EMG Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik sta alleen de TS bij in zijn strijd tegen de nazi afzaten en de meelopers.
Lijkt me toch niks mis mee en ik geef bronnen voor mijn beweringen, de rest houdt het hier op persoonlijke aanvallen


Volgens mij heb jij echt een serieus probleem, nazi afgezanten, dromen van homofiele politie-agenten, meerdere persoonlijkheden die het bestaan van elkaar kennen (meerdere accounts), stoer doen op een forum, iedereen hier is een meeloper???

Hoor jezelf toch eens, ik denk dat de enige die hun mening onderbouwen die 'meelopers' zijn....

Kijk HIER maar eens, misschien helpt het je.


Verder, tot nooit meer, en een fijne avond :W
 
toch lees ik hier heel wat strafbare feiten en nu snap ik ook het nut van een emg.

Ik weet niet of een EMG en EMA daadwerkelijk nut hebben, in de zin van gedragsverandering. Misschien is het in de praktijk meer zoiets als een laatste waarschuwing?

Ik denk dat veel mensen helemaal niet bewust teveel willen drinken, of als een hufter willen rijden ... het overkomt ze een beetje, in veel gevallen.

Edit: wordt er gemeten op de effectiviteit? (vast wel, maar zijn er dan ook publieke cijfers bekend?)
 
Laatst bewerkt:
Niet doen! Dit is precies waar die zielepoot een harde plasser van krijgt. Gewoon in z'n vet gaar laten smoren. Gaat vanzelf over.


Och, zelfs een dooie is nog slimmer dan die gast, dus ik denk dat de modjes zijn IP wel kunnen bannen ;). En dan heeft hij tenminste 1 keer in zijn leve een harde, want ik kan me niet voorstellen dat veen impotente drol dat ooit nog eens zal hebben... :9

EDIT: @pommel: danku :)
 
Laatst bewerkt:
EDIT: @pommel: geen zin om t op te zoeken in deze bende, dus wat is EMA?


(en bedoel je in de vorm van DWRB niet EMO??? :P )


Toch weer ontopic, na de sneue onderbreking....


Educatieve Maatregel Alcohol, die krijg je opgelegd als je met een beste slok op achter het stuur wordt betrapt (klik)
Cursus is verplicht, kost bijna €700,- . Ga je niet, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard, en kan je die dus opnieue gaan moeten halen.
Dit is niet inclusief het boetebedrag dat er ook nog aan vast zit...

De EMG (Gedrag) is net zo'n cursus, alleen is het onderwerp niet specifiek alchol, maar het gedrag. What's in a name, hè.... ;)
 
Ik weet niet of een EMG en EMA daadwerkelijk nut hebben, in de zin van gedragsverandering. Misschien is het in de praktijk meer zoiets als een laatste waarschuwing?
Ik denk een combinatie van beide. Probleem is natuurlijk dat sommige mensen hun eigen gedrag écht niet onder ogen kunnen zien. Ze vinden zichzelf meestal juist een goede rijder (meestal omschrijven ze dat als "sportief"), al die anderen snappen er niets van. Dat geloven ze ook echt.
De bedoeling van die cursus is ze een spiegel voor te houden én de gevolgen van dat haantjesgedrag in het verkeer te laten zien. Hoe effectief dat in drie dagen is of kan zijn? Goeie vraag.....
Daarnaast is die cursus inderdaad een soort uitroepteken, een rechter zal iemand met zo'n cursus op z'n naam al snel harder aanpakken.

Ik denk dat veel mensen helemaal niet bewust teveel willen drinken, of als een hufter willen rijden ... het overkomt ze een beetje, in veel gevallen.
Geloof ik ook wel, voor een aantal mensen is de waarschuwing ook wel voldoende, die gaan daarna toch vaak eieren voor hun geld kiezen.
Maar er blijft altijd een categorie die hun eigen probleem niet wil of kan zien.

Maar ook zo'n cursus is maar een groffe stofkam. Een hoop "sportieve rijders" weten nog altijd de dans te ontspringen.

Ik kende een paar drankrijders in m'n buurtje waar ik opgroeide. Die hadden een soort radar voor controles of wisten, als ze aan de kant werden gezet, er vaak met een smoes onderuit te komen. Dan dacht je wel eens: hoe is het toch mogelijk dat ze er altijd weer tussendoor fietsen...... maar die mensen waren al zo gewend aan rijden met een slok op, daar zag je gewoon weinig aan. De geur kun je maskeren..... al wist je op een zeker moment ze er feilloos uit te pikken. Maar niet elke diender heeft er een neus voor of genoeg interesse om ff door te vragen/kijken.
 
De EMG (Gedrag) is net zo'n cursus, alleen is het onderwerp niet specifiek alcohol, maar het gedrag. What's in a name, hè.... ;)

Wat alcohol betreft ken ik mijn limiet wel.
Maar met rijden ligt dat soms toch anders :+

Ik zou er niet blij mee zijn als ik hem kreeg na 3 keer 40+ binnen een jaar.
En reken maar dat je anno nu even mee mag doen aan het proefproject met zo'n dossier :Y

Hard rijden is dus gewoon gevaarlijker dan ooit :/

Maar mocht ik hem ooit krijgen, dan zal ik hem zonder morren ondergaan en open ik een topic hoe het was. *D

Een goedenacht :W
 
Na het lezen van de laatste pagina's leek het me wel leuk als iedereen hier naar de MFMM gaat met hun nickname als naamplaatje.

Vraag me wel af hoe die figuren hier eruit zien die zo kortzichtig zijn dat ze het bord voor hun kop niet eens opmerken.

Als diegenen over wie ik het heb zich niet aangesproken voelen verbaast me dit niets maar stiekem hoop ik op een stukje zelfkennis van hun kant.


Ontopic:
Er zitten zeker mierenwippers bij de politie zoals je ze in elke beroepstak tegenkomt maar een EMG of EMA krijg je niet zomaar. Ik durf te wedden dat voor elke EMG of EMA cursus die tot op zekere hoogte onterecht gegeven is er 10 gevallen zijn waarbij het roze papiertje/pasje het beste direct door de shredder kon maar er een 2e kans gegeven is.
Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de reden dat TS een EMG moet volgen in de eerste instantie niet het rijgedrag was maar de reactie tegenover de agent die hem hierop aansprak.
Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten met dit laatste maar dit is waar ik na het lezen van dit topic aan denk.
 
Maar wil je dan ook de rest van de onzin in het Amerikaanse verkeer? Waar je als Nederlandse motorrijder (tenzij je je zwaar aanpast) zo een stempeltje "UNSAFE DRIVER" te pakken hebt?

Al geef ik toe dat ik soms het idee heb, met al die 60km wegen, dat we er wel naar toe aan het gaan zijn ...

(dat 60km virus wordt zwaar overdreven in het groen hart B| )

Inderdaad, sommige dingen in amerika zijn vaag

zoals rechts afslaan bij rood, mag daar gewoon, hadden we geen flauw benul van, tot ze flink gingen toeteren :')

Amerika heeft wel veel bredere wegen dan hier in nederland, wel veel slechter ook, banden maken ontiegelijk veel lawaai op die wegen daar en zijn zo oncomfortabel als wat, want toen wij terug waren en via belgie naar nederland reden vonden we de belgische wegen hemels :') !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan