Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
maar dat lijkt voornamelijk weg te komen doordat de schommel is verdraaid tov de poten en die verdraaiing zit enkel en alleen in de gaffels op de schommel.
de wielas gaat er nog net zo makkelijk in en uit en ook de poten zelf lijken niet krommer dan bedoeld.
kortom de schommel is wel makkelijk te fixen.
het wiel is misschien ook nog wel te redden door er een ander velg omheen te lassen, maar misschien vind ik binnen kort wel ergens heel geschikt een EML voorvelg
het frame is natuurlijk op meerder plaatsen krom, maar meest opvallend zijn wel dat de scharnierpunten van de achterbrug niet meer in 1 lijn staan.
de achterbrug is met zijn brace onderlangs wel degelijk gebleken, want die is helemaal niks krom of scheef.
In mijn cafefighter frame past die zonder mokken
het meest dramatisch zijn dus het frame en het blok eraan toe...
frame gaat echt zo de container in, maar van het blok zijn altijd nog wel wat onderdelen zoals startmotor, dynamo, brandstofpomp, waterpomp, koppeling en zo te hergebruiken, dus ik laat hem nog maar even in de hoek staan....
nee, dat viel eigenlijk heel hard mee.
alle bouten gingen zo los en er zat ook niet echt heel veel onder spanning.
eigenlijk alleen maar de achterbrug; daarvan draaiden de bouten een beetje zwaarder dan normaal.
bij mij is alles al gescheurd waar spanning op zat denk ik...
maar dat hoofdstuk is nu even afgesloten nu ik alles opgeruimd heb.
vol gas verder met de cafefighter. "blokje" past er nu in, dus op naar de volgende uitdaging
nou, ik ben misschien te positief in het leven ingesteld, maar ik vindt het achteraf nog wel mee vallen....
Sterker nog als ik hem een half jaar geleden direct uit elkaar had getrokken had ik denk ik heel andere keuzes gemaakt en had ik nu al lang weer op drie wielen gereden...
Want; Ja, het frame en motorblok zijn aan stront. maar om er een rijdende motor van te maken heb ik niet zo heel erg veel nodig. Met een ander frame en een voorwiel (of alleen een andere velg omdeze naaf lassen) zou ik zo weer een GL span op kunnen bouwen met alles wat ik thuis heb liggen/ kan recyclen van deze schroothoop....
maar nu heb ik inmiddels al een duc staan voor mijn volgende zijspanfase, heb ik mijn bak "verkocht" aan haakie en zit tot volop in de eindrealisatie van mijn cafefighter.
Maar wie weet loop ik binnenkort nog tegen wat leuke dingen aan en dan komt er toch zo maar weer een GL span om de tijd te overbruggen die ik nodig heb om het ducspan te realiseren....
Heb al vele uren zoet gebracht met het lezen van jouw weldoordacht sleutelen/construeren.
Een traploos verstelbare naloop, trouwens de hele fiets, vind ik prachtig. Zou het de constructie en ook de technische uitstraling kunnen verbeteren als je de vooras, zoals bij achterassen gebruikelijk, voorziet van excenters zodat verstelling ook inderdaad in lijn gebeurt en verschuiving onder belasting tegen gaat?
ik denk dat het met een excentrische as nog mooier zou zijn idd, maar Dasher heeft vanavond toevallig net zijn CBR opgehaald, dus die klus is bij deze officieel afgerond
en wat de tijd betreft Gijs.... daar is nog wel maat van hoor... het gaat met pieken en diepe dalen hier...
Maar zo af en toe, dan gooi ik echt alle andere dingen op zij en ga dan vol in de focus in een bouwproject om het dan ook af te kunnen krijgen.
van t voorjaar zal ik ook nog wel weer echt een tijdje met het huis bezig moeten, dus dan is er even helemaal geen tijd meer voor motoren, maar dat komt daarna nog wel weer...
aangezien ik er heel sterk aan zit te denken om binnenkort eerst weer even een GL span in elkaar te gaan gooien zoek ik eigenlijk nog een EML 15" voorwiel aangezien de mijne een beetje dubbel gevouwen is.
Ja ik zou er ook zelf een nwe velg omheen kunnen lassen, maar ben eigenlijk op zoek naar de quick fix en het moet uiteraard ook nog eens niet te veel kosten...
dus als iemand ergens zo'n wiel in de weg weet te liggen, dan houd ik me van harte aanbevolen
Ik denk dat jij het snelste een nieuwe velg om de oude spaken gelast hebt. Dat heeft je de vorige keer ook geen dagen gekost. Als je ergens een wiel vindt ben je ook een zaterdag kwijt om hem te halen en moet je nog minstens 100 euro aftikken ook.
Je mag mijn GW voorwiel ook hebben, maar dan moet je een Smart naaf adapter en klauw opname voor me maken, Dat schiet dus ook niet op.