En mijn nieuwe motor wordt..

Huh :? Een 2004 600RR voor 10.750 MET uitlaat??? Daar rij ik graag voor naar Den Haag. Zal eens gaan informeren *D

Edit: ik kan in ieder geval niks vinden op hun website.

Klopt...op de website staat ie niet maar ik heb er live naar straan staren. Zou ze inderdaad maar eens bellen want het is een behoorlijke prijspakker lijkt mij en ik sluit dan ook niet uit dat ie vrij vlot weg is.
 
Heel vet :} goeie keus

Heeft er iemand al een voorbeeld van de nieuwe 600RR of de blade in replica uitvoering... (Camel, Repsol, of Telefonica) Ik vond de Yamaha in Fortuna uitvoering op de mega-meeting echt :9~
Als je dicht bij IJsselstein woont zou ik je adviseren naar Arie Molenaar Motors te gaan. Die heeft een 600RR Telefonica, Repsol en Camel replica staan.
 
Ben benieuwd naar je project.
Mijn fiets is net terug. Zal kijken of ergens wat pics kan maken en de laatste dyno run kan posten.
Er is heel wat aan gedaan. Andere radiator, remschijven, blokken, uitlaat PCIII, HRC filter, stuurdemper, stalen remleidingen, geintegreerde knippers, andere kelken, volledige WP brol, tan kleiner van voor, speedohealer,...
EN goede afstelling bij P.H.C Ritzen ;)

Ik ben van een 104pk aan aw nu naar 118pk aan het achterwiel gegaan. Met enkel volledige uitlaat kom je ergens rond de 112-114 uit.
Met db-killer zit ik nog op 111pk aan aw.

Dat ding loopt als een stekker nu.
 
Ben benieuwd naar je project.
Mijn fiets is net terug. Zal kijken of ergens wat pics kan maken en de laatste dyno run kan posten.
Er is heel wat aan gedaan. Andere radiator, remschijven, blokken, uitlaat PCIII, HRC filter, stuurdemper, stalen remleidingen, geintegreerde knippers, andere kelken, volledige WP brol, tan kleiner van voor, speedohealer,...
EN goede afstelling bij P.H.C Ritzen ;)

Ik ben van een 104pk aan aw nu naar 118pk aan het achterwiel gegaan. Met enkel volledige uitlaat kom je ergens rond de 112-114 uit.
Met db-killer zit ik nog op 111pk aan aw.

Dat ding loopt als een stekker nu.
Klinkt goed, ben benieuwd!

Misschien een stomme vraag, maar wat voor toegevoegde waarde heeft een andere radiator :?
 
Laatst bewerkt:
Awel dat ding loopt erg snel heet. Vorig jaar zolder gedaan en temp bleef continue rond de 110c hangen al rijdend. Nu was toen wel erg warm maar toch ...
Ik weet niet of je al met warm weer gereden hebt maar die ventilator slaat vlug aan. Niet omdat hij zo is ingesteld maar omdat die RR hun warmte moeilijk kwijt geraken. Het zou mij absoluut niet verwonderen als er volgend jaar eentje opkomt die meer cap. heeft.
Het is enerzijds een beetje een geruststelling met deze rad. erbij. Loopt nu echt koel. Nu blijft mijn fietsje zonder probleem rond de 82C hangen. Zelfs bij stadsverkeer is het nu aangenaam rondrijden zonder dat die ventilator aanslaat.
Verder verlies je vermogen omdat je niet meer in goede werkingsgebied zit. Op Zolder bij die warme temp. liep hij ook een stuk minder soepel.

Laten we zeggen dat er misschien nog wel een 1/2 pk te halen valt door een onnauwkeurigheid weg te werken die Paul gevonden had maar dan kwamen beetje buiten bereik van PCIII waardoor hij misschien stationair wat minder ging lopen.
Bij mij was minimaal maar Paul heeft een andere RR rijder gehad waar het dramatischer was. Was zelfs slecht te noemen. Ik denk dat die jongen direct een pk of 4 erbij gekregen had :}

Maar denk dat je hiermee ver aan de limiet zit wat je kan doen ZONDER aan het blok te beginnen prutsen :]
 
'cool' ;) maaruh, wat kost zo'n radiator en van welk merk heb je 'em?



Owja, morgen komt de expert langs, dan weet ik meteen hoeveel ik van de verzekering terug krijg. Dus met een beetje mazzel koop ik morgenavond een nieuwe motor *D
 
Laatst bewerkt:
hee als je even wacht staat deze in de winkel..
full
 
Wat die kost ? Een volledige kost je 1600 euro tenminste. Ik heb de HRC add-on rad en die heb ik op de kop weten tikken voor een 800. Ik dacht dat op ebay eentje te koop staat voor een 300 euro maar dat zal nog wel oplopen.
Kost veel geld maar begon me beetje te ergeren ;)
 
hee als je even wacht staat deze in de winkel..
(Afbeelding)
Mijn god wat lelijk. Daar ga ik niet op wachten! hahaha
Wat die kost ? Een volledige kost je 1600 euro tenminste. Ik heb de HRC add-on rad en die heb ik op de kop weten tikken voor een 800. Ik dacht dat op ebay eentje te koop staat voor een 300 euro maar dat zal nog wel oplopen.
Kost veel geld maar begon me beetje te ergeren ;)
Tering. Nou die kan bij mij nog wel effe wachten. Whaha. Bedankt in ieder geval.
 
Ik heb vandaag na het bezoek van de expert maar meteen een Honda CBR 600RR besteld. Kleur blauw. Als extra's een tankpad natuurlijk, een BMC filter, een buddy seat kapje en een transparant dubble bubble schermpje. Net online bij Red Racing Parts een Telefonica stickerset voor de 600RR besteld. Is wel seizoen 2003, maar dat maakt me geen ruk uit. Ik ben benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien *D . Binnenkort komt er een Leovince titanium demper onder. Als de motor wat ingereden is en ik weer geld gespaard heb komt er een uitlaat van Laser onder (i.c.m. de Leovince) en een PCIII. Foto's volgen zodra ik de motor over 2 weekjes in bezit heb. Ik ben blij :)
 
Pff, nog geen tijd gehad om foto en run in te scannen. Een double bubble is een ruitje met een tweede kromming erin. Heb je wat meer plaats om er achter kruipen ;)
 
Ik heb vandaag na het bezoek van de expert maar meteen een Honda CBR 600RR besteld. Kleur blauw. Als extra's een tankpad natuurlijk, een BMC filter, een buddy seat kapje en een transparant dubble bubble schermpje. Net online bij Red Racing Parts een Telefonica stickerset voor de 600RR besteld. Is wel seizoen 2003, maar dat maakt me geen ruk uit. Ik ben benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien *D . Binnenkort komt er een Leovince titanium demper onder. Als de motor wat ingereden is en ik weer geld gespaard heb komt er een uitlaat van Laser onder (i.c.m. de Leovince) en een PCIII. Foto's volgen zodra ik de motor over 2 weekjes in bezit heb. Ik ben blij :)

Nogmaals gefeliciteerd! Altijd fijn gevoel als je de dingen gedaan hebt die je wou doen ;)

Hoe moet ik mij de combinatie Leovince/Laser voorstellen en waarom op deze manier?
 
hier wat foto´s van een repsol blade...sorry voor de slechte kwaliteit, maar ik moest ze verkleinen om niet boven de 100kb te komen.

wel een fantastische keuze die je hebt gemaakt...!!

 
je moet de originele BMP bestandjes opslaan als .jpg bestanden, dan kunnen ze veel groter zijn zonder dat ze boven de 100kb uitkomen!
 
Echt vet zo'n repsol uitvoering. Ik zelf heb nog maar net een nieuwe 2ehandse blade dus ik hou hem nog lekker zo. Maar het is zeker een leuk idee voor in de toekomst!
 
Nogmaals gefeliciteerd! Altijd fijn gevoel als je de dingen gedaan hebt die je wou doen ;)

Hoe moet ik mij de combinatie Leovince/Laser voorstellen en waarom op deze manier?
Net als een full system (van welk merk dan ook). Alleen zijn de uitlaten, het gedeelte van het motorblok tot je demper van Laser en is de demper van Leovince.
Waarom deze combi? Het schijnt dat een full Leovince er niet recht onder zit. Net als alle andere merken (Akra, Two Brothers etc) en is Laser de enige die wel recht onder het kontje zit. Nou schijnt het dus dat ze er schuin onder zitten omdat je anders PK verlies hebt. Ik ben dus nog aan het uitzoeken hoe dat met Laser en Leovince zit. Het uitlaatsysteem van Laser is overigens behoorlijk compatible met andere merken dempers. Dat is dus geen probleem. Owja, er is mij verteld dat die combinatie met een Power Commander 3 een vermogenswinst van zo'n 14PK moet opleveren. 'Klinkt' goed toch? *D

hier wat foto´s van een repsol blade...sorry voor de slechte kwaliteit, maar ik moest ze verkleinen om niet boven de 100kb te komen.

wel een fantastische keuze die je hebt gemaakt...!!
Er staat een Repsol bij Arie Molenaar in IJsselstein.
Waarom een 600?
Zoals ik al eerder schreef:
Op m'n R6 deed en durfde ik veel meer (lees; harder en schuiner door de bochten, haha). Op die Duc reed ik helemaal als een oude krant. De R1 heeft gewoon teveel vermogen, voor mij, om dat vermogen ook nog eens over te brengen naar het wegdek. Ik wil een stappie terug doen zodat ik weer wat meer aan het gas kan jengelen. En dat jankerige is ook weer eens leuk om te horen.
 
...Owja, er is mij verteld dat die combinatie met een Power Commander 3 een vermogenswinst van zo'n 14PK moet opleveren. 'Klinkt' goed toch? *D

Een goede raad. Laat je niet teveel wijsmaken tenzij ze je een dyno voor kunnen leggen die std naar full laat zien. Heb er nog niet teveel gezien. Neem maar dat je ergens rond de 112-114 gaat stranden wat +-10pk gaat opleveren. Wat een mooi winst is voor een 600. Dat is 10% erbij.
Vorig jaar meen ik mij te herinneren, nog op zoek naar uitlaat, had bij R. Frederiks een CBR RR met full Leo uitlaat 112pk aan achterwiel met HRC ECU.

Als ik jouw was zou ik gewoon bij een fabrikant blijven. Als je die leo mooi vind of die laser hou je dan gewoon bij 1 fabrikant. Ook als er problemen zijn ben je denk ik beter af ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan