EMG ervaring..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen ze die maatregelen die jij noemt ook niet doorvoeren voor:

- Mensen die roken
- Mensen die zich iedere dag volstouwen bij de lokale friettent
- Mensen die zich elke dag kapot zuipen

Wel zo eerlijk dan he :)

Neenee, die mensen worden:
- In een palingrokerij proffesioneel gerookt
- In een ganzenfokkerij met zo'n trechter volgestopt
- Krijgen een enkele reis Rusland, waar ze echt zuipen geleerd krijgen

En mensen die langzamer dan de maximum snelheid rijden, krijgen een apparaatje waardoor ze constant 60 kilometer te snel rijden. :Y
 
Kunnen ze die maatregelen die jij noemt ook niet doorvoeren voor:

- Mensen die roken
- Mensen die zich iedere dag volstouwen bij de lokale friettent
- Mensen die zich elke dag kapot zuipen

Wel zo eerlijk dan he :)

die verneuken zichzelf en geen anderen....

(alhoewel een dronken/doorgesnoven persoon ook kan doordraaien).
verder ben ik het wel eens dat die lui extra zorgpremie gaan betalen ....
 
Ja en een EMG krijg je tegenwoordig voor 1 keertje te hardrijden, jammer eigenlijk dat die aardige en lieve jongens die 1 keer een beetje stout zijn een EMG krijgen |( .

Ik ben ook niet de netste in het verkeer, ik rij ook veel te snel, maar om een EMG te mogen volgen dan heb je echt wel wat gedaan.
En juist voor die gasten die zich zooo onschuldig voelen die gaan dan hopelijk leren hoe ze zich verder moeten gedragen in het verkeer.
Vergeet niet verkeer is van ons allemaal!! :W
 
Ja en een EMG krijg je tegenwoordig voor 1 keertje te hardrijden, jammer eigenlijk dat die aardige en lieve jongens die 1 keer een beetje stout zijn een EMG krijgen |( .

Ik ben ook niet de netste in het verkeer, ik rij ook veel te snel, maar om een EMG te mogen volgen dan heb je echt wel wat gedaan.
En juist voor die gasten die zich zooo onschuldig voelen die gaan dan hopelijk leren hoe ze zich verder moeten gedragen in het verkeer.
Vergeet niet verkeer is van ons allemaal!! :W

Gast wat wil je nou eigenlijk? Je zegt dat je zelf ook veel te snel rijdt, dus wat maakt jou dan eigenlijk zo veel beter dan een EMGer :?
 
Laatst bewerkt:
Gast wat wil je nou eigenlijk? Je zegt dat je zelf ook veel te snel rijdt, dus wat maakt jou dan eigenlijk zo veel beter dan een EMGer :?

Er is ook nog een verschil tussen 3x 30 km te hard rijden, en 1x 90km te hard rijden. EMG is er dus voor het laatste.
 
Ja en een EMG krijg je tegenwoordig voor 1 keertje te hardrijden, jammer eigenlijk dat die aardige en lieve jongens die 1 keer een beetje stout zijn een EMG krijgen |( .

Ik ben ook niet de netste in het verkeer, ik rij ook veel te snel, maar om een EMG te mogen volgen dan heb je echt wel wat gedaan.
En juist voor die gasten die zich zooo onschuldig voelen die gaan dan hopelijk leren hoe ze zich verder moeten gedragen in het verkeer.
Vergeet niet verkeer is van ons allemaal!! :W

Uhu beste stuurlui staan aan wal. :W
 
Ik ben ook niet de netste in het verkeer, ik rij ook veel te snel, maar om een EMG te mogen volgen dan heb je echt wel wat gedaan.

Oh waar haal jij dat vandaan??
De verbalisant geeft jou op voor een EMG cursus.
Als hij vind dat jij een gevaar op de weg bent is dat dan zo??
Als hij een avond niet gen##kt heeft dan kan het zo zijn dat heel heel misschien iets eerder geneigd is om een EMG op te leggen dan dat hij wel gen##kt heeft.
Dit gaat dan ook gelden voor het afnemen van een RBW!

Met één bekeuring van 1560 euro en een onbekend boete bedrag
Denk ik dat jouw RBW maar even afgenomen dient te worden.
Wegmisbruiker! ;)
 
Laatst bewerkt:
Gast wat wil je nou eigenlijk? Je zegt dat je zelf ook veel te snel rijdt, dus wat maakt jou dan eigenlijk zo veel beter dan een EMGer :?

Nou GAST wat ik wil zeggen dat je niet zo maar een EMG opgelegd krijgt.
Daar moet je echt wel een behoorlijke hufter voor zijn om het te krijgen en dan nog met droge ogen beweren dat het maar 1 malig is geweest O-) .
En niemand is een heilige in het verkeer en daarom GAST wil ik even benadrukken dat je gewoon niet voor niets een EMG opgelegd krijgt.
En dan beter een rijbewijs kwijt dan dat zo,n aso GAST een willekeurig persoon dood rijd of ernstig in gevaar brengt ter eigen bevrediging.
Snap je dat nu een beetje GAST????? :W
 
Oh waar haal jij dat vandaan??
De verbalisant geeft jou op voor een EMG cursus.
Als hij vind dat jij een gevaar op de weg bent is dat dan zo??
Als hij een avond niet gen##kt heeft dan kan het zo zijn dat heel heel misschien iets eerder geneigd is om een EMG op te leggen dan dat hij wel gen##kt heeft.
Dit gaat dan ook gelden voor het afnemen van een RBW!

Met één bekeuring van 1560 euro en een onbekend boete bedrag
Denk ik dat jouw RBW maar even afgenomen dient te worden.
Wegmisbruiker! ;)



Ik zeg ook dat ik geen heilige ben, maar die €.1560 ben ik van vrijgesproken ;) en de rijontzegging ben ik ook van vrijgesproken, maar dat had ik al eens uitvoerig uitgelegd hier op het forum.
Ook de overheid kan er behoorlijk naast zitten.
Maar moet je nagaan in 1e instantie €.1560 boete ( meervoudig recidivist ) en 4 maanden rijontzegging en toch geen EMG.
Moet je nagaan wat je flikt om WEL een EMG opgelegd te krijgen. :W
 
Kunnen ze die maatregelen die jij noemt ook niet doorvoeren voor:

- Mensen die roken
- Mensen die zich iedere dag volstouwen bij de lokale friettent
- Mensen die zich elke dag kapot zuipen

Wel zo eerlijk dan he :)
Tang...varken. Ofwel: volledig onvergelijkbare toestanden. Iemand die bij wijze van spreke met 160 over een woonerf knalt of op zijn achterwiel door de stad brengt niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook anderen. Een roker kan ik nog netjes vragen of ie ergens anders kan roken.

Dus ja...ik weet niet waar je heen wilt eigenlijk. Zoals ik al zei zal die EMG niet zijn voor iemand die 'niets' doet. Hoewel er altijd wel inschattingsfouten zullen zijn door agenten, maar over het algemeen zal het wel uitgedeeld worden aan mensen die iets doen waardoor ze op bijzondere wijze opvallen. Tjsa...de gevangenis zit ook vol met onschuldige mensen.

En ook ik rij wel eens te hard. En daar krijg ik ook wel eens een bon voor. Maar nooit een EMG.

En van mij mogen mensen doen wat ze willen, maar doe het dan op zo'n plek als ik aangaf. Dan kunnen ze geen kwaad ;)
 
Nou GAST wat ik wil zeggen dat je niet zo maar een EMG opgelegd krijgt.
Daar moet je echt wel een behoorlijke hufter voor zijn om het te krijgen en dan nog met droge ogen beweren dat het maar 1 malig is geweest O-) .
En niemand is een heilige in het verkeer en daarom GAST wil ik even benadrukken dat je gewoon niet voor niets een EMG opgelegd krijgt.
En dan beter een rijbewijs kwijt dan dat zo,n aso GAST een willekeurig persoon dood rijd of ernstig in gevaar brengt ter eigen bevrediging.
Snap je dat nu een beetje GAST????? :W

:Z inderdaad bij de eerste keer krijg je EMG en dat kan ik rustig met droge ogen zeggen. Je rijdt zelf motor dus je weet zelf ook dat als je aan het gas draait dat het vrij snel te hard gaat, maar jij hebt nooit een keer een uitschieter als ik het zo lees. Een inhaalmomentje, een juut met een laserpistool en daar ga je. En om iemand die te hard rijdt en vervolgens wordt gepakt gelijk een aso te noemen getuigd wel weer van de intelligentie... :Y
 
:Z inderdaad bij de eerste keer krijg je EMG en dat kan ik rustig met droge ogen zeggen. Je rijdt zelf motor dus je weet zelf ook dat als je aan het gas draait dat het vrij snel te hard gaat, maar jij hebt nooit een keer een uitschieter als ik het zo lees. Een inhaalmomentje, een juut met een laserpistool en daar ga je. En om iemand die te hard rijdt en vervolgens wordt gepakt gelijk een aso te noemen getuigd wel weer van de intelligentie... :Y

Natuurlijk is te hard rijden iets wat je gewoon kan overkomen, zonder daar echt erg in te hebben, en vind het dan wel triest als je een EMG opgelegd krijgt voor een eenmalig feit.
Dan was je op een verkeerd moment op een verkeerde plek.
Maar voor diegene die echt dan een EMG verdienen is het zelfs een matige maatregel.
En te hard rijden hoeft net echt aso te zijn maar te hard rijden waarmee je enderen ernstig in gevaar gaat brengen is wel echt aso, denk dat het niet iets met inteligentie te maken heeft maar met mentaliteit.
 
Ik vind dat
1) Zo'n EMG niet moet gelden voor motorrijders. Wordt je aangereden door een auto of maak je brokken door risicovol rijgedrag? Eigen schuld dikke bult.
2) Die uitzondering voor veel te hard in de bebouwde kom moet eruit. Iedereen kent wel een weg die gewoon veilig is hard te rijden. Als je hem daar dan een x hard open trekt moet je niet meteen een EMG aan je broek kunnen hebben. Sterker nog, ze moeten de gemeente een proces aan hun broek doen voor het frustreren van weggebruikers. :P
 
Natuurlijk is te hard rijden iets wat je gewoon kan overkomen, zonder daar echt erg in te hebben
Ja tuurlijk... _O-

Sorry hoor...maar als jij te hard rijdt zonder dat je het in de gaten hebt, moet je je rijbewijs gaan inleveren. Dan hoor je niet in het verkeer thuis. Als je probeert te pleiten tegen de EMG, moet je echt met iets overtuigender argumenten komen. Dit snijdt geen hout natuurlijk.

