vandaag zou ik mijn suzuki weer in topconditie brengen:
nieuwe olie, nieuwe oliefilter, nieuwe luchtfilter, nieuwe remblokken vooraan,...
makkie dacht ik, niet dus!
de ene tegenslag na de ander. eerst vond ik de juiste sleutels niet, even later een vlek op mijn kleren die er waarschijnlijk nooit meer uitgaan,...
als ik dan uiteindelijk toch klaar ben start ik de motor.
na enkele seconden loopt de olie al vooraan weg aan de oliefilter. ik zet dus rustig het contact af en zet de boutjes wat vaster.
vaster, nog wat vaster, en dan KRAK! ...
bout die uit de motor komt afgebroken!!!
boys don\'t cry, maar deze jongen heeft er anders wel eens zin in
hoe moet ik dit nu weer oplossen???
Op Dinsdag 16 oktober 2001 15:07 schreef Daemon het volgende:
beitel ( bijtel)
Ik ken dat type motorblok niet, maar is het een oliefilter vooraan onderaan het blok, dat vastzit met zo\'n grote centrale ( holle ) bout? Je spreekt van boutjes, misschien zit het oliefilter onderin je carter? Dan kun je in het afgebroken boutje - als het zo\'n klein boutje onderin je carter is - een klein gaatje boren en het afgebroken stukje er wellicht met een contatap uitdraaien.
Als het zo\'n grote centale holle bout is, is het misschien nog mogelijk om er een tang op te zetten, of er aan beide kanten aan de binnenkant een stuk staf op lassen en daar een tang op zetten om hem los te draaien.
Maximums oplossing is het verstandigst als je niet zo bar handig bent.
......................nieuwe olie, nieuwe oliefilter, nieuwe luchtfilter, nieuwe remblokken vooraan,...
even later een vlek op mijn kleren die er waarschijnlijk nooit meer uitgaan,...
Op Dinsdag 16 oktober 2001 18:20 schreef JK het volgende:.
Ennuh Jonas, als ie lekt uit de oliefilter\\\'behuizing\\\', dan is het mogelijk dat je pakking verrot is, deze moet je normaal gesproken eigenlijk ook vervangen. Ok het is een rubberen ring, maar mogelijk dat ie wat minder is.
En die rubber ring eerst een beetje vet maken met motorolie vvor je het filter weer vastzet.
Wat die garagemeiden al niet durven te vragen!de nokkenas is -> 15.000 BEF
de krukas -> 30.000 BEF
mijn motor is gemaakt en morgen kan ik erom
uitgeboord en nieuwe draad in getrokken en weer zo goed als nieuw!
het tikkende motorgeluid is er nog steeds, maar niet echt om je zorgen over te maken zegt mijn dealer. valt af te wachten of er echt schade is of niet.
het belangerijkste is toch weer dat ik kan!!