp maar dat was vermoedelijk al, die ochtend voor het eerst gewassen en toen zat de koplamp vol met vocht. Koplamp werkt ook nog gewoon, net als de km teller en het achterlicht brand nog. Motor geeft geen storingen aan. Mijn vraag is dus hoe moet ik dit aanpakken om er achter te komen of ik met een redelijk bedrag ( ongeveer zo'n 1500 euro maximaal) de motor weer in goede staat kan krijgen. Zelf dacht ik om een demper te kopen en een stuur rechts en dan rijdend te kijken of die af wijkt (bv voorvork) of is dit een heel dom idee? Uiteraard richt ik dan wel eerst het subframe achter. Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring die me willen helpen om een verstandige oplossing te vinden en met niet al te veel geld er achter te komen of deze blade nog het repareren waard is. Ik zal nog even een paar foto's plaatsen zodat jullie een beeld hebben. I

GroteFoto-HMDYEKD3.jpg


GroteFoto-ZNEIJGVD.jpg


GroteFoto-MHSPFQTI.jpg


GroteFoto-WFWEVZWR.jpg


Al vast bedankt voor jullie tijd!
 
Ik heb ook eens zo iets meegemaakt, zag er ongeveer ook zo uit. ;( :( :X
ik heb toen dezelfde dag alles eraf gestript om te kijken wat er allemaal kapot was.
topkuip stuk, kuipframe krom, subframe krom, velg tebarsten, kuipwerk geschaaft deuk in de tank spiegels zijn nog steeds vermist incl. pinkers. :}
zelf toen de tijd achter onderdelen aangegaan, en het een en ander gevonden. ( je moet soms geduld hebben vvor de juiste onderdelen)
jouw motor is redelijk gangbaar dus er moet wel wat te vinden zijn.
mijn motor toen de tijd naar nico bakker framebouw gebracht om te kijken of tie meteen naar de schrotbak kon of dat er nog wel mee te rijden was.
frame en subframe ed. waren nog goed het ding opgebouwd en nog 3 jaar mee gestuurd niks an de hand. :]
succes met dewederopbouw van je blade.
:Y :Y
 
Je kunt op de homepage van de motoronderdelenlijn een zoekopdracht plaatsen. Die gaat dan naar alle deelnemende bedrijven. (zie linker kolom "deelnemers") Je krijgt dan automatisch bericht wie wat heeft liggen.

grtz,

Cees
 
misschien dat je kan kijken naar een schade expert.. er zal op het forum ook wel eentje rondlopen...
Als ie duidelijk stelt wat vervangen moet worden, dan weet je wat je moet zoeken en kun je een betere schatting geven van de kosten..

Je kunt dat ding zelf strippen en hem laten beoordelen...Niet dat je straks verborgen gebreken hebt...omdat je niet wist dat dat ook kapot/niet goed was...
 
Vrees voor je dat dit wel even wat duurder word als 1500 euro !

Ik heb vorig jaar hetzelfde kunsje geflikt ook op de lekdijk en ook ongeveer die snelheid met dit als resultaat... :/

[~[url="http://img341.imageshack.us/img341/2363/dsc03184c.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[~[url="http://img62.imageshack.us/img62/8310/dsc03182s.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[~[url="http://img693.imageshack.us/img693/3167/dsc03188pm.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
[~[url="http://img690.imageshack.us/img690/9475/dsc03189mf.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us


Nou heb ik dus niet dezelfde motor de mijne is een 600rr '03 Maar mijn getaxeerde schadebedrag was € 4.487,33 ! :')

Gelukkig was ik all risk ! :)

Toch had ik mazzel.. voorvork recht en balhoofd nog goed ! :Y

even offtopic, ik rij regelmatig op de lekdijk. maar wat was er gebeurt ? ben je er zelf goed vanaf gekomen ? want volgensmij is dat best wel een stijl dijkje !
 
Het is inderdaad niet voor niets 60 op de dijk, gelukkig is het goed afgelopen. Heb er zelf alleen een hersenschudding aan over gehouden en gelukkig niemand in gevaar gebracht. En de motor tja dat is een dure les, zolang ik hier maar van leer.

Het word geen streetfighter hahahaha, niks tegen streetfighters maar ik vind hem gewoon het mooist met een kuip.

@Noser: ik kan me er wat bij voorstellen :P Heb trouwens niks tegen ducati's, de sticker zat er al op ;)

@Willem1940: Heb hier inderdaad over na gedacht, maar dan word het een schade motor zoeken en die missen vaak ook de topkuip, stuur vaak krom. Veel onderdelen die ik nodig heb zullen dus niet te gebruiken zijn, maar mocht ik een goede vinden is dit zeker een optie!

@bleusrider: Bedankt voor de tip!

@Fireblade65: hopen dat die van mij ook nog lekker 3 jaar blijft sturen hahaha. Het ziet er op de foto's allemaal heel erg uit, maar nu die uit elkaar is valt het nog best mee. Het een en ander is te repareren en als ik niet teveel eisen stel aan tweedehands onderdelen dan is het allemaal best te doen :)

Super bedankt voor al die goede tips! Ik ga komende twee weken vast beginnen aan de dingen die ik zelf kan repareren. Daarna op vakantie en dan maar eens onderdelen aanschaffen, hopelijk rijd die half augustus dan weer vrolijk rond door nederland!
 
Terug
Bovenaan Onderaan