Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

En nog een crashtopic..

pfff... wat een verhaal, kreeg er gewoon rillingen van. Blij te horen dat jij persoonlijk zonder veel schade vanaf bent gekomen. Leve beschermende kleding!

Succes met je recovery!
 
sja voor motor rijders kunnen ze de vangrailen in bochten beter weglaten!
suc6 met de afhandeling, en het slapen.. filmpje komt nog wel een paar keer langs is mijn eigen ervaring..
 
Proberen na je herstel en een nieuwe motor gelijk die bocht weer te nemen. Geeft je weer een goed gevoel als je er als vanouds doorgaat.

Succes met je herstel van jezelf en je motor.
 
Balen man!
Succes met je herstel enne hopelijk komt 't met jou en je bike weer helemaal goed.

Ben zelf ook een keer met m'n fazer gevallen, dus weet wat je meemaakt.
 
Balen! Maar gelukkig heb jij alleen wat schaafwonden (inmiddels waarschijnlijk ook wel spierpijn) en een nieuwe motor komt er wel weer!
 

Goed verhaal en goede conclusies, naar mijn mening.
Respect dat je zo goed de vinger op de zere plek weet te leggen. Ken het gevoel van bevriezen en kijken waar je níet heen moet maar al te goed (en ook de angst voor dat gevoel) dus vandaar ook mijn intentie om zogauw er een motor is, meteen een VRO in te plannen.
Ben blij dat jij iig de vangrail niet van heel dichtbij hebt bekeken
 
ik heb die bocht ook al zo vaak genomen en vind het dus in weze 'knap' dat je de bocht niet gehaald hebt met 100, maar dat zei je zelf ook al. soms doen mensen rare dingen

gelukkig heb je het er zelf redelijk heelhuids vanaf gebracht: had een stuk erger kunnen zijn met zo'n vangrial *bibber* moet er niet aan denken....
 
Net bij de dealer geweest. Pak gebracht, en de aankoopbonnen. FF gepraat, en wat foto's genomen.





Op het oog viel de schade me mee. Ik heb vannacht in mijn dromen ergere beelden langs zien flitsen. De motor is een stukje korter geworden. Voorpoten zijn dus krom, de monteur zei dat ik er maar op moest rekenen dat hij totalloss zou gaan, omdat er grote kans was dat het frame ook krom zou zijn. En bij dit frame kunnen/mogen ze het niet zetten omdat het aluminium is.

Ik weet echt niet of ik daar blij of verdrietig mee moet zijn, heb totaal geen ervaring met dat soort dingen. Voor mijn gevoel rijd ik liever een nieuwe dan deze als hij opgelapt is, maar ik weet het echt niet. (iemand tips en adviezen?)

De schade verder zoals ik het kan zien:
- Voorpoten krom dus
- Stuur heeft een andere vorm gekregen (beetje chopperstuur)
- Koppelingshendel wijst naar het noorden
- Kappen links val en schuifschade
- Deukje en krassen in de tank
- diepe krassen in de kap op het motorblok
- Beide sliders afgebroken (hoe die rechter afgebroken is weet ik niet, mijn been moet daar vlak achter gezeten hebben toen ik de vangrail raakte, mijn been heeft niets, en toch issie gebroken )
- Kapje achter schuifschade
- Linker stepje afgebroken
- Bok en Jiffy hebben allebei niet meer de origionele vorm

Rechts is bijna niets te zien, terwijl ik daar toch de vangrail geraakt moet hebben. Wel een wit plekje op het glas van de koplamp, maar dat is alles

Nouja, we gaan het allemaal wel zien. Ik ben gezond Motor is vervangbaar.
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat was een dure les!

Gelukkig ben je zelf vrijwel heel gebleven en ben je er gezond nuchter onder! Succes man!
 
Gelukkig ben je er persoonlijk goed vanaf gekomen.

...
- Beide sliders afgebroken (hoe die rechter afgebroken is weet ik niet, mijn been moet daar vlak achter gezeten hebben toen ik de vangrail raakte, mijn been heeft niets, en toch issie gebroken )
...
Hebben die sliders nu wel of geen zin gehad? (Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen een beugel of sliders.)

en die rechter... misschien heeft die toch de vangrail geraakt en zo afgebroken (anders kan ik ook niks verzinnen).
 
goed martijn, je kan in ieder geval alles goed beredeneren en het kan iedereen gebeuren we zijn geen machines. succes met alles !! Hoop dat je gauw weer kunt
 
suc6 met je motor afhandeling

en met jezelf natuulk en zo snel mogelijk weer

 
Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan!
Succes met je herstel in ieder geval!
 
Hebben die sliders nu wel of geen zin gehad? (Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen een beugel of sliders.)

Denk dat de sliders meer zin hebben als je hem laat omvallen. of relatief zachtjes rijd. Als ik zie hoe mijn middenbok en voorpoten er uit zien kan ik me niet voorstellen dat een beugel hier wel iets had geholpen.

Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan!
Succes met je herstel in ieder geval!
Ik kan weinig anders he? 't was mooi weer, de weg was schoon, er waren (gelukkig) geen andere weggebruikers bij betrokken, en andere beren op de weg heb ik echt niet gezien.

Het enige wat ik kon doen is uitvogelen waar ik fout ben gegaan, en hopen dat iemand anders er wat aan heeft. Het was voor mij iig een leerzaam moment.
 
Allereerst ben ik blij dat de persoonlijke schade enorm mee valt. Van die pols zul je nog wel een poosje last houden, maar het had veel erger gekund. Succes hiermee.

T.a.v. je motor moet ik ook zeggen dat ik de schade enorm vindt meevallen (ervan uitgaande dat je frame niet krom is). En zeker als dit met ongeveer 100km p/u is gebeurd. Om misverstanden te voorkomen: het zal een duur geintje voor de verzekering worden, maar ik heb meer (zichtbare) schade gezien en gehad met lagere snelheden.
Als het puur het kuipwerk, steppie, tank, nieuwe voorvork enzovoort is, dan zou het mij niet veel uitmaken en zou ik er met plezier weer opstappen als alle beschadigde onderdelen werden vervangen door nieuwe. Met een krom frame of een zwaar beschadigde motor wordt het een ander verhaal.

Succes met de afhandeling van de schade en inderdaad zo snel mogelijk weer opstappen.
 
kloten man!

vorig jaar net zoiets gehad. bekende bocht waar ik al vaker hard doorheen was geweest. somehow geschrokken of iets doms gedaan. ik keek nog naar die mooie lantaarnpaal, die heb ik dus ook vol geraakt gelukkig zelf er langsheen gevlogen.

je hebt wel wat meer pech dan ik. ondanks dat ik frontaal op een lantaarnaal zat was er niks krom. klap volledig opgevangen door de koplamp en koplamphouder.

jij veel sterkte met herstellen en bijkomen. vooral als je weer gaat rijden en wat harder door de bochten wil is het echt even doorbijten. maar dat gaat vanzelf wel weer als je vertrouwen krijgt in het spul!
 
allereerst sterkte met de afwikkeling.
Zoals de meeste ( en jij zelf) al aangegeven hebben mag je blij zijn dat je lichamelijk er zo goed vanaf gekomen bent want dat is idd onvervangbaar.

Als ik zo jou relaas, de schade en foto`s bij elkaar optel lijkt me dat je motorfiets een dubbel contact gemaakt heeft met de vangrail (dat zou je aan de vangrail moeten kunnen terug zien)
1e contact vrij frontaal, waardoor je voorvork krom geslagen werd en jij zelf er afgegaan bent. 2e contact via de flank doordat je motorfiets door drukte (uitslingerende kracht). Je been was toen al weg en heeft je slider waarschijnlijk de tweede klap opgevangen en daardoor afgebroken.

Dat is slechts mijn idee aan de hand van de info die hier te lezen is maar los daarvan, je bent nog goed weg gekomen en dat is het belangrijkste toch
Maar om precies te weten hoe het een en ander gebeurd zou kunnen zijn (want dat blijft vaak speculeren) moet er meer exacte info zijn.

Sliders hebben wel degelijk zin, alleen niet in alle gevallen.

Succes met de afwikkeling, hopelijk kan je weer snel onderweg op je
 
Balen hee! Wel stoer dat je de fout bij jezelf zoekt. Wel een 'mooi' praktijkvoorbeeld voor alle lessers die niet goed kijken waar ze heengaan!
Succes met je herstel in ieder geval!

Ach ja daar is Martijn wel goed in maar eerst een eerlijke blik op jezelf is altijd het beste
 
Ik heb samen met de politieman gekeken naar de vangrail, hierop was echter niets te zien. Ik kon aan het spoor (lag een beetje zand op de vluchtstrook) zien dat ik de vangrail op ongeveer 45 graden moet hebben geraakt. maar ik weet het niet zeker.

Mischien heb je ook wel gelijk, ik weet het niet. Zag net dat ik een telefoontje gemist had van de motorrijder het heeft zien gebeuren, die zal het me wel kunnen vertellen denk ik.

Sliders hebben wel degelijk zin, alleen niet in alle gevallen.

Ik geloof ook wel dat ze zin hebben, alleen als je met 80-100km/h onderuit gaat doen ze weinig (had ik ook niet verwacht eigenlijk) Denk dat hetzelfde geld voor een valbeugel, die had in mijn geval ook verfrommeld onder de motor gezeten denk ik. (maar ook dat is maar speculatie natuurlijk)
 
Martijn, succes ermee.

Goed dat het zo goed is afgelopen. en dat je all-risk bent verzekerd.

Dat je het ongeluk kwijt bent gebeurt vaker. Ik heb dat ook gehad na mijn ongeluk. Het stukje is
herinnering is nooit meer terug gekomen.

Voor je verwerking is het wel goed dat je weet wat er gebeurd is. Tenminste dat was bij mij zo.

MP