Moet je zeker doen.Zolang ik fatsoenlijk op en afstappen dan blijft mijn buikschuiver, Superbike 888.
Bovendien trek ik me geen reet van aan wat anderen er van vinden...mijn geld, mijn beslissing. Vandaag de rekening betaald vd grote beurt, ding is bijna 30 jaar oud en kan nog jaren mee
Ohja, heb nog een VFR erbij voor de toerritten.
KloptGaan we nu weer zeuren over het verbruikdaar zijn andere topics voor
Ook dat boeit me niet,in dezeKlopt
200+ rijden aan 1:20 is iets voor het grappige meuk topic!
Daarom dat dat dan ook in het grappige meuk topuc hoortOok dat boeit me niet,in deze
Ik heb met al mijn brommers lolT ding is er voor de lol
Ja leuk, je hebt dan geen beste opleiding gehad.
Waterstof en Elektrische auto's/motoren hebben 0,0 toekomst.
Ik heb aan die gelovigen steeds gevraagd waarom dat zo is, je krijgt nooit een antwoord.
Dus aan jou de vraag: Hoe dan? Waar haal je de energie vandaan? Want je hebt het over enorme vermogens.
Je gaf overigens geen reden, maar waar haal je alle energie vandaan om waterstof schoon te maken alsook die elektrische rommel?
Weet je hoeveel kerncentrales je moet bouwen voor 10.000.000 wagens die 's nachts laden en 300~400KM bereik hebben....enig idee?
Waar haal je dat vandaan? Of alle waterstof, terwijl Bio-XTL duurzame diesel is en schoon alsook onbeperkt beschikbaar....oeps het gaat in een Diesel auto.....
O jawel hoor!Waarom wordt deze ook niet meer in de VS verkocht?
Daar doen ze toch niet aan die milieu gekte?
‘bio-XTL’ is niet zaligmakend. Het scheelt behoorlijk in de co2 uitstoot inderdaad. Maar verstopt al je filters en als het te lang in de tank zit, dan bederft het.
GTL, dat is de shit.
En verder zou je best wat minder vaak mogen roepen dan anderen dom zijn of slecht opgeleid.
on topic: het feit dat de racers wat verdwijnen uit de showrooms: voorziet niemand een renaissance van de zelfbouw?
Sorry hoor, maar je hebt je echt niet goed geïnformeerd. XTL is nu juist wel schoon en heeft de eigenschappen niet die bio-brandstoffen wel hebben. Zoals filters verstoppen en algengroei. Je weet wel de rommel die ze bij bv benzine en diesel bijmengen, maar dat is GEEN XTL.
Lees nu a.u.b. het verschil, want XTL is iets anders dan Bio-brandstoffen:
Het is een volledig schone brandstof die met zonne- en windenergie gemaakt kan worden, wat de bron is om de brandstof te maken is van ondergeschikt belang.
XTL mag ook geen groene brandstof heten maar CNG dan weer wel, terwijl XTL van CNG gemaakt kan worden en daarna veel schoner is.
Maar het kan ook gemaakt worden van kolen of biomassa, het resultaat is steeds hetzelfde.
Het vervelende is dat regeringen het niet willen weten en de bevolking ook niet geïnformeerd wordt, we hoeven door deze brandstoffen helemaal niet om te schakelen van motoren op iets anders dat geen toekomst heeft.
Men heeft het standpunt ingenomen dat verbrandingsmotoren slecht zijn en weg moeten, al eens een politieker of groene z'n ongelijk horen toegeven? Kan je lang wachten.
Que?wat de bron is om de brandstof te maken is van ondergeschikt belang.
O jawel hoor!
Maar erger nog, de brandstof is daar veel te duur ...
Ja, nog steeds goedkoper dan hier, maar hier is de brandstof prijs in 25 jaar enkel verdubbeld, ginder vervijfvoudigd.
Daarom ben ik voor duurzame producten en dus oude meuk (goed) onderhouden en gebruiken, en daar hoort een verbruik van 1:20 ongeveer bij... niks mis mee. Dus voorlopig niet wegknikkeren omdat het zgn niet aan de moderne eisen voldoet....Einde van een tijdperk dus, hmmmmm...
Veel van die (Japanse) supersports en andere recente motoren worden tegenwoordig vaker ververst, dan menigeen zn onderbroek ververst, bij wijze van spreken dan. Het lijkt wel of van de huidige producten de economische levensduur steeds korter wordt.
Iconen worden zeldzaam. Ik ben blij dat ik nog twee iconen heb. En voor een ander zullen mijn iconen misschien ouwe meuk zijn. Voor míj zijn het iconen; uit een ander tijdperk, dat dan weer wel...
Que?
Zodoende is voor u de belastende ontginning van grondstoffen geen argument contra elektrificatie?
Het is tevens simpelweg fout om energieverbruik weg te cijferen naargelang de oorsprong.
Ook toegenomen groene stroom verbruik zorgt voor extra milieu belasting, met de huidige technologie.
@ON5HB : je had deze over het hoofd gezien ? Einde van een tijdperkWacht even. Ik heb gezegd dat je XTL kan maken met behulp van zonne- en windenergie, want er is slechts heel veel warmte voor nodig.
Je kan dit maken uit aardgas, kolen....maar ook bio-massa.
Alle processen kosten energie, maar hoe efficient is het? Elektriciteit opwekken en dan enorme verliezen lijden is alvast geen toekomst.
Net zo min als waterstofgas wat ze voornamelijk uit aardgas halen.
Het laatste wat ze onderzoeken is XTL uit water en co2 te halen, maar zover ik weet kan dat nog niet op grote schaal.
De toekomst is wel degelijk de verbrandingsmotor die we nu hebben, het enige wat we moeten oplossen is hoe we op enorm grote schaal er synthetische brandstof van kunnen maken zonder extra vervuiling.
Al het andere heeft geen toekomst, helemaal geen. Dat we het voorlopig uit aardgas of kolen halen is slechts een tussenstap.
Ik doe mijn motoren en (diesel) auto's niet weg, want dadelijk gaat men wel inzien dat XTL de enige weg is, probleem is echter, wanneer komt de politiek er achter? Het mooie is ook, alles is er al om het te laten werken inclusief distributie.
Het leuke aan verbrandings-motoren is, als je het er schoon instopt komt het er ook schoon uit. Bij bv Elektriciteit is het nooit geweten, Polen haalt het uit kolen, Nederland uit aardgas....vies tot en met. Maar je EV is schoon! (gelooft echt iemand dat?).
Volgens mij is het niet,alleen, de geometrie die die motoren onbeminnelijk maakt om te rijden maar ook om te produceren,maar ook de peperdure EURO normen waaraan die dingen moeten voldoen.Tja, is de R6 niet het einde van een tijdperk dat hij zelf begonnen is? De FZR'en waren aanzienlijk comfortabeler qua geometrie en dat gold voor de meeste 600 Supersports uit die tijd.
Ik denk dat er toekomst is voor middelzware sportmotoren, maar dan in de vorm van de RS660 en de CBR650. Twee- en viercilinders met rond de 100 pk en de clipons een stukje hoger dan het zadel.
Dat laatste stukje is theorie, maar de praktijk is toch iets anders.Volgens mij is het niet,alleen, de geometrie die die motoren onbeminnelijk maakt om te rijden maar ook om te produceren,maar ook de peperdure EURO normen waaraan die dingen moeten voldoen.
Dat samen met een,door electronica,tam te krijgen en net zo goed sturende,1000 cc
Details ,en mede omdat in een algemeen topic staat,is het circuitrijden hier, minder relevant.Dat laatste stukje is theorie, maar de praktijk is toch iets anders.
In de diverse nationale cups is de bochtensnelheid van een 600 nog steeds aanmerkelijk hoger dan die van een Superbike.
Samen op de baan zitten ze elkaar in de weg, daar knalt de Superbike weg.
En op circuitdagen leer je makkelijker rijden met een 600 dan een 1.000cc omdat je in het tweede geval meer bezig bent met (af)remmen.
Diverse mede MFérs die van een R6/ZX6R op een R1/ZX-10R overstapten waren daarna langzamer op circuitdagen.
De roterende massa van een 1.000 blok is vermenigvuldigd met het aantal toeren groter, motor wil meer rechtdoor.
Diverse rijsystemen die af fabriek gemonteerd worden gaan er bij de echte cracks weer af.
Eigen kabelboom, ABS uit.
Tractioncontrol deden ze al wel tien jaar, maar dan aftermarket.
Oh echt?Details ,en mede omdat in een algemeen topic staat,is het circuitrijden hier, minder relevant.
Je kunt met dingen namelijk ook op straat rijden