Eifel te hoog gegrepen voor beginner?

Ik heb met MF in de Eifel gereden toen ik ook net mijn rijbewijs had. Scheet 7 kleuren maar vond het wel fantastisch. Maar ik blijf zeggen dat het met een groepje wel heel verleidelijk is om toch net boven je eigen kunnen te gaan rijden, dus alleen met 'je eigen vent' vind ik toch zelf wat prettiger op zo'n plek als de Eifel.
Met regen vind ik het nog steeds niks. Dan is het echt moeilijk om die bochten te rijden en elke keer als wij er zijn, is er wel eentje die zichzelf overschat en een bocht uit vliegt.

Maar als je goed jezelf onder controle kunt houden, kun je er ook prima en veilig rijden als je net je rijbewijs hebt.

Heel veel plezier!
 
Mijn eerste motorvakantie was ook naar de Eiffel, met een bungalow als uitvalsbasis. Ik vergeet nooit meer die eerste haarspeldbocht, waar ik bij mezelf dacht 'Muts, waar ben je aan begonnen!' En bij de volgende 'K*t, alweer één'

Maar ik sluit me volledig aan bij wat er al gezegd is: eens moet de eerste keer zijn, en zolang je je eigen tempo rijdt is er niks aan de hand. Gewoon gaan, geweldig om te rijden daar :9
 
You'll never ride the same after the Eifel. :)


Gewoon doen en op je eigen tempo en probeer de panorama-route naar Cochem, prachtige baan, met mooie brede bochten die je op je eigen snelheid kan maken en er toch van kunt genieten (waarschijnlijk zijn er nog zo'n banen, maar dit is wel een toffe)
Veel plezier daar en natuurlijk ff kijken aan de ring.
 
als je met je eigen tempo gaat rijden en niet te "wild" gaat doen moet alles goed komen hoor ;)

Mijn eerste tocht met mn eigen motor was toen ik hem ophaalde vanuit omgeving Leeuwaarden naar Waalwijk (Route van 235km snelweg) :X Toen was het ook gelijk het eerste keer dat ik op mn motor had gereden, maar goed toen had ik alles wel goed door... en wist hoe hard ie maximaal ongeveer ging :X }) :}
 
Ik vergeet nooit meer die eerste haarspeldbocht, waar ik bij mezelf dacht 'Muts, waar ben je aan begonnen!' En bij de volgende 'K*t, alweer één'

Hahaha ja dat had ik ook.... ik dacht steeds OOOOOHHHH KUT wat doe ik hier!?!?!
En toen na een uurtje of wat begon ik het heerlijk te vinden, heb toen een paar uur echt lekker gereden, maar toen begon ik moe te worden en dacht ik weer KUT HOE KOM IK HIER WEG :9
 
Hahaha ja dat had ik ook.... ik dacht steeds OOOOOHHHH KUT wat doe ik hier!?!?!
En toen na een uurtje of wat begon ik het heerlijk te vinden, heb toen een paar uur echt lekker gereden, maar toen begon ik moe te worden en dacht ik weer KUT HOE KOM IK HIER WEG :9
Maar je had dat gezellige weekend toch niet willen missen! ;)
 
Joyce gewoon lekker gaan en rustig aan rijden, je bent er om te genieten van de omgeving en en rust, niet omdat je zonodig hard door bochten moet....

In luxemburg heb ik ook heel rustig gereden omdat ik de omgeving veel te mooi vond :)
 
euhm wat is er moielijk aan een haarspeldbocht? ik heb er nog nooit een gereden eigenlijk met de motor. (wel van plan). lijtk me toch ook een geval van kijken waar je heen wilt en niet te hard? in z'n 1 z'n 2?
CYA
 
Het leuke is dat we nu waarschijnlijk helemaal niet meer naar de eifel gaan ( fer toch zijn zin) Ik baal er wel van hoor, had het best willen proberen. Maar ja fer kent me als geen ander en als hij zegt dat het toch iets TE moeilijk is zou dat wel zo zijn :)
 
eigenlijk is het belangrijkste reeds gezegd: je eigen tempo. En Fer moet zich maar aanpassen..
wij ( ik met mijn vrouw (2 maanden rijbewijs) gaan over 3 weken naar Italie via Zwitserland. Om jou een idee te geven.. wel heb ik mijn snelheid met 40 km verminderd als wij samen op de weg zijn..
Geniet dus van de EIffel (en niet vergeten de Moezel!)... :]
 
Als jij denkt dat je het kunt doe je het!
Zoals velen hier zeggen, je eigen tempo aanhouden en niet op laten fokken. Onderweg kun je punten afspreken dat je op elkaar wacht en neem vooral allebei een mobieltje mee mocht je de weg kwijt raken o.i.d.
Heel veel succes! En geniet ervan!
 
Het leuke is dat we nu waarschijnlijk helemaal niet meer naar de eifel gaan ( fer toch zijn zin) Ik baal er wel van hoor, had het best willen proberen. Maar ja fer kent me als geen ander en als hij zegt dat het toch iets TE moeilijk is zou dat wel zo zijn :)

Laat hem nou in die waan....
Hij is gewoon nog steeds bang :X dat jij hem eruit gaat rijden.

Of je doet net als hem in het begin met zijn thunderace, hard rechtdoor en hard remmen voor de bocht. (uit betrouwbare bron gehoord, Bartje) :+

Maar ik ken je niet, dus weet ook niet hoe je rijdt. Maar het is echt niet TE moeilijk.
 
Heb vertrouwen in jezelf en gewoon gaan.

De wegen zijn daar super en de bochten zijn goed aangegeven. Rijdt naar je kunnen zou ik zeggen en bij twijfel, doe het dan nog rustiger.

Ik weet niet of dit ook echt de eerste keer is dat je de Eifel ziet maar een belangrijke tip die ik kan geven is houdt je aan de snelheid binnen de bebouwde kom. Zodra je in de verte al een bord met 60 ziet, rem af en rij die snelheid want de sneaky basterds zie je niet als ze je laseren. Je weet pas dat er een snelheidscontrole is als je de eerste bocht in het dorp uitrijdt.

Ik heb nog nooit een snelheidsbekeuring gekregen in de Eifel door deze tip en vaker zat mijn snelheidsmeter ..bliep..bliep.. (moraal-censuur).

:]
 
Als jij denkt dat je het kunt doe je het!
Zoals velen hier zeggen, je eigen tempo aanhouden en niet op laten fokken. Onderweg kun je punten afspreken dat je op elkaar wacht en neem vooral allebei een mobieltje mee mocht je de weg kwijt raken o.i.d.
Heel veel succes! En geniet ervan!
Denk dat hij bang is dat ik toch boven me kunnen ga rijden.

Of misschien heeft het toch alleen te maken met het feit dat ze op illegale einddempers aan het controleren zijn in de eifel. Dit droeg fer gisteren zelf als reden aan. :X
 
Als je je eigen tempo rijdt en ver vooruit kijkt dan moet dat lukken en zie je pas mooie bochten.

Veel Plezier :]
 
overigens vind ik persoonlijk de eiffel een betere leerplek dan de omgeving rond luik.
en dan bedoel ik met name beter onderhouden wegen in de eiffel
 
Gaan met die banaan!!!
Ben dit jaar ook voor het eerst naar de eifel geweest. Ik had zelf nog maar net mijn motor en weinig rijervaring. Vriend van mij is toen wel rechtdoor gereden(netjes staand in de modder geparkeerd) en die had al meer dan 1 jaar rijervaring.
Dus gewoon gaan het is DE plek om te genieten van de motor.

Ikke wille ook weer naar het :] paradijs. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan