En dàt... durf ik niet

Nog even nuttig:
Waarom kan je niet op de motor blijven zitten?
Het lijkt mij dat je niet breder bent als 94cm?
stepjes klappen normaal wel naar boven, dus kan je zelfs je benen op de grond houden,dicht bij de motor weliswaar.
Als je een plank van 94cm breed voor de drempel legt, kan je dus op elk moment contact houden met ondergrond en op die manier kan je naar binnen peddelen met hulp van de motor in 1e vitesse op ontkoppeling?

Dat gaat bij mij ook niet hoor. De kawa (slanke motor)zou wel kunnen maar de blackbird moet ik ook binnenrijden. Door de kuipdelen kan ik mijn voeten ook niet kort langs de motor zetten en steppen gaat m helemaal niet worden. :P Ik weet niet hoe dat bij ts is zit maar daarvoor ben ik gewoon te klein.
Enige optie is gewoon rijdend naar binnen. :)
 
Denk dat hier heel veel mannen zijn die heel goed dingen naar binnen kunnen rijden, in hele smalle ruimtes :Y

Nou...w.. :X Ik heb al eens meegemaakt dat de sleutelhouder de deur op een kier zette, en ik kon mooi of lelijk praten, maar ik kwam er niet in. Niet met de helm, niet met rubber, met helemaal niets.
Het schijnt dat een heel klein deel van de sleutelhouders hier last van hebben.
 
Mijn man zal het 1 keer voordoen op een VFR800, VFR1200 of mijn CBF600sa.
Daarna mogen jullie het nadoen op je eigen motor, je hebt 94 cm.

Wie de deurpost raakt geeft een bak bier die we gezellig samen opdrinken, als er een BOB is.

En ooit zal ik zelf mijn motor wel binnenzetten.
Klinkt gezellig!
En wie weet helpt je, het net als bij rijvaardigheidstrainingen, een 'als zij het kunnen' idee... :t
Maar mijn motor is 98 cm breed volgens het boekje dat erbij zit, dus als ik nou eens niet mijn motor aan gort rijd, maar wel gezellig een drankje meepik? *D


Sja, Lastig? De tip "gewoon doen" is nog het best denk ik. Even de drempel over. Letterlijk en figuurlijk. :P


Hier hadden we een poortje met vrijwel geen tussenruimte. Benen moeten ook op de steppies anders krijg je hem niet door de poort. Eerste keren is het even wennen en wiebelen, maar het gaat steeds sneller en makkelijker.

Laat je man in de schuur gaan staan om eventueel de motor op te vangen mocht het mis gaan? Om zelfvertrouwen te krijgen? ( Rij m niet overhoop he :+ )
Goede tip! :} oefenen op open terrein met pylonen lijkt me wat overkill, als het wel lukte op een Vespa (zeker als het zo'n ouderwetse Vespa met versnellingen was). Die zijn ook niet heel smal. Of laat hem achter je aan lopen, de CBF heeft als ik me niet vergis een mooie greep waarmee ook wel iets op te vangen is als je kantelt en je hoeft niet bang te zijn dat je manlief tegen de muur drukt als je wat laat remt (want Bas neemt als ie voor je staat natuurlijk ook wat ruimte in van de 60 cm tot de achtermuur en verkleint dus je rem marge als hij voor je staat).
 
Wel leuk al die goed bedoelde reacties maar zij zegt nergens dat zij het niet kan. Zij durft het alleen niet. Dat is iets wat ze innerlijk kan gaan oplossen. Of misschien een M-F aanmoedigingsteam laten langskomen voor wat externe motivatie. Ik kom ook wel even kijken dan. Maken wij er meteen een meet van of zo.
 
Een oud topic omhoog halen is meestal Not Done, weet ik ook wel. Ik heb ook getwijfeld of ik het wel of niet zou doen. Toch is het volgens mij een nuttig topic, er wordt vast vaker op "onzekerheid" gezocht, en daarom wil ik het omhoog halen om te laten weten wat het resultaat was.

Na veel kritiek aan mijn adres, het kwam vaak neer op "leer rijden", en enkele sympathieke reacties van mensen die wél begrepen wat een angststoornis was wil ik jullie laten weten dat de CBF de schuurdeur uit is. Letterlijk!

In feite ging het niet eens over die schuurdeur of die motor, het ging over "HELP, IK BEN OPEENS BANG OM..."
Puur een angststoornis! Pas later heb ik ontdekt dat ik dat nooit duidelijk gemaakt heb, nooit heb gezegd, omdat het op dat moment voor mij ook niet duidelijlk was.

Ik heb mijzelf nu een fijne VFR800fi gegeven. Een motor waarop ik mij veel beter thuisvoel, die beter bij mij past en waar ik veel meer vertrouwen in heb en meer mee durf.

Nee, ik hoef niet te leren rijden want dat kan ik echt wel. Maar soms, heel soms, duikt er opeens een kabouter op die je heel onzeker maakt. Ik heb het op de motor, anderen zien die kabouter op hun werk, of in de auto, thuis tussen de tieners, of als de tieners opeens weg zijn en je zit met je partner opeens face-to-face.

Die kabouter klopt ooit bij iedereen aan! Meestal op het meest rottige moment.
 
Een oud topic omhoog halen is meestal Not Done,
Daar is niks mis mee.
Er zijn wel een aantal users die daarover moord en brand schreeuwen alsof je een grote doodszonde begaat, maar dat is hun probleem.

Dikwijls is het beter een oud topic weer boven te halen dan onnodig een nieuw aan te maken.

Ik ga een van dezer ook weer een oud topic uit de onderste schuif halen, gewoon omdat het geheel on topic zal zijn, en dus geen nieuw topic nodig is. Ik moet alleen effe tijd vinden om ver van huis te rijden om de nodige foto's te maken.

Btw: goed dat het je intussen beter afgaat :t
 
Het probleem zit dus in je hoofd.
Hier komt misschien dan niet het letterlijke woord angststoornis in voor maar dat haalde ik er wel uit.
Alles letterlijk voorgekauwd moeten krijgen is dan misschien geen stoornis maar wel een beperking.

Veel plezier met je nieuwe motor.
Nu oppassen dat je niet een andere kabouter gaan omverrijden..

En omdat jij last van kabouters hebt gekregen wil helemaal niet zeggen dat het iedereen overkomt, onzin.

Er is maar een ding zeker.
 
Laatst bewerkt:
Een oud topic omhoog halen is meestal Not Done, weet ik ook wel.

kan je wel eens een weekbannetje en een slotje opleveren, ook al heb je heel veel baat bij het topique en post je iets zéér on-topics.. O-) O-)
 
Ik kan best wel een beetje rijden, denk ik.
Genoeg kilometers (+40.000 in de afgelopen 3 jaar) om geen "beginner" meer te zijn. Heb in Oostenrijk al heel wat haarspeldbochtjes gedaan en in Duitsland het gas al regelmatig eens goed opengetrokken.
En verder ook genoeg binnendoor-kilometers gemaakt.

Maar thuis, mijn motor de schuur in rijden... dat durf ik niet.

Tijdens mijn examen moest ik 10 meter rijden en daar minstens 12 seconden over doen.
Done that, no sweat. Traag rijden is dus geen issue.

Toch, thuis de schuur in rijden... Een ramp! Dat durf ik dus echt niet.
Oké, ik moet maar een plankje (van 60 cm breed) oprijden en daarna op tijd remmen.

Waarom is die schuur dan zo'n probleem? Ik rij naar overal en alles, behalve de schuur in.
Maar zelf mijn motor kunnen wegzetten zou wel heel fijn zijn.

Angst is een emotie. Die kan je uitschakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan