Eerste motor: Ducati 848/999 of Yamaha R6?

Dat ze kunnen gaan tikken wat de koppeling kan zijn of erger inwendig iets in de blok.Je moet ff zelf google op MF wat exact , kan niet meer alles onthouden. ;)

Nog niks van gelezen,
Ik hoorde wel een iemand die altijd een ecu meehad, die wilden nog wel eens stuk gaan zei die.
Ik vermoed dat hij in de war was en een regelaar bedoelde. _O-
 
Ik vind een jap niet saai, en vind Ducati's over het algemeen erg mooi.

Ik voel me meer thuis een op een 4 cillinder, persoonlijke voorkeur dus. Zo kan iemand zich meteen veel fijner voelen op een 2 cillinder. Even proefrijden en je weet het al vrij snel.

Wat betreft r6 (of een andere Jap) saai: ga eens wat harder rijden en dan kom je er achter dat een "saaie" Jap ineens een stuk spannender is in de powerband.
 
Als jij die droomfiets betalen en verzekeren kan, lekker doen. Een duc schijnt wat minder betrouwbaar te zijn en het onderhoud is wat duurder (vaker kleppenstellen bijv.), dus reken het even uit aan de hand van ervaringen van anderen.

Hieronder komen waarschijnlijk heel wat reacties van mensen die zeggen dat iedere motorrijder minstens 1x per leven op zn bek gaat, zal ook vast kloppen, maar dat kan ook met je 2e, 3e of 12e motor gebeuren.

Er zullen ook heel wat antwoorden komen over de hoeveelheid vermogen in je eerste motor, maar ook dat: als jij je in kan houden kan je op een 200pk fiets stappen vanaf het behalen van je rijbewijs. Kan je dat niet, dan is 60pk ook al te veel.

Kortom: doen wat je hart je ingeeft en je betalen wil/kan :) en lekker veel gaan rijden (is goed voor de ervaring ook).

edit: mijn eerste motor was een Honda CBR1000RR, nadat die gestolen werd een BMW S1000RR gekocht. Ik rijd die laatste nu een jaar, zonder ongevallen, maar wel lekker vlot.

Kan dit alleen maar beamen!!! :Y :Y :Y :Y
 
Een 848 als eerste motor, mwaa... ik vind het wat overdreven, maar ieder zijn ding.
Ik heb er 2 jaar op rondgereden, en als beginner duurt het wel een tijdje voor je gewend bent aan de zithouding en het rijden erop. Het heeft alsnog 140pk.

Ik snap sowieso niet waarom mensen daarop zouden willen beginnen, 1x omvallen en je kunt erg veel aftikken. Maar leren op een goedkoop motortje schijnt niet hip te zijn :+
 
Vind ik ook , ik zou een honda cbr 600 kopen ,, kost bijna niks en toch lekker rije,, scheure... Uiterlijk vertoon is belangrijker dan motorervaring schijnt het.
 
Vind dat er wel een leuke discussie op gang komt haha. Als ik het goed begrijp is een Ducati eigenlijk een gigantisch lekker wijf die je eigenlijk niet mee wilt nemen naar je ouders maar het toch veel te leuk met haar is (met alle risico's van dien) en alle andere motoren zijn een veiligere keus maar een tikkeltje saai ;-)


Die andere motoren zijn net als de meeste buurmeisjes, je wil er absoluut niet mee gezien worden maar ze rijden eigenlijk best lekker. O-)
 
Vind ik ook , ik zou een honda cbr 600 kopen ,, kost bijna niks en toch lekker rije,, scheure... Uiterlijk vertoon is belangrijker dan motorervaring schijnt het.


:N

Niet met oogkleppen op achter de massa aan lopen en denken dat een keuze verstandig is omdat ''iedereen het doet''....

Je wil toch niet op een 13 in een dozijn Honda rijden terwijl je veel liever een Ducati rijd en die ook kan betalen?
 
Juist, klopt als een bus *O* Veel te mooi en sexy om te laten staan en verslavend spannend,, tot................ie niet start, calculeer dat ook maar in. :?


Vertel dat tegen me maat op zijn kawa 636 die een nieuw blok nodig heeft bij 23.000 km.
En me broer met een vastloper jaren terug op een zzr600 net na de 30.000 km.
Me broer heeft daarna bijna een ton op een 748 bip uit 95 gezet. Dus zal ook wel niet aan de rijstyle gelegen hebben.

Grotere voordeel bij een duc (4 kleppers tot het laatste 998 blok) hebben geen glij lagers. Die hoor je als er wat aan de hand zou zijn. En zijn dan relatief goed koop te vervangen)

Kwaliteit is in de jaren echt wel verbeterd. Alleen moet je niet een keer een beurt je skippen. Of er op gaan bezuinigen.
Het is die mooie meid. Die loopt nou eenmaal niet in een Roy donders pak. En staat wel even achter de spiegel voor der makup. Maar vind het niet erg dat ma flodder je kids uit school haalt. Ipv Doutzen Kroes. Ja dan koop je een jap.
Het zijn tenslotte jou centen. En als je het kan veroorloven.
Ik was oom 18 toen ik me been over een duc slingerde. En heb er nog steeds geen spijt van.