Een inhaalmoment waar je EMG voor krijgt zal ook geen normale inhaalactie zijn geweest. Kijk, als ik op een 80kmh weg iemand wil inhalen die 79kmh rijdt en ik ga er voorbij met 85kmh denk ik niet dat ik een EMG krijg. Ook niet als ik er met 90kmh voorbij ga lijkt me. Pas als ik op mijn achterwiel met 120kmh erlangs schiet, of erg krap tussen de tegenligger en degene die ik inhaal ga zal ik zoiets krijgen (en verdienen).
Maar doe nou niet alsof je voor elke lullige snelheidsovertreding een EMG krijgt, want dat is gewoon niet waar. Dan geeft je snelheid en/of rijgedrag aanleiding daarvoor. En dan zal je best vinden dat jouw mening en inschatting uitwijzen dat het een veilige manoevre was, maar je brengt jezelf (bewust) in een positie dat dat betwist kan worden door de personen die daarop moeten letten.
Nou zeg ik niet dat je als een bejaarde moet gaan rijden, maar je moet het met me eens zijn dat zo'n agent van afstand toekijkt en een inschatting moet maken van wat jij aan het doen bent. Hij kent jouw overwegingen niet, en kan die achteraf ook niet zo 1-2-3 van je accepteren, want mensen verzinnen van alles om onder een bon uit te komen.
Het is een beetje als een examinator die moet inschatten of jij klaar bent om losgelaten te worden in het verkeer. Ik heb de eerste keer dat ik examen deed met de auto een ingreep gekregen op het moment dat ik zelf wilde ingrijpen. Tsjaa...dat is zuur. Examinator denkt dus dat ik het gevaar niet zag en niet zou reageren. Ik zag het al aankomen, maar wilde niets wilds doen en er soepeltjes omheen sturen.

Zie je het dillema? Als zo'n agent ziet dat jij 'lekker vlot' op een racer tussen de auto's door sjeest en daarna een flink aan het gas trekt...wat moet ie dan denken? Dat jij de beste bestuurder bent en altijd een perfecte inschatting kunt maken van de gevaren en nooit een gevaarlijke situatie zult veroorzaken? Nee, en terecht zou ik zeggen. Je hebt nl te maken met medeweggebruikers die misschien minder inzicht hebben als jij en bv kunnen schrikken of je gewoon niet zien. Gevolg is weer een ongeluk of een gevaarlijke situatie waar anderen het slachtoffer van kunnen worden.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld dat ik zo even uit de losse pols schets, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat zo'n agent vanuit een heel ander perspectief zo'n situatie bekijkt. En hij zal een afweging moeten maken op basis van wat ie daar ziet.
 
Tang...varken. Ofwel: volledig onvergelijkbare toestanden. Iemand die bij wijze van spreke met 160 over een woonerf knalt of op zijn achterwiel door de stad brengt niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook anderen. Een roker kan ik nog netjes vragen of ie ergens anders kan roken.

Dus ja...ik weet niet waar je heen wilt eigenlijk. Zoals ik al zei zal die EMG niet zijn voor iemand die 'niets' doet. Hoewel er altijd wel inschattingsfouten zullen zijn door agenten, maar over het algemeen zal het wel uitgedeeld worden aan mensen die iets doen waardoor ze op bijzondere wijze opvallen. Tjsa...de gevangenis zit ook vol met onschuldige mensen.

En ook ik rij wel eens te hard. En daar krijg ik ook wel eens een bon voor. Maar nooit een EMG.

En van mij mogen mensen doen wat ze willen, maar doe het dan op zo'n plek als ik aangaf. Dan kunnen ze geen kwaad ;)

Waar ik heen wil is dat ik dat hele EMG gebeuren een beetje overdreven vindt, net zoals jouw voorstel (alhoewel ik er vanuit ga dat dat sarcastisch is bedoeld, net zoals mijn reactie op jouw ;) )
 
Ja tuurlijk... _O-

Sorry hoor...maar als jij te hard rijdt zonder dat je het in de gaten hebt, moet je je rijbewijs gaan inleveren. Dan hoor je niet in het verkeer thuis. Als je probeert te pleiten tegen de EMG, moet je echt met iets overtuigender argumenten komen. Dit snijdt geen hout natuurlijk.

Een inhaalmoment waar je EMG voor krijgt zal ook geen normale inhaalactie zijn geweest. Kijk, als ik op een 80kmh weg iemand wil inhalen die 79kmh rijdt en ik ga er voorbij met 85kmh denk ik niet dat ik een EMG krijg. Ook niet als ik er met 90kmh voorbij ga lijkt me. Pas als ik op mijn achterwiel met 120kmh erlangs schiet, of erg krap tussen de tegenligger en degene die ik inhaal ga zal ik zoiets krijgen (en verdienen).
Maar doe nou niet alsof je voor elke lullige snelheidsovertreding een EMG krijgt, want dat is gewoon niet waar. Dan geeft je snelheid en/of rijgedrag aanleiding daarvoor. En dan zal je best vinden dat jouw mening en inschatting uitwijzen dat het een veilige manoevre was, maar je brengt jezelf (bewust) in een positie dat dat betwist kan worden door de personen die daarop moeten letten.
Nou zeg ik niet dat je als een bejaarde moet gaan rijden, maar je moet het met me eens zijn dat zo'n agent van afstand toekijkt en een inschatting moet maken van wat jij aan het doen bent. Hij kent jouw overwegingen niet, en kan die achteraf ook niet zo 1-2-3 van je accepteren, want mensen verzinnen van alles om onder een bon uit te komen.
Het is een beetje als een examinator die moet inschatten of jij klaar bent om losgelaten te worden in het verkeer. Ik heb de eerste keer dat ik examen deed met de auto een ingreep gekregen op het moment dat ik zelf wilde ingrijpen. Tsjaa...dat is zuur. Examinator denkt dus dat ik het gevaar niet zag en niet zou reageren. Ik zag het al aankomen, maar wilde niets wilds doen en er soepeltjes omheen sturen.

Zie je het dillema? Als zo'n agent ziet dat jij 'lekker vlot' op een racer tussen de auto's door sjeest en daarna een flink aan het gas trekt...wat moet ie dan denken? Dat jij de beste bestuurder bent en altijd een perfecte inschatting kunt maken van de gevaren en nooit een gevaarlijke situatie zult veroorzaken? Nee, en terecht zou ik zeggen. Je hebt nl te maken met medeweggebruikers die misschien minder inzicht hebben als jij en bv kunnen schrikken of je gewoon niet zien. Gevolg is weer een ongeluk of een gevaarlijke situatie waar anderen het slachtoffer van kunnen worden.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld dat ik zo even uit de losse pols schets, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat zo'n agent vanuit een heel ander perspectief zo'n situatie bekijkt. En hij zal een afweging moeten maken op basis van wat ie daar ziet.


Oke ik ga morgen mijn rijbewijs inleveren.
Ben er achter gekomen na 32 jaar al mijn rijbewijzen hebbende dat ik mij zelf regelmatig betrap op te snel rijden.
Vroeger had je een motor en als je daar 200 mee reed dan was je echt heel serieus bezig, tegenwoordig zijn de motoren zodanig gemaakt dat een snelheid van 200 meer vergelijkbaar is met wandelen.
Gelukkig rij ik maar 500 km per jaar op de openbare weg op een motor en de rest is een bestelbus die niet harder gaat dan 120 km/u.
 
32 jaar terug was er een heel andere situatie op de weg als nu, is niet met elkaar te vergelijken...

Ben het wel met je eens je moet heel wat gedaan hebben om een emg te krijgen en in de meeste gevallen ben je dan niet echt goed bezig geweest, van mij mogen ze het 3x zo duur maken, zeker als je anderen ook nog eens in gevaar brengt...
 
32 jaar terug was er een heel andere situatie op de weg als nu, is niet met elkaar te vergelijken...

Ben het wel met je eens je moet heel wat gedaan hebben om een emg te krijgen en in de meeste gevallen ben je dan niet echt goed bezig geweest, van mij mogen ze het 3x zo duur maken, zeker als je anderen ook nog eens in gevaar brengt...


Vroeger was het verkeer langzamer, maar wel gevaarlijker.
De motorvoertuigen van nu zijn gewoon een stuk veiliger, dus we voelen ons ook veiliger.
Vroeger had je een speed wobble en ging je tot daar en niet verder, tegenwoordig stuurt alles gewoon heel strak zodat het voertuig vaak meer kan dan de bestuurder.
En helaas zijn wij niet capabel genoeg om zonder regeltjes te kunnen leven, en daarom zijn er regeltjes.
Is gewoon een tekortkoming van ons menszijn.
De dierlijke instincten komen nog vaak genoeg naar boven drijven, on omdat we niet zonder regeltjes kunnen hebben we regeltjes en daarom zijn we altijd boos op al die regeltjes.
Tis eigenlijk net een circeltje.
 
Dit mag alleen als de studie direct te maken heeft met het oog op het verkrijgen van een hoger inkomen..

(wat dus weer extra inkomstenbelasting oplevert)

Daar valt een EMG niet onder.. ;)

Langer leven is toch ook goed voor de staatskas? (tot zekere hoogte ;))
 
Geen idee wat dat is, EMG, maar ik weet wel dat het voor mongolen is. '(

Oef, dit is wel de meest onderbouwde reactie tot nu toe in dit topic. :o Dus jij beweert, dat ik en de TS, en andere mensen die een EMG moeten volgen, een mongool is, terwijl je niet eens weet wat EMG is? Damn, wat een ruimtelijk inzicht :Y :o

32 jaar terug was er een heel andere situatie op de weg als nu, is niet met elkaar te vergelijken...

Ben het wel met je eens je moet heel wat gedaan hebben om een emg te krijgen en in de meeste gevallen ben je dan niet echt goed bezig geweest, van mij mogen ze het 3x zo duur maken, zeker als je anderen ook nog eens in gevaar brengt...

Dit verschilt per situatie. Ik werk als taxichauffeur in Breda, dus ken de stad op m'n duimpje. De weg waarop ik ben gepakt is een weg waar ik elke dag minstens 1 keer op rij. Met de motor heb ik in de afgelopen 10 maanden 50.000 km gereden (waaronder 6 maanden in hartje winter, ongeacht of het nou stortregende, sneeuwde, 14 graden vroor icm mist, of gewoon helder weer), waaronder dus ook veel in Breda zelf. Het tijdstip waarop ik ben gepakt was om 11 uur 'savonds, geen hond op straat te bekennen, op een weg waar je elke deuk in het asfalt kent. ik reed 50 te hard, onacceptabel uiteraard, zeker BiBK. Ik ben ook zeker afgestraft voor deze overtreding. 400 euro boete, een EMG van 750 pleuro en 6 maanden rijontzegging (na het indienen van een bezwaarschrift is dit verkort naar 3 maanden voorwaardelijk waarvan ik, voor de rechtzaak, al een maand van heb uitgezeten.

Dat is mijn 1ste bekeuring op de motor.

Als ik zo op de weg om me heen kijk, kan ik met zekerheid zeggen dat ik beter rij dan de gemiddelde weggebruiker. Ik zie dat gewoon 60% van mijn mede weggebruikers gewoonweg slecht rijden. Links blijven rijden, geen voorrang verlenen, te snel rijden, door rood rijden, veranderen van rijbaan zonder te kijken, straten inrijden waar het niet mag, midden op de weg stilstaan omdat ze de weg niet kunnen vinden.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat ik perfect ben, ik rij regelmatig iets boven de maximum snelheid, op een verantwoordelijke manier. Dit klinkt misschien belachelijk, maar er is wel degelijk een verschil tussen te hard rijden op een onverantwoordelijke manier, en een verantwoordelijke manier. Als ik iemand om 3 uur 'snachts op de snelweg 180 zie rijden, heb ik daar minder problemen met dan als 1 of andere petjesknul met z'n VW Golf achter me gaat zitten bumperklven op klaarlichte dag.

Wat mij irriteert is dat ik dus nu zwaar word gestraft voor een overtreding die erger lijkt dan het werkelijk is. En om men die een EMG opgelegt krijgen nou meteen een mongool te noemen (zoals onze weldenkende vriend RR al zei), of schoften binnen het verkeer, lijkt me in aantal gevallen ook niet terrecht.

Ik zeg ook dat ik geen heilige ben, maar die €.1560 ben ik van vrijgesproken ;) en de rijontzegging ben ik ook van vrijgesproken, maar dat had ik al eens uitvoerig uitgelegd hier op het forum.
Ook de overheid kan er behoorlijk naast zitten.
Maar moet je nagaan in 1e instantie €.1560 boete ( meervoudig recidivist ) en 4 maanden rijontzegging en toch geen EMG.
Moet je nagaan wat je flikt om WEL een EMG opgelegd te krijgen. :W

Eigenlijk wat ik dus heb gezegt, en waar ik eigenlijk op wou reageren, is dat wanneer je een EMG opgelegt krijgt, dat het vaak meevalt wat de overtreding is. Uit de quote kan ik opmaken dat je zowat een heel gezin onderste boven moet rijden om een EMG te krijgen. De kosten van mijn boete zijn lang niet zo hoog als die van kevinblade. Ik weet niet exact wat er is gebeurt, maar op basis van de hoogte van de opgelegde sanctie ga ik ervan uit dat de overtreding erger was dan die van mij (kijkend naar de sanctie die mij is opgelegd). Daarnaast mag kevinblade dus van geluk spreken dat hij niet hoeft te betalen en dat hij geen EMG hoeft te volgen. Waarschijnlijk omdat hij dus niet de cursus hoeft te volgen, lijkt het me hier een gevalletje van onwetendheid. Omdat meneer dus niets hoeft te volgen, denk hij dat zijn overtreding niet erg genoeg is voor een EMG, en dat men die het wel moeten volgen, veel erger dingen hebben gedaan dan "alleen te hard rijden".

Ik zou zeggen, gooi je overtreding in de groep, dan kunnen we het mooi vergelijken.

Eerst hou je hele verhandelingen over dat je van alles op je kerfstok moet hebben voor dat je een EMG krijgt en nu zeg je zelf (en zo is het ook) dat 1x te hard rijden je een EMG kan opleveren. En jij rijdt zelf ook te hard zeg je, dus het verschil tussen jou en een EMGer is dat jij nog niet 'op de verkeerde moment op de verkeerde plek' hebt gereden, gast :+ ;)

Wat hij zegt :^
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is te hard rijden iets wat je gewoon kan overkomen, zonder daar echt erg in te hebben, en vind het dan wel triest als je een EMG opgelegd krijgt voor een eenmalig feit.
Dan was je op een verkeerd moment op een verkeerde plek.
Maar voor diegene die echt dan een EMG verdienen is het zelfs een matige maatregel.
En te hard rijden hoeft net echt aso te zijn maar te hard rijden waarmee je enderen ernstig in gevaar gaat brengen is wel echt aso, denk dat het niet iets met inteligentie te maken heeft maar met mentaliteit.

Eerst hou je hele verhandelingen over dat je van alles op je kerfstok moet hebben voor dat je een EMG krijgt en nu zeg je zelf (en zo is het ook) dat 1x te hard rijden je een EMG kan opleveren. En jij rijdt zelf ook te hard zeg je, dus het verschil tussen jou en een EMGer is dat jij nog niet 'op de verkeerde moment op de verkeerde plek' hebt gereden, gast :+ ;)
 
Zal aan mij liggen Sjoerd maar als je brood je rijbewijs is nam ik er geen risico mee, ook niet op de motor.

Als jij minimaal 1x per dag op die weg rijd weet je wat er wel en niet mag, vaak is dit ook de bottelnek trouwens rijden op "vertrouwd" terrein...

En of dit nu op een tijdstip is dat er meerdere weggebruikers zijn of niet maakt niet uit, er zal maar iemand ineens de weg opdraaien of zo, ben je zelf ook mooi zuur...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan