Waarom heb je onderstaande ook niet in 1 adem er achter aan gevraagd?g m er zit een klep tussen de kat en uitlaatbochten die zit er om aan 96decb tekomen bij 6000 toeren,nu is mijn vraag de zaak waar ik hem gekocht hebt zegt als je die klep los maakt blijft hij open staan ,wat gebeurt er dat krijg je meer herrie of ook meer pk s en trek hij beter ? vraag 2 de handleiding van deze motorsuzuki gsxr 1000 2008 is in engels ,ben niet zo kei in engels .waar kan ik die in nederlands vinden ? gr meindert
wat gebeurt er dat krijg je meer herrie of ook meer pk s en trek hij beter ?
Heb het al eens gezien bij een K5 GSX-R. Akrapovic heeft een vervangingsklep daarvoor (iig voor dat model). Die zorgt dat de servomotor die de klep aanstuurt niet eindeloos gaat regelen.Ik denk dat die klep meer doet dan het geluid reduceren. Hij verandert namelijk de doorstroming in de uitlaat en dat zal ook wat invloed hebben op het vermogen.
Die klep kun je missen want er zijn genoeg mensen die het complete uitlaatsysteem vervangen, waardoor de klep komt te vervallen. Ik weet niet of je foutmeldingen gaat krijgem. dat zou je bij een Suzukidealer na moeten vragen, want die hebben er vast en zeker ervaring mee.
Er zijn meerdere versies van de Exup klep in omloop.
Bij de oudere Yamaha modellen maakte de klep wel degelijk verschil in de trekkracht bij lagere toeren, bij de meeste nieuwere fietsen zit de klep er veel meer op om te voldoen aan de geluidsnormen.
In hoeverre het verwijderen van de klep dus verschil geeft qua trekkracht is zo niet te zeggen.
Edit: nu pas de startpost goed gelezen (iets met spaties...), en zie dat het een Suzuki betreft. Dan heet die klep in ieder geval geen EXUP.
de klep heet een Exup.
google zelf maar eens op Exup removal, Exup eliminator.
in de racerij worden de kleppen namelijk straffeloos verwijderd en de servo vervangen voor een eindplug (60euro) die de computer fopt... als er ook een racedraadboom ingaat dan zit het er uberhaupt niet meer op.