Eindelijk complete outfit

JuliusXL

Die hard MF'er
14 nov 2002
361
0
Beringen (BE)
Yep, ik ben een happy kerel sinds gisteren *D . Na wat geklos en gezoek in Aachen (lees: Net terug van Aachen) ben ik dan toch maar eens een kleine twee uurtjes gaan rijden om bij Termaat in Nijmegen te checken. Super gewoon. Ruim aanbod in tweedelige pakken (zelfs in de wat grotere maten), dus passen geblazen. Letterlijk want het was weer behoorlijk warm. Vanalles geprobeerd: Alpinestars, Spyke, Spidi,... Zoals verwacht zat de duurste weer het lekkerste ... maar dat kon "mister wallet" echt niet trekken (er moest immers ook nog een helm en boots gekocht worden). Keuze ging uiteindelijk tussen Alpinestars GPU maatje 52 rood-zwart en Alpinestars 54 V4 zwart. De GPU was superkrap: schouders werden naar onder gedrukt, knieschijven kregen het hard te verduren. Het zet zich wat, dat weet ik wel, maar dit was voor mij toch een beetje tè. Het is dus de V4 geworden in het zwart, lekker neutrale kleur die bij zowat elke motor past. Zit iets ruimer, niet tè, knieën trekken nog wat, maar dat gaat er wel uit bij het rijden.

v4-2pcs-black-fr.jpg


Boots dan. Witte zouden enorm gaaf zijn onder dit pak. Alpinestars SMX en Oxtar TCS Evo Replica waren de mogelijkheden. Punt is dat ik nogal eens ruzie heb met de kleur wit als het op smurrie aankomt ;) Voor eigen "veiligheid" dan toch maar voor de zwarte gegaan. Puur op basis van pasvorm en comfort gegaan voor de SMX. Zat als gegoten ! :}

smx3blak.jpg



Tenslotte nog een mutsje uitzoeken want de Lazer SPR die ik een tijdje geleden onwetend kocht blijkt te ruim en te rond voor mijn hoofd. In Aachen had ik al uitgebreid zitten passen. Suomy zijn gewoon de mooiste helmen, klaar ! Jammer dat ze mij voor geen meter passen. Shoei, goede reputatie, aardige helmen ... same story. AGV XR-2 zat me het lekkerst rond m’n langwerpige hoofd. "Moet je es een Arai proberen !" werd me dan voorgesteld bij Termaat. Zo gezegd, zo ge-diggie-daan: Quantum F en Astro J. De Corsair was way out of my league. L’etje was wat ruim aan de wangen, zat voor de rest wel goed. Kon kosteloos opgelost worden door andere wangstukken. Twijfel, twijfel ... de AGV XR-2 of de Arai Astro J ... hmmm. Zeker tien keer beide helmen gepast. Uiteindelijk voor de kick maar eens een AGV M’etje aangetrokken, en wat bleek: dat paste gewoon. OK het zat wat vaster, maar niet storend of drukkend op een bepaalde plaats. Bij Arai hetzelfde maar es gedaan: zelfde resultaat. God, wat een moeilijke keuze. To the point: Arai Astro J Taddy maat M gekocht (kleurstelling paste het beste bij het pak), voorlopig zonder donker of spiegelvizier. De Arai zat wat korter naar de kin toe, maar het ging net. Worstel wel nog een beetje met het neuskapje ... erop laten of eraf pleuren ? :?

taddy.jpg


Laat maar komen die commentaar. Ik ben er nu in ieder geval helemaal klaar voor ! :]
 
Laatst bewerkt:
Cool, alleen wat erg zwart.... Mijn kleur is het niet, maar wel mooie spulletjes. :9~
 
Mooi spul!
ben er vorige week ook geweest en een iets andere combi gekocht, in combinatie met spidi airback en een Arai Astro J mccoy replica.. :9
Plaats van 't weekend wel een piccie van dit alles inclusief m'n nieuwe bike!

Veel plezier ermee, maar dat zal ongetwijfeld lukken!! :}
 
gaaf!
mooie boots.
pak vind ik btje saai(ieder zijn smaak)
helm is ook erg mooi
neuskapje zou ik zeker laten zitte beslaat vizier minder snel

succes met de (dure?) aankoop
 
ziet er erg mooi uit allemaal, helmpje vooral. maar zoals reeds vermeld: wel erg donker. (helemaal met dit weer )} )

ik had toch gewoon voor de witte smx gegaan..(toch geen straf om die dingen te poetsen? :P )

gefeliciteerd hoor!
 
al gefixt zie ik ;)


Mooi ja :}
Zoiets wil ik eingelijk ook. Hoeveel kostte het nou?

Kostprijs was redelijk fors (voor mijn budget althans, voor anderen zal het een prikkie zijn). Totaal kwam neer op 1378 EUR.
Pak: 645
Boots: 183
Helm: 550
Prijzen zijn overigens erg goed te noemen als je ze gaat vergelijken met wat de adviesprijzen zijn.

Oh ja, vergeten te zeggen nog: Hulde aan de verkoper van Termaat (Dennis was het denk ik) dat ie het zo lang heeft uitgehouden met mij :} :} :} . Ben meer dan 4 uur binnen geweest 8-) .
 
Op woensdag 04 juni 2003 10:42 schreef JuliusXL het volgende:Kostprijs was redelijk fors (voor mijn budget althans, voor anderen zal het een prikkie zijn). Totaal kwam neer op 1378 EUR.
Pak: 645
Boots: 183
Helm: 550
Prijzen zijn overigens erg goed te noemen als je ze gaat vergelijken met wat de adviesprijzen zijn.
Poeh nou! Wel mooi materiaal, maar das mij toch iets te veel geld hoor! Maar jah ik ben dan ook student ;)

Wat betreft adviesprijzen, daar zit iedereen onder anders verkoop je niet! :X
 
heel mooi.
ben afgelopen weekend ook naar Termaat geweest met een vriend van mij.
hij had ook een pak nodig we zouden eigenlijk alleen gaan kijken, maar hij heeft het maar meteen gekocht ook een alpine stars (zoiets toch :? ) met laarzen erbij.
en was echt goedkoop uit.


echt een goede zaak Termaat in nijmegen (wat kleding betreft tenminste)
 
Terug
Bovenaan Onderaan