En mijn nieuwe motor wordt..

wanneer kreeg je je cbr 600 rr binnen?
Plusminus over 2 weken als ik het geld van de verzekering op m'n bankrekening heb staan. Maar waarschijnlijk ga ik in die tussentijd de kappen al ophalen om ze te beplakken als ik m'n stickers voor die tijd in huis heb. De onderste kap moet namelijk Castrol groen gespoten worden, dus er moet nog redelijk veel werk aan gebeuren. Als alle stickers erop zitten gaat er nog een blanke lak laag overheen.
 
Plusminus over 2 weken als ik het geld van de verzekering op m'n bankrekening heb staan. Maar waarschijnlijk ga ik in die tussentijd de kappen al ophalen om ze te beplakken als ik m'n stickers voor die tijd in huis heb. De onderste kap moet namelijk Castrol groen gespoten worden, dus er moet nog redelijk veel werk aan gebeuren. Als alle stickers erop zitten gaat er nog een blanke lak laag overheen.
Aha.. Dus nu ga je BlitzeRR worden :P

Waarom al die Racestickers enzo? Dit lijstje +andere demper is toch meer dan voldoende ?

- buddy sit cover
- wordt het e.e.a. van carbon
- zwart dubble bubble ruitje
- stuurdemper
- adjusters
- achter 2 tandwielen groter (= beter dan voor 1 kleiner)
- PCIII
- rvs/kevlar remleidingen
- kleinere knipperlichten vanzelfsprekend

Als je hem zo custom maakt denk ik dat je hem binnen de kortste keren weer kwijt bent helaas '( :(

Maar veel succes met je RR iig.
We zien de pics wel verschijnen.
 
Aha.. Dus nu ga je BlitzeRR worden :P

Waarom al die Racestickers enzo? Dit lijstje +andere demper is toch meer dan voldoende ?
Ja dat wilde ik eerst doen, maar ach, ik laat m'n naam wel zo.
Waarom? Het idee leek mij gruwelijk mooi. Ik bedacht het toen ik MotoGP zat te kijken. Een vriend van me heeft de zwart/rode 600RR gekocht, dus ik wilde iets anders. Zwart vind ik te donker en de blauwe vind ik geen mooie kleur blauw (en dat terwijl ik gek ben op blauw). Dus ik wilde ook de zwart/rode kopen, tot ik Gibernau zag rijden en dacht: hé, das ook een honda, en met die fluoriserende stickers ziet 't er wel heel geil uit. Dus ik op zoek en bij Red Racing Parts sticker sets gevonden. Loop ik 3 dagen geleden bij Arie Molenaar naar binnen, staat daar een 600RR Telefonica replica. M'n mond viel open en ik wist het meteen: dit gaat het worden!
Owja, dan vraag je je misschien af waarom ik die replica niet koop. Die is 13.000 euro. Daarvoor krijg je Michelin Pilots en een buddy seat kapje erbij. Nou dat vind ik gewoon duur. Het is dan wel gespoten i.p.v. stickers, maar die stickerset kost maar 160 euro. Dan doe ik het liever zelf met stickers. Vind ik nog leuk om te doen ook.
Als je hem zo custom maakt denk ik dat je hem binnen de kortste keren weer kwijt bent helaas '( :(

Maar veel succes met je RR iig.
We zien de pics wel verschijnen.
Tja, dat risico moet je nemen vind ik. Ik vind het gewoon leuk om er vanalles aan te veranderen. Het is niet voor niks hobby. Andere zaken moeten zelfs wijken. Ik heb net een huis gekocht en stoeltjes en kastjes moeten wachten omdat ik liever onderdelen voor m'n motor koop. En nee, ik heb geen vaste relatie, haha, vandaar dat dit kan ;) :9
 
Laatst bewerkt:
Orderbevestiging binnen gekregen van Red Racing Parts. Ik had het volgende gevraagd:
"PLEASE WRITE GIFT ON THE PACKAGE AND FILL IN A LOW PRICE ON THE PACKAGE IF POSSIBLE. SAVES ME 19% TAX. THANKS."

En het antwoord:
"I’m sorry we can’t write gift on the invoice." Kut-Italianen. Met Amerikanen nooit problemen mee gehad.

"Total amount is EUR 207.60 (all included)."
De stickers waren 160 euro. Dus ik ga nog eens aandachtig alles doorlezen op die site. Heb ik natuurlijk weer het volgende zinnentje over het hoofd gezien:
"Deliveries to Countries in the EEC*:
20% VAT is always to be added to any prices/rates, for private customers only."
En dan komt de Nederlandse overheid straks nog eens met 19% er overheen. Dit doe ik dus nooit meer. Achja, eigen schuld dikke bult.
 
De eerste foto:

Honda CBR 600RR blauw.JPG



Die van m'n buddy:

Honda CBR 600RR rood.JPG
 
Mooi man!

Ik heb vorige week de PC3 en BMC luchtfilter van Arkan overgenomen. Ik heb er vrijwel direct een mapping ingezet van de dynojet-site (europese motor, laser extreme demper, aftermarket filter) en ik moet zeggen dat de motor wel wat sterker aanvoelt.
In hogere (lees 10.000+) regionen merk ik er weinig van, maar vooral onderin en het middengebied gaat 'ie best lekker! :)

Binnenkort ga ik naar een testbank om 'm echt goed af te stellen en eens kijken hoeveel vermogen er uit komt...

Ik ben trouwens pas naar die open dag geweest bij Molenaar, en die replica's zijn inderdaad best gaaf. Alleen als je héél goed kijkt is het niet 100% netjes hoor, sommige stickers zijn nét niet mooi geplakjt enzo.
De 1000RR van Corné Klijn is wel erg mooi gedaan, maar dat heeft dan ook wel iets meer gekost :X

Stond nog ergens een foto van hier...ff zoeken.

[edit]
Gevonden:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de rim striping besteld. Ik wilde natuurlijk weer het mooiste van het mooiste, dus die ik krijg zijn uit 1 stuk gestansd. Nadeel; je betaald het hele velletje. Kosten: 95 euro. Nog een nadeel: het hele wiel moet eruit. Aangezien ik toch Michelin Pilot banden wil i.p.v. de standaard Dunlop banden die erop zitten, heb ik afgesproken dat ze de velgen er nog effe af laten. Dan kom ik volgende week de striping erop plakken en kunnen de velgjes er weer onder.

Nog 1 'dilemma'. Zal ik een carbon Leovince of een titanium nemen? Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste zal staan.
 
Vandaag de rim striping besteld. Ik wilde natuurlijk weer het mooiste van het mooiste, dus die ik krijg zijn uit 1 stuk gestansd. Nadeel; je betaald het hele velletje. Kosten: 95 euro. Nog een nadeel: het hele wiel moet eruit. Aangezien ik toch Michelin Pilot banden wil i.p.v. de standaard Dunlop banden die erop zitten, heb ik afgesproken dat ze de velgen er nog effe af laten. Dan kom ik volgende week de striping erop plakken en kunnen de velgjes er weer onder.

Nog 1 'dilemma'. Zal ik een carbon Leovince of een titanium nemen? Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste zal staan.

titanium
 
Wat lelijk toch die wanna-be motoren. Rossi of Gibernau willen zijn op je CBR, haha |(


als je nou geld voor die reclame kreeg....
 
Wat lelijk toch die wanna-be motoren. Rossi of Gibernau willen zijn op je CBR, haha |(


als je nou geld voor die reclame kreeg....
Voor alle duidelijkheid, ik denk niet dat ik v/d Goorbergh ben of Gibernau of wie dan ook. Ik heb een replica helm van Jurgen omdat ik het een leuke helm vind. Niettemin toepasbaar op mijn levenstijl. Verder, die motor van gibernau vind ik er prachtig uitzien. Ik plak er overigens geen #15 op. Op m'n helm staat ook geen nummer, anders had ik hem nooit gekocht. Heeft dus niks te maken met 'wanna-be'. Daar heb ik net iets te veel hersencellen voor om te snappen dat dat toch nooit lukken gaat. Jij rijdt misschien graag op een motor waar de rest van Nederland en de wereld ook op rijdt, dat is jouw keuze.
 
Jij rijdt misschien graag op een motor waar de rest van Nederland en de wereld ook op rijdt, dat is jouw keuze.

Precies, ik rijd zo standaard als maar kan, zelfs met originele pijp omdat het me niet interesseert wat anderen van mijn fiets vinden en ik liever niet opval. Dat je de blauw-gele beschildering mooi vindt kan ik me voorstellen maar die reclame teksten vind echt lelijk. Ik vindt de standaard kleur van je CBR al erg mooi.
 
Nog 1 'dilemma'. Zal ik een carbon Leovince of een titanium nemen? Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste zal staan.

Ik vind persoonlijk carbon dempers erg mooi maar het lijkt wel of ze ergens gratis worden uitgedeeld. Voor m'n gevoel is 90% van de achteraf gemonteerde sportdempers van carbon. Alleen al om deze reden zou ik voor een titanium gaan!
 
Precies, ik rijd zo standaard als maar kan, zelfs met originele pijp omdat het me niet interesseert wat anderen van mijn fiets vinden en ik liever niet opval. Dat je de blauw-gele beschildering mooi vindt kan ik me voorstellen maar die reclame teksten vind echt lelijk. Ik vindt de standaard kleur van je CBR al erg mooi.

Ik vind het juist erg stoer dat mensen anders willen zijn dan de rest.
Standaard zijn is zo saai.
 
Vandaag al de stickerset ontvangen. Binnenkort maar effe naar de dealer. Kan ik alvast de stickers erop plakken *D Dan issie bijna klaar alsie afgeleverd wordt.
Jammer genoeg zit er niet een schema bij waar de stickers exact komen. Dus ik zoek nog zoveel mogelijk foto's van de 2003 MotoGP 2003 machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan