EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het rijden is er echt prachtig.
Kurven ohne Ende zeggen de duitsers geloof ik, maar voor mij kwam er een half uurtje later al wel een einde aan |(

Op de L519 (een mooie glooiende en slakkerende weg) kwam in een blinde bocht naar rechts opeens een grote transport bus binnendoor de hoek om :o

Hij reed voor het circuit de ideale lijnen, maar die Apendix lag wel even mooi op mijn weghelft vriend... gezien de afwateringstoep en de verhoogde berm had ik niet veel meer keus dan zo veel mogelijk rechts te houden en vol in de ankers te gaan.
Ik had er al aardig wat snelheid uit toen mijn voorwiel toch blokkeerde (tja, noodstop en helaas geen ABS) en dan stuurt het niet echt meer naar rechts, maar gleed iets meer naar links weg en de bus was toen al wel heel dichtbij, de voorkant heb ik net gemist, maar net achter het voorwiel van de bus raakte mijn voorwiel de zijkant van de bus, span ging haaks om, ik er vooroveraf en als een vlieg tegen de bus aan. omdaarna toch nog mijn weg te vervolgen en net naast mijn span op de grond te landen

achteraf lijkt het erop dat ik met mijn smoelwerk tegen de spiegel aan geknald ben en dat de linkercilinderkop zich heeft vastgebeten in het voorwiel van de bus
full
 
de onderste draagarm is volledig afgebroken....

dat zal hem leren die rotbus B|
full
 
mijn voorwiel lijkt de onderst kokers opgestoekt te hebben en mijn luchthapper heeft het spatbord voor zijn rekening genomen, maar heeft zich daarmee zeerwaarschijnlijk wel flink schrap gezet tegen mijn knie
full
 
EHE en lekke banden in Sauerland, hadden we het daar al over gehad? :P
full
 
nu naar de andere kant....
Kwastert reed achter me en kon het bijna helemaal afremmen, duwde mijn motor nog net een klein beetje aan en zijn eerste woorden toen die naar me toe liep waren, verdomme ik heb je blok opengereden, er loopt allemaal olie uit... O-)

toen hadden we nog geen idee wat er allemaal precies naar de kloten was en waarom
full
 
Slijptol had als bibberende derde nog iets meer ruimte en heeft wellicht nog even kunnen zwaaien naar de buschauffeur toen die langsgleed op drie wielen


Op de rubberstrepen kun je heel goed zien waar mijn voorwiel begon te blokkeren en hoe ik steeds dichter bij de bus kwam, maar ook dat ik niet veel snelheid meer over had tijden de botsing, want mijn span heeft zich alleen maar een kwartslag gedraaid en is daar blijven staan en ik lag er direct naast
full
 
nu naar de andere kant....
Kwastert reed achter me en kon het bijna helemaal afremmen, duwde mijn motor nog net een klein beetje aan en zijn eerste woorden toen die naar me toe liep waren, verdomme ik heb je blok opengereden, er loopt allemaal olie uit... O-)

toen hadden we nog geen idee wat er allemaal precies naar de kloten was en waarom[afbeelding]

Nog zo ver door geschoten?

Alles zal nu even *auw* doen.... Gelukkig valt de lichamelijke schade nog enigszins mee.


Kwast en Sliep ook flink geschrokken? Om te zien ook altijd een rotzicht...
 
Laatst bewerkt:
ja, echt lekker ligt het niet in zo'n afwaterings putje, maar het was even niet anders....
full
 
hulpdiensten waren echt heel snel ter plaatse

het bloed gutste aan alle kanten uit mijn hoofd... Neus, mond en kin, maar gelukkig niet uit mij oren....
full
 
ik mocht mee in het andere busje en in eerste instantie wilden ze me naar Essen toevliegen met de helikopter omdat ze daar gespecialiseerd zijn in gezicht herstel...
in eerste instantie dachten ze namelijk dat mijn kaak ontzet/ gebroken was omdat ik nogal een scheve bek had...
mijn tanden zaten echter nog wel op elkaar, maar dankzij de open face helm... (jaja, ik weet het :$ ) had ik een mooi tik op mijn smoelwerk gehad, dus dat liep lekker snel dik op)

ik weet niet wanneer ze me besloten toch maar naar Arnsberg te brengen met het busje, want toen hadden ze me al platgespoten met een erg goed roesje....
en ik weet ook niet waarom die beslissing is genomen
full
 
erkende die knakker in het busje gelijk schuld eigenlijk?


Niet dat jij daar in eerste instantie mee bezig zal zijn geweest misschien..
 
Laatst bewerkt:
de GL mocht met een ander busje mee en had ook aardig wat sappen verloren
full
 
tering jantje zeg . :X

Hoop dat je snel weer op de been bent zeg.

Ook Kwastert en Slijptol sterkte gewenst zal wel even schrikken zijn geweest.
 
erkende die knakker in het busje gelijk schuld eigenlijk?


Niet dat jij daar in eerste instantie mee bezig zal zijn geweest misschien..

ik heb hem helemaal niet gesproken.
Kwastert en Slijptol wel en de politie natuurlijk ook en die gaven hem niks te kiezen...
Politie keken naar de situatie en maakten de chauffeur duidelijk dat de schuldvraag absoluut geen vraagstuk was voor hen....
Daarop gaf hij zelf ook aan dat hij wel wat ver naar mijn weghelft had gezeten.
 
binnen nu en tien werkdagen krijg ik het span thuis en dan zal er snel meer duidelijk worden, maar ik vrees het ergste...

gezien de schade aan de bus heeft mijn GL ook een rotklap gehad...
de linker kop ligt helemaal open, nokkenas riemwiel lag aan stukken op straat, dus wat is er met de klepjes en de zuigers gebeurt.... :?

plus dat het blok links zo n douw heeft gehad dat het frame haast niet recht gebleven kan zijn...

schommel schijnt ook verbogen te zijn volgens Kwastert (kan het zelf op de foto niet zien)

maar we gaan het wel zien, alles is te maken en anders maken we wel weer een nieuwe :)
full
 
maar ben wel bang dat mijn zijspanseizoen er voor dit jaar al weer op zit...

das wel jammer... zeker omdat het span in de huidige setup echt zo geweldig goed reed en stuurde...
wordt een lange zomer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan