egu-motoren of avracing of megacycle nokkenassen?

Ik heb er een programeerbare ontsteking in zitten van Ignitech.
Als ik die tot 4 graden vroeger zet dan voel ik der geen snars van.
Okee, bij de eerste rollenbank sessie ga ik dit nog een keer proberen.

Maar eeh van die kop is andere koek.
Als ik het goed begrijp hebben jullie het over maar een kwart millimeter.
Als ik het uit mijn blote hoofd zeg, dan blijft de zuiger een millimeter binnen de cylinder, maar zou hij kwa afmeting een halve in de kop kunnen.
Oftewel dat is te proberen, ik weet immers niet wat voor een pakking in mijn goede blok zit.
Een paar tiende moet dan op een veilige manier te halen zijn.
Dit ga ik eens verder uitzoeken, en ik zal eens zoeken wat voor dikte pakkingen er zijn.
Maar eeh die koppakking kan ik toch niet zomaar namaken.
Wat voor een materiaal nemen jullie daarvoor.
 
Dat dacht ik ook al, orginele koppakking.
Mijn overbuurman werkt bij een bedrijf waar ze motoren reviseren, ik zal hem hem eens een paar tienden leren vlakken en gewoon de orginele pakkingen.
Die heb ik immers nog een set liggen, en dan blijven die tenminste heel.
Ik heb elders grote stukken gelezen over de verschuiving van de nokkenas timing, die enkele graad dat hij later opent zal waarschijnlijk nog positief voor de spoeling zijn ook.
 
Dat dacht ik ook al, orginele koppakking.
Mijn overbuurman werkt bij een bedrijf waar ze motoren reviseren, ik zal hem hem eens een paar tienden leren vlakken en gewoon de orginele pakkingen.
Die heb ik immers nog een set liggen, en dan blijven die tenminste heel.
Ik heb elders grote stukken gelezen over de verschuiving van de nokkenas timing, die enkele graad dat hij later opent zal waarschijnlijk nog positief voor de spoeling zijn ook.


Heeft de OEM zuiger uitsparingen voor de kleppen? De boel "clay checken" als je veel wijzigingen doet aan timing en hoogtes.
BTW: Zijn de kleppen en zittingen in goede staat en gasdicht? Daar kan veel vermogen mee verloren gaan....
 
421808_f520.jpg


Non-toxic ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan