Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Eerste motor kopen

 

Is vaak een eis bij dit soort motoren. Ik kreeg mijn ZZR1100 ook niet verzekerd bij de ANWB, die wilden mijn schade vrije jaren niet overnemen... Via tussenpersoon nu (goedkoper ) bij De Europeesche.
 
Mijn vaste verzekeraar (Generali, via m'n tussenpersoon) wilde ook niet mijn GSXR600 op mijn naam verzekeren, want >100 pk en rijervaring <1 jaar. Via London Verzekeringen ging het wel (moet wel zeggen dat ik 7 schadevrije jaren heb), terwijl de premie volgens mij 1 of 2 euro per maand duurder was dan bij Generali
 
ik heb ook 10+ schadevrije jaren, dus verzekeren bij ANWB was uiteindelijk geen probleem
alleen ik moest het wel aantonen toen ik overstapte van ZLM naar ANWB
 
Uit mijn reactie kan je geen mening afleiden. Dus wat loop je nou de ouwehoeren?
 
Eerst eens wat wennen aan het motorrijden/verkeer als motorrijder op een tammer motortje
Zoon dikke 1000 V2 kan je nogeens verrassen op momenten dat je het niet verwacht.
 
Over het "jezelf doodrijden" maak ik me nou niet meteen zo'n zorgen, dat loopt meestal wel los. Maar belangrijker, je leert veel beter rijden op een motor waar je het vermogen veel meer kunt gebruiken dan op een motor waar je nooit op het randje van zijn kunnen kunt rijden.
 
Een 1000cc V twin is niet de ideale motor om te starten, daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.
Ik heb er jaren met veel plezier mee gereden maar het is wel een motor waar je vlot mee moet rijden, resoluut de hoek in gooien, laat remmen en gas erop .... sportief rijden dus.

Zo ongeveer zoals je daar mee op een circuit zou rijden maar dan wel met de nodige reserves. Daarvoor is het een perfecte fiets. Om er mee naar je werk te gaan tussen de files, even de stad in , e.d is het een onding, je ziet weinig, in de spiegels zie je je ellebogen, je komt net met je tenen aan de grond (1,80) onder de 3000 rpm bokt zo'n ding en je hebt een vrij lange 1, geen draaicirkel en parkeren ergens in het centrum is ook niet fijn want je weet nooit of je em nog op de jiffy aantreft, effe aanraken en hij ligt plat.

Verder is het een fantastische fiets, snel, stabiel, goed sturend, prima remmen, uitstekende kuip, goede verlichting, en betrouwbaar. Bovendien is ier erg mooi.

Ik verkocht mijn Mille ( her er wel spijt van af entoe) omdat ik een oude lul aan het worden was, inmiddels ben ik dat en ik rij nu op een Capo Nord, zelfde onverwoestbare blok, bijna dezelfde stuureigenschappen (al zou je dat niet zeggen op het eerste gezicht en remt wel stuk minder) maar daartegenover heel comfortabel. Wel is zo`n Capo natuurlijk qua lijn niet te vergelijken, en is ie zelfs erg lelijk.

Aan de andere kant, als je je kop erbij houd, je rechterpols kunt bedwingen en met 2 vingertjes leert remmen, is er niks aan de hand.
 
Gewoon doen als je er goed gevoel bij hebt..
Checken:

Onderhoudshistorie (facturen)
Banden
remmen
schakelen en koppeling
ketting en tandwielen (2mm speling in de ketting is ok en kijk uit voor kromme tanden)
rij een stukkie en laat het stuur los om te kijken of hij wel recht door rolt
verlichting en knippers etc.
check de bouten aan de zijkanten (zijn ze geschaafd dan zal die wel een schuiver hebben gemaakt)

en voor de rest voor zover ik weet op je gevoel af gaan.. als het goed aanvoelt gewoon doen!
 
Tzjees, na 3 posten gaat het alweer over een ander onderwerp en na een maand wordt Oma uit der graf getrokken om er nog ff verder over te gaan



Het gewenste antwoord zat er trouwens schijnbaar niet tussen, want TS heeft zich niet meer laten zien