Prijs ja ze zijn wat duurder. Maar dat zie je ook als je ze i ruilt weer terug.
Zoek eens een cbr 600 en een 749 beide uit 2004 of 2005 op.
 
Tja beginnersfouten, inschattingsfouten zijn zo gemaakt, Honda is vergevingsgezinder dan een Duc. Als je in een bocht hangt , of het is vochtig, en je gaat te snel op het gas , ga je mooi met die 2 cyl. op je muil. En als je de voorrem van die Duc te hard inknijpt lig je ook op je bek.
Maar goed, wie ben ik.

Ben er trouwens van overtuigd dat als je je motor met gevoel rijdt,, dus goed warm rijden en niet in het rooie jagen en je oliepijl in de gaten houdt je de boel wel heel houdt.
Veel jongens die een Duc hebben denken die Duc kan het wel hebben, gaan over het circuit denderen, adrealine,, nog harder,, ff in het rood,, en dan KNAL,,, En dan zeggen dat het aan de motor ligt :Y Ducati stuk gaat ie toch? gelul.
 
Laatst bewerkt:
:N

Niet met oogkleppen op achter de massa aan lopen en denken dat een keuze verstandig is omdat ''iedereen het doet''....

Je wil toch niet op een 13 in een dozijn Honda rijden terwijl je veel liever een Ducati rijd en die ook kan betalen?

Heeft niets met oogkleppen op te maken. Als je een beetje nadenkt snapt iedereen wel dat het een stuk slimmer is om 2 jaartjes op een barrel te rijden zonder zorgen waardoor je alle aandacht hebt om GOED te leren rijden, dan meteen op een dure fiets stappen waar 1 beginnersfoutje al een schadepost van 4000 euro op kan leveren. Om over je verzekeringskosten nog maar te zwijgen.

Dan koop je 2 jaar later die Ducati, en heb je al meer rijervaring en vertrouwen erin om deze ook daadwerkelijk goed te kunnen gebruiken. Maargoed, zoals ik al zei, dat is niet hip, want je moet per direct alles kopen "omdat het kan".

Hoe zou jij het vinden als elke 18 jarige in een Veyron zou stappen omdat hij het geld had ? Ik zou me er niet veiliger op voelen...
 
Tja beginnersfouten, inschattingsfouten zijn zo gemaakt, Honda is vergevingsgezinder dan een Duc. Als je in een bocht hangt , of het is vochtig, en je gaat te snel op het gas , ga je mooi met die 2 cyl. op je muil. En als je de voorrem van die Duc te hard inknijpt lig je ook op je bek.
Maar goed, wie ben ik
.

Inderdaad. Ik heb mijne al bijna per ongeluk neergelegd bij het te hard remmen bij het parkeren van die fiets. Laat staan bij een paniekactie met hoge snelheid. Maar goed, het gaat hier allang totaal niet meer om verstandig, maar om wat mooier is, want motor rij je volgens mij alleen om te kijken hoe prachtig die fiets in de schuur wel niet is :+
 
Die vergelijking tussen vrouwen en Ducati's altijd _O-

als er vrouwen meelezen, kunnen die een zelfde vergelijking maken met mannen ?

dus ducati is brad pitt ?

honda is

full


ktm is

full


ben benieuwd :P
 
Heeft niets met oogkleppen op te maken. Als je een beetje nadenkt snapt iedereen wel dat het een stuk slimmer is om 2 jaartjes op een barrel te rijden zonder zorgen waardoor je alle aandacht hebt om GOED te leren rijden, dan meteen op een dure fiets stappen waar 1 beginnersfoutje al een schadepost van 4000 euro op kan leveren. Om over je verzekeringskosten nog maar te zwijgen.

Dan koop je 2 jaar later die Ducati, en heb je al meer rijervaring en vertrouwen erin om deze ook daadwerkelijk goed te kunnen gebruiken. Maargoed, zoals ik al zei, dat is niet hip, want je moet per direct alles kopen "omdat het kan".

Hoe zou jij het vinden als elke 18 jarige in een Veyron zou stappen omdat hij het geld had ? Ik zou me er niet veiliger op voelen...

Je kan het ook andersom zien, iemand koopt een oud barrel om mee te beginnen en gaat meteen als een idioot blazen met dat ding, want ''het kost toch bijna niks'' met alle gevolgen van dien.
Iemand die veel geld voor een Ducati heeft neergelegd zal er wellicht voorzichtiger mee omspringen?

Die 18jarige in een Veyron, ben ik absoluut met je eens, maar dat komt omdat automobilisten en zeker beginners naar mijn idee veel meer risico nemen dan motorrijders.
Met een CBR600f kan je ook levensgevaarlijke stunts uithalen en veel te hard rijden.
 
Laatst bewerkt:
Als je met de instelling gaat rijden van ik ga ff als een idioot blazen dan rij je je toch wel kapot, maak niet uit wat voor motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan