Tja je kan alles ook spreiden over langere tijd,of de motor weer verkopen.Mja, ik denk wel dat 't daarop uit komt, en hoop echt dat de yammie dan ook een blijvertje is want dit geld krijg je er niet meer uit.
Het is ook een opstapeling van kosten.. Nwe banden, heb echt nwe helm nodig, nieuw schermmasker en vest gekocht(was ook nodig en duur) gepeperde dierenartsrekening etc alles in korte tijd..
Nu alleen nog info vinden welke geschikt zijn voor de yammie en werkelijk ook stugger/sterker zijn..
Dat alles tegelijk komt is vervelend... maar nieuwe banden zijn gewoon slijtagedingen, die moest ik ook vrij rap na de aankoop van de ZRX kopen. Ook ik heb toen m'n achterschokkers laten reviseren en m'n voorvork laten servicen. Koop je een tweedehands fiets dan heb je gewoon nog even wat dingen aan te pakken. En vering is nou net zo'n puntje waar bijna niemand zich druk over maakt (wat, zit er olie in een schokbreker?) dus dat die na 31 jaar niet al te best meer zijn is niet echt bijzonder te noemen.Mja, ik denk wel dat 't daarop uit komt, en hoop echt dat de yammie dan ook een blijvertje is want dit geld krijg je er niet meer uit.
Het is ook een opstapeling van kosten.. Nwe banden, heb echt nwe helm nodig, nieuw schermmasker en vest gekocht(was ook nodig en duur) gepeperde dierenartsrekening etc alles in korte tijd..
Nu alleen nog info vinden welke geschikt zijn voor de yammie en werkelijk ook stugger/sterker zijn..
Staat in boekje meen ik..15w is al best wel dikke olie voor in een voorvork. Kan prima uitkomen.
Maar waarom 5w30??
Ik zal straks wel even voor Sammie kijken of het wat is voor een XJ. Wel handig dat je het volledige artikel nummer noemt, kan ik zo de gegevens erbij pakken.Heb hier nog een setje YSS nieuw in doos liggen. Is de RE302-310T-18-X, als die passen op jouw motor en je hebt er belang bij, stuur maar ff pb
oeh, en is die ook stijver dat het originele spul??Ik zal straks wel even voor Sammie kijken of het wat is voor een XJ. Wel handig dat je het volledige artikel nummer noemt, kan ik zo de gegevens erbij pakken.
Edit: deze set IS voor de XJ 750 / 900 F (weet je zeker dat je niet zit te spammen aRnold?). Dus meneer Sammie, als ZX7-aRnold je flink matst met de prijs moet je niet aarzelen maar gewoon doen.
Past als goed is ook :y :yIk zal straks wel even voor Sammie kijken of het wat is voor een XJ. Wel handig dat je het volledige artikel nummer noemt, kan ik zo de gegevens erbij pakken.
Edit: deze set IS voor de XJ 750 / 900 F (weet je zeker dat je niet zit te spammen aRnold?). Dus meneer Sammie, als ZX7-aRnold je flink matst met de prijs moet je niet aarzelen maar gewoon doen.
de verse liefde
YSS is geen Nederlands bedrijf maar zit in Thailand.Maar wil de verse liefde niet achterop je wat meer klassieke fietsen dan?
Of is het toeval dat je opeens een grote motor hebt en iemand die achterop gaat?
Verder is alles al mooi behandeld zag ik, EMGO is inderdaad goedkope meuk, zaten op m'n SR500 toen ik hem kocht,.
Koni's waren vroeger een goed upgrade, is nu Ikon en zit in Australië, alle goedkope setjes op Ali gewoon niet doen tenzij het er alleen leuk uit moet zien.
Heb zelf net m'n tweede set YSS schokbrekers gekocht en ben echt tevreden met de prijs/prestatie verhouding, ook vrij veel mensen in de Youngtimer Racer klasses waar ik zit hebben het spul, is ook een Nederlands bedrijf wat ik mooi vind.
neej, zo zwaar ben ik niet maar de origienle vering is echt heel slap... ook deinerig op de strakste standWat noem jij stijver? Dat de beweging beter wordt gedempt? Dat de veer sterker is?
Zijn jullie zo zwaar dat een sterkere veer nodig is? Dat laatste hoef je niet hier publiekelijk neer te kalken, mag je ook per pb of mail doorgeven
YSS (of Hagon of Wilbers, Technoflex, Bitubo enz enz) kiezen niet voor niets de veren die ze op de XJ schokdempers gebruiken. Als je inderdaad 120 kg zou wegen én veel met duo rijdt dan kan het zijn dat sterkere veren nodig zijn. In de gevallen dat zowel rijder en duo van normaal gewicht zijn moet je toch wat geloof / vertrouwen in de kundigheid van de schokdemperfabrikanten hebben.Dat snap ik allemaal, maar ook zijn de veren te slap, snel doorslaan en erg doorzakken als je er op gaat zitten(en nee weeg geen 120kg..)
Wat vooral belangrijk is is dat de veer het gewicht wat er op komt kan dragen,maar mag ook niet te hard zijn.Ah, dat laatste is wel fijn.. Ik heb Arnold een PB gedaan..(ik kan me voorstellen dat demping en sterkte van de veer wat metelkaar in evenwicht moeten zijn)