Hoi ik heb afgelopen maandag helaas een crash gehad met mijn cbr 929 fireblade. Had de motor pas zes dagen in mijn bezit dus dat was redelijk zuur. Heb het volledig aan mezelf te danken, dus laten we het op een leer moment houden
Gelukkig heb ik geen andere mensen in gevaar gebracht en heb ik er zelf alleen een hersenschudding aan over gehouden. Nu moet ik er dus achter komen hoe duur dit leermoment is geweest en of ik nog verder kan leren op deze brommer. Ik heb nog nooit schade hoeven vast stellen, dus graag jullie hulp om er achter te komen of het nog de moeite is om mijn blade op te knappen. Op het eerste oog ziet het er naar uit dat ik alleen optische schade heb, volgensmij is het hoofdframe, blok, velgen, voorvork en dergelijke gewoon nog in goede staat. Maar hoe kom ik er achter of dit echt zo is, dit is voor mij bepalend om hem te repareren omdat anders de kosten te hoog oplopen.
Het ongeluk is gebeurt op de lekdijk, de motor is met ongeveer 80 de dijk af gereden. Motor is in het gras beland, heeft de straat niet geraakt. De volgende schades heb ik tot nu toe kunnen ontdekken:
- kromme sub-frames: kuip frame en sub-frame van de kont.
- Knik in de uitlaat
- Stuur rechts afgebroken + remvloeistof bakje bevestigingspunt afgebroken
- Frame slider rechts is door de schroefdraad heen geknald (los)
- achterlicht kapot (brand nog wel)
- kuipruitje
- knipper rechts
- spiegels
- deuk in de tank
- bevestigingsoog km-teller gebroken
- voorkuip helemaal kapot + achter, de rest van de kappen hebben rijdbare schade.
er zit ook een scheur in de bovenkant van de koplamp maar dat was vermoedelijk al, die ochtend voor het eerst gewassen en toen zat de koplamp vol met vocht. Koplamp werkt ook nog gewoon, net als de km teller en het achterlicht brand nog. Motor geeft geen storingen aan. Mijn vraag is dus hoe moet ik dit aanpakken om er achter te komen of ik met een redelijk bedrag ( ongeveer zo'n 1500 euro maximaal) de motor weer in goede staat kan krijgen. Zelf dacht ik om een demper te kopen en een stuur rechts en dan rijdend te kijken of die af wijkt (bv voorvork) of is dit een heel dom idee? Uiteraard richt ik dan wel eerst het subframe achter. Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring die me willen helpen om een verstandige oplossing te vinden en met niet al te veel geld er achter te komen of deze blade nog het repareren waard is. Ik zal nog even een paar foto's plaatsen zodat jullie een beeld hebben. I
Al vast bedankt voor jullie tijd!

Het ongeluk is gebeurt op de lekdijk, de motor is met ongeveer 80 de dijk af gereden. Motor is in het gras beland, heeft de straat niet geraakt. De volgende schades heb ik tot nu toe kunnen ontdekken:
- kromme sub-frames: kuip frame en sub-frame van de kont.
- Knik in de uitlaat
- Stuur rechts afgebroken + remvloeistof bakje bevestigingspunt afgebroken
- Frame slider rechts is door de schroefdraad heen geknald (los)
- achterlicht kapot (brand nog wel)
- kuipruitje
- knipper rechts
- spiegels
- deuk in de tank
- bevestigingsoog km-teller gebroken
- voorkuip helemaal kapot + achter, de rest van de kappen hebben rijdbare schade.
er zit ook een scheur in de bovenkant van de koplamp maar dat was vermoedelijk al, die ochtend voor het eerst gewassen en toen zat de koplamp vol met vocht. Koplamp werkt ook nog gewoon, net als de km teller en het achterlicht brand nog. Motor geeft geen storingen aan. Mijn vraag is dus hoe moet ik dit aanpakken om er achter te komen of ik met een redelijk bedrag ( ongeveer zo'n 1500 euro maximaal) de motor weer in goede staat kan krijgen. Zelf dacht ik om een demper te kopen en een stuur rechts en dan rijdend te kijken of die af wijkt (bv voorvork) of is dit een heel dom idee? Uiteraard richt ik dan wel eerst het subframe achter. Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring die me willen helpen om een verstandige oplossing te vinden en met niet al te veel geld er achter te komen of deze blade nog het repareren waard is. Ik zal nog even een paar foto's plaatsen zodat jullie een beeld hebben. I

Al vast bedankt voor jullie tijd!