ben ook benieuwd hoe je de balhoofdlagers gaat vervangen......
de mijne moest je eruit persen
Zo dus
:
Vandaag de balhoofdlagers gedaan.
Eerst het oude spul verwijderen natuurlijk.
Oude lager op de stuurpen kapot gemaakt zodat ik met de Dremel bij de binnenring kon.
Snee in gemaakt zodat ie "open" kon. Zoiets zit er namelijk op geperst en krijg je er alleen met gepast geweld af.
Ook de oude lagerschalen in het balhoofd ingesneden, ook dat zit geperst en kan dus wel wat ruimte gebruiken als het er weer uit moet.
Hier heb ik alleen geen foto's van. Mijn ruzie met de onderste lagerschaal vergde al mijn aandacht.
Sjonge, wát een klereding om er uit te krijgen!!
Het inslijpen ging uiteraard wel, maar er was geen randje om em naar buiten te tikken zeg maar....
Hoe dan ook, het is gelukt.
Nieuwe lagerschalen:
Omdat ze dus geperst zitten normaal is het handiger om ze bij montage zo klein mogelijk te hebben dus hop! de vriezer in.
Samen met de stuurpen waar een lager overheen moet.
Stuurpen zit in een plastic zak, was nog een bietje vettig.....
Het lager moest dus over de stuurpen heen en het zou handig zijn als ie wat groter zou zijn, dus hop! de oven in.
Uurtje op 200 graden doet wonderen.
Boel weer gemonteerd en morgen ga ik met de voorvorkkeerringen aan de gang.
1 van die poten heeft een bout met een dolgedraaide inbuskop. Wordt nog lachen......
Maar goed, toch weer wat gedaan vandaag en zeer blij met mijn Dremel!