EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van harte gefeliciteerd

full
 
zo hey, wat een attente mensen allemaal hier ;)
ik word er stil van... :$

en ondertussen moet ik gewoon de hele dag werken, dus echt vieren is er vandaag niet meer bij, maar dat hebben we gisteren ook alvast stiekem gedaan...
 
en ook hier ging weer het nodige stuk de afgelopen tijd

naast dat ik hoognodig de wiellagers van de motor en de achterremblokken moest vervangen zag ik dat ditmaal niet mijn motorframe maar het bakframe is begonnen te scheuren
full
 
het is de aanhechting van de achterste schoorstang waar die aan het spanframe zit gelast.
precies naast de las is die gescheurd.

waarschijnlijk zit er toch meer flex in dan ik verwacht had... dat aanhechtingspunt heeft 1 extra schoortje naar voren
full
 
was gelukkig nog niet helemaal rond gescheurd, maar wel mooi een eindje op weg al
full
 
eerst maar eens de bak laten zweven zodat ik er "fatsoenlijk" bij kan
full
 
Dat wordt dus de slijptol en laskar te voorschijn toveren. Is er geen mogelijkheid om het stijver te maken?

Van de ander kant kan te stijf ook weer voor problemen zorgen :/
 
toen de scheur enzo opnieuw gelast en een extra schoor aangebracht zodat het paaltje niet meer kan gaan flexen
full
 
maar toen was ik nog bang voor het verzwakte stukje staal rond de lasnaad dat ik er toch ook nog maar twee driehoekjes van stukjes buis omheen heb gevouwen en gelast
full
 
tot slot een laagje "poedercoat" uit een potje en ik kan weer rijden

met al dat extra staal is die natuurlijk wel weer wat zwaarder geworden, dus of ik nu de alchemy nog bij kan houden is zwaar de vraag.... :]
 
Begint op een Eiffeltoren constructie te lijken zo. Die staat al sinds 1889 in weer en wind, zal nu dus wel vast zitten :+

Hopelijk gaat het nu niet weer naast een las scheuren. Als alles te stijf is kan dat namelijk ook gebeuren :/
 
Ik denk niet dat een 1500 echt harder loopt dan een 1200...
 
Ik denk niet dat een 1500 echt harder loopt dan een 1200...

Ik heb er sinds kort een GL1500SE bij... (vraag niet waarom B| )

Maar dat hok is niet vooruit te branden... M'n K1100LT met zijspan (samen goed voor 475 kg) trekt hem er met gemak uit.

Laat staan als je er een R1200R naastzet })
 
Dan is hij toch echt niet voor elkaar. Zo'n ding gaat echt wel vooruit.
Heeft 150Nm koppel bij 100Pk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan