En ook ik ben onderuit gegaan..

Zwaar balen voor je B|
Wel prettig dat je zelf nog goed in orde bent :)
 
Oeh, shit man ! '(

Ben ook begonnen op dezelfde motor, hopelijk blijft me dit bespaart B|
Ik denk wel dat je achteraf spijt krijgt als je de VFR verkoopt, denk er nog eens goed over na !

[me]DaSuperGrover die nu weet hoe een zilverkleurige VFR er na een schuiver uitziet :X
[/me]


Succes met de schade-afhandeling, blauwe plekken en het heropstappen !

Gewoon niet overmoedig worden en wat pauze nemen als je merkt dat je wat vermoeid bent en liever snel naar huis gaat. Dan gaat het vanzelf goed :)

Alhoewel ik de VFR en erg fijne motor vind was ik toch wel een beetje op zoek naar iets anders, voornamelijk een all-road of mooie naked bike. Eentje met een "zwabber" frame zodat je wat beter de waarschuwd als je bij de grenzen van de motor komt. Ook lijkt het me erg leuk om wat onverharde weggetjes te kunnen nemen.

PKs maken me verder ook niet zo veel uit. Die heb je tenslotte niet nodig om leuk door de bocht te gaan, zeker niet als je de snelheden legaal wil houden. En bochten vind ik het leukste van motorrijden.

Maar het zou me niet verbazen als ik over een paar jaar weer een mooi glimmende VFR voor mijn deur heb staan :9

Erik
 
Afgelopen zondag 13 juni ben ik ook onderuit gegaan. Zelf ben ik er gelukkig met een paar schaafwonden vanaf gekomen. Jammer genoeg zijn mijn pak en motor minder fortuinlijk. Hier is het volledige verhaal.

Foto's kan je vinden op www.xs4all.nl/~dlrozend/crash/.

De motor heeft alvast een kromme voorvork en een beschadigde voorvelg. Ook het linkerspiegeltje is aan vervanging toe. Heeft iemand nog wat onderdelen voor een VFR uit '94 liggen? Kuip lap ik wel weer op met wat ductape :)

Erik

Jeetje he, ik heb dat verhaal en de foto's van jou en Sharky gezien. Pfff krijg daar gewoon rillingen van als ik dat zie. Uberhaupt bij iedere motorrijder die onderuit gaat. Gelukkig hebben jullie niks. Maar om de VFR van Erik weer zo snel mogelijk op de weg te helpen zal ik mijn steentje bijdragen. Ik heb voor hem nog een linker spiegel liggen, en wat mij betreft mag hij hem gratis komen ophalen. Ik kan het gewoon niet aan zien dat zo'n VFR in de prak ligt.
Beide succes met jullie VFR en ik hoop dat jullie hem opgeknapt krijgen en anders toch weer voor een VFR kiezen.(Its simlpy the best)
Ik hoor het wel. CIAO.
P.s. Ik heb 2 jaar geleden een schuiver gemaakt met een spijkerbroek aan, ik hoef jullie niet te vertellen dat ik dat nooit meer doe, mijn behang was flink beschadigd. Al vallen de mussen dood van het dak door de hitte, het pak gaat aan. Al moet ik alleen effe naar de brievenbus op de hoek. Na lange tijd met een samen geknepen kont gereden te hebben, heb ik het gevoel weer redelijk terug gekregen. Qua ervaring is het achteraf misschien goed geweest om het een keer mee gemaakt te hebben. Uiteraard zonder ernstig letsel dan.
 
alleen een vfr is toch niet echt een motor met ongelooflijk veel pk. Het zou mijn in ziens zonde zijn om hem weg te doen, kijk er nog eens goed naar hoe mooi ie is *D . Het is jouw keuze maar je kan op een vfr echt ook rustig rijden (niet erg nerveus of iets), als je maar wilt!
Ik raad je echt af om een fiets met een zwabber frame te kopen, starks kom je nog een keer in zo'n situatie en dan wil je wel de bocht halen (kan dan misschien wel) en dan flikker je onderuit omdat je frame fucked up is |(
 
Jeetje he, ik heb dat verhaal en de foto's van jou en Sharky gezien. Pfff krijg daar gewoon rillingen van als ik dat zie. Uberhaupt bij iedere motorrijder die onderuit gaat. Gelukkig hebben jullie niks. Maar om de VFR van Erik weer zo snel mogelijk op de weg te helpen zal ik mijn steentje bijdragen. Ik heb voor hem nog een linker spiegel liggen, en wat mij betreft mag hij hem gratis komen ophalen. Ik kan het gewoon niet aan zien dat zo'n VFR in de prak ligt.
Beide succes met jullie VFR en ik hoop dat jullie hem opgeknapt krijgen en anders toch weer voor een VFR kiezen.(Its simlpy the best)
Ik hoor het wel. CIAO.
P.s. Ik heb 2 jaar geleden een schuiver gemaakt met een spijkerbroek aan, ik hoef jullie niet te vertellen dat ik dat nooit meer doe, mijn behang was flink beschadigd. Al vallen de mussen dood van het dak door de hitte, het pak gaat aan. Al moet ik alleen effe naar de brievenbus op de hoek. Na lange tijd met een samen geknepen kont gereden te hebben, heb ik het gevoel weer redelijk terug gekregen. Qua ervaring is het achteraf misschien goed geweest om het een keer mee gemaakt te hebben. Uiteraard zonder ernstig letsel dan.

Goed om te horen dat je weer bent opgestapt, zelfs na zo'n glijer met zulke pijnlijke verwondingen. Ik ben erg blij dat ik mijn pak aanhad en dat die mij grotendeels beschermd heeft. Ik denk dat ik hier ook veel van geleerd heb dat ik snel in de praktijk hoop te brengen. Voornaamste les is natuurlijk "eerst kijken, dan doen". Andere les is om zo snel mogelijk die VRO te nemen en goed te oefenen met remmen en zoeken naar een uitweg, uitwijken, en weer remmen (of weer verder). Dit had me hier een hoop ellende kunnen besparen, want toen ik eenmaal hard aan het remmen was durfde ik niet meer te stoppen met remmen om te gaan sturen... ik weet namelijk niet hoe de motor daarop reageert.

Dat aanbod van die linkerspiegel wordt natuurlijk ook zeer gewaardeerd! Als ik de motor laat repareren (hangt grotendeels van het financiele plaatje af) dan ga ik hier natuurlijk op in. Laat wel even weten wat je favoriete bier/wijn/cola is :)

Erik
 
Erik.. tjek bovenstaande post er zijn al onderdelen voor je gevonden *D
Het begin is er iig Succes ;)

Dank MG :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben op de zelfde plaats onderuit gegaan op18-5 ,
ik ging met 80 a 90km er in .zat te ver links en
met het insturen nog geprobeerd bij te remmen,
begon te glijden en raakte de barrière nog net.
ben over een paal gereden en ging onderuit,
door die rand asfalt op je foto te zien is.
ik heb twee ribben gebroken en veel gekneusde,
het rempedaal is gebroken is door mijn laars gegaan en,
heef een teen ontvelt.
wel veel schade maar heb de motor nog zelf naar huis gereden .
:} (racecat,marcelrsv,aussie,foggy zijn er bij gebleefen tot aan huis) :}
ik ben nu zelf weer op de been,en de motor is ook weer gemaakt.
95819
 
Ik denk dat paniek je grootste vijand was. Ik heb dat ook ooit eens gehad toen ik net motor reed. Je schrikt, raakt het overzicht ineens kwijt en de rem kun je niet meer los laten.... Het ergste is dat de motor de bocht makkelijk had kunnen halen. Ik ken deze bocht wel en ben ik met m'n zzr1100 harder doorheen gepeerd...

Schokkend vond ik wel deze foto: http://www.xs4all.nl/~dlrozend/crash/vfr_crashed_2.jpg waar je g%$^&verD567mme je MF kentekenplaatv sticker????


Beterschap en snel weer rijden. Zelfde bocht opzoeken!

MAzzel,

Roland
 
Succes met de afhandeling. Dat schuitje waar we in zitten begint al aardig vol te raken (veel ongelukken de laatste paar weken)..
 
jeetje, wat een schuiver. weet je al wat je gaat doen? opknappen of verkopen? Er zijn genoeg tweedehands onderdelen te krijgen toch?

sterkte

Martijn
 
Vanmiddag bij Frank Lemstra heb ik eindelijk mijn VFR weer kunnen ophalen. Na 7 weken op de XJ600 was het wel weer even wennen. Maar gelukkig doet 'ie het weer goed. Blok loopt mooi, stuurt goed, geen rare trillingen, dus goed gerepareerd denk ik zo :)

Linkerkant heeft wel een hoop krassen en scheuren. Maar een beetje wassen, plamuren, schuren en een likje verf doen waarschijnlijk wonderen. Voor het echt mooi moet er natuurlijk een nieuwe kuip op... but who cares?

Nu heb ik alleen nog maar het stukje van Frank Lemstra naar huis gereden en morgen moet ik een vriend helpen met verhuizen, dus zondag ga ik er echt weer eens een stukje mee rijden, op zoek naar bochtjes.

Erik

PS Nog bedankt M.G. voor het spiegeltje! Zit als een huis :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan