En wie weet het al voor de komende winter?

Heb hem op het moment niet nodig om naar m'n werk te gaan. Dus zal alleen rijden als het goed weer ervoor is, kou maakt me niet uit... ijzel/sneeuw/pekel is balen!

Gelukkig ijzelt het niet heel vaak, maar..

Welke uitwijk mogelijkheden hebben de woon-werkverkeerrijders op dat moment?
OV of auto, thuiswerken?

En wat doet de woon-werkverkeerrijder op het moment dat het 's ochtend prachtig weer is en op het moment dat men naar huis wil, het takkeweer blijkt te zijn:
- OV?
- Collega?
- "schat, ik kom vannacht niet thuis"

Ben benieuwd...
 
Het alternatief is de bus (ook wel openbaar vervoer genaamd).....
:]
Geen alternatief dus...lekker kleumen...maar wel op tijd!
 
Hoevaak spuit je dat er dan op?

1x heel veel aan het begin van dewinter, daarna af en toe bijspuiten. Moet je niet je motor uitgebreid wassen ondertussen, want dan kun je weer opnieuw beginnen. Afspoelen met de tuinslang kan wel.
 
En wat doet de woon-werkverkeerrijder op het moment dat het 's ochtend prachtig weer is en op het moment dat men naar huis wil, het takkeweer blijkt te zijn:
- OV?
- Collega?
- "schat, ik kom vannacht niet thuis"

Ben benieuwd...

Gewoon terugrijden. Als het 's morgens al klote is: met de trein ;(
 
Mijn vriendin en ik vallen ook onder de doorrijders. Alleen met gladheid blijven de motoren in de schuur.

Mijn laagst gemeten rij temp. was -10 en dat is op de rijksweg toch echt koud.... Brrrrrr.

Even het viziertje open en wakker ben je :)
 
Welke uitwijk mogelijkheden hebben de woon-werkverkeerrijders op dat moment?
OV of auto, thuiswerken?
Als het te slecht weer is, dan ga ik via het OV. Maar dan moet het werkelijk te link zijn om met de motor te gaan rijden (ijzel, sneeuw).

En wat doet de woon-werkverkeerrijder op het moment dat het 's ochtend prachtig weer is en op het moment dat men naar huis wil, het takkeweer blijkt te zijn
Toch gaan. Als ik met motor naar werk ben gegaan en einde van werkdag blijkt het opeens gruwelijk te sneeuwen / ijzelen, dan rij ik enorm voorzichtig (en later in de avond; na de spits) terug. Ben ik wel wat later thuis, maar goed dat is dan mijn keuze.

Mocht het te link zijn, dan zal ik waarschijnlijk het OV pakken.

Maar zoals vorig jaar: een paar daagjes ijzel en één avond met heftige sneeuwval. Dat was best te doen met rijden (er was gepekeld), alleen het was langzaam en voorzichtig rijden. Bochtjes -> beentjes op de grond.
 
Zolang het verantwoord is, pak ik de fiets voor mijn dagelijks woon-werkverkeer (Steenwijk-Leusden
en andersom) gedurende de wintermaanden.
Bij wisselvallig weer neem ik altijd en regenpak mee in mijn rugzak. Anders pech gehad. Weerhoud mij niet om te rijden.
 
Doorrijden tot ze gaan strooien, dan zie je mij alleen nog maar in de auto. Maar ik zoek even een lekker verwarmde garage in de buurt ofzo. Dat doet 'm toch wel goed... ff kijken of ik afspraakje kan maken met vorige eigenaar, die heeft als het goed is nu toch zat plek over in z'n verwarmde garage ;)
 
doorrijden.
voor de pekel: laatste wasbeurt eind oktober, dan goed inspuiten met siliconenspray en WD40 en tegen de tijd dat de pekel komt ligt er een dikke laag modder en vuil op.
 
... Gelukkig ijzelt het niet heel vaak, maar.. Welke uitwijk mogelijkheden hebben de woon-werkverkeerrijders op dat moment?
OV of auto, thuiswerken?

En wat doet de woon-werkverkeerrijder op het moment dat het 's ochtend prachtig weer is en op het moment dat men naar huis wil, het takkeweer blijkt te zijn:
- OV?
- Collega?
- "schat, ik kom vannacht niet thuis"

Ben benieuwd...
Uitwijkmogelijkheden eigenlijk geen. Ik ga dus gewoon rijden. (Ik heb afgelopen jaar wel één keer een collega opgebeld: kun je me op komen halen? Kon ik bij ons de wijk niet eens uit komen, er lag een laag ijs van een cm. of 3 :( )
En 's middags ook gewoon weer terug hoor :)
 
doorrijden.
voor de pekel: laatste wasbeurt eind oktober, dan goed inspuiten met siliconenspray en WD40 en tegen de tijd dat de pekel komt ligt er een dikke laag modder en vuil op.


Mooie tip.
En wat spuit je dan waarop?
- WD40 op alle koude delen (met uitzondering van de remmen)
- Siliconenspray op alle warme delen

:?
[me]bertje-zzr600 vindt dit zeer nuttige info[/me]
 
Ik rijd voor mn lol op die motor...en als ik er bijna vanaf vries...heb ik er geen lol meer in. Ik rijd dus niet door deze winter.
 
Mooie tip.
En wat spuit je dan waarop?
- WD40 op alle koude delen (met uitzondering van de remmen)
- Siliconenspray op alle warme delen

:?
[me]bertje-zzr600 vindt dit zeer nuttige info[/me]

Eigenlijk zelfs meer omgekeerd. Maar het doet er bij mij niet echt toe, als hij maar vettig wordt zodat het vuil erin plakt. Vooral de Al-onderdelen en de metalen goed bespuiten. Alle elektrische verbindingen en alles wat gesmeerd moet worden met WD-40.
WD40 stinkt wel wat als het verbrandt, who cares ?

uiteraard niets op remmen en banden :9
 
Eigenlijk zelfs meer omgekeerd. Maar het doet er bij mij niet echt toe, als hij maar vettig wordt zodat het vuil erin plakt. Vooral de Al-onderdelen en de metalen goed bespuiten. Alle elektrische verbindingen en alles wat gesmeerd moet worden met WD-40.
WD40 stinkt wel wat als het verbrandt, who cares ?

uiteraard niets op remmen en banden :9

:}
 
Eigenlijk zelfs meer omgekeerd. Maar het doet er bij mij niet echt toe, als hij maar vettig wordt zodat het vuil erin plakt. Vooral de Al-onderdelen en de metalen goed bespuiten. Alle elektrische verbindingen en alles wat gesmeerd moet worden met WD-40.
WD40 stinkt wel wat als het verbrandt, who cares ?

uiteraard niets op remmen en banden :9

:^ Vooral het wassen na de winter geeft je dan echt eer van je werk :)

En in de winter zie je er echt way 8-) uit met je ranzige pekelfiets.

Let ook op delen als metalen verbindingen van remleidingen, gas-, rem- en koppelingskabelnippels etc. Dik erop spuiten die handel, wat te veel is brandt of regent er wel af.
 
Ik ga in de winter ook door. Met hagel en sneeuw zie je me niet op mijn fiets. Maar kou en regen trotseer ik wel.
Het is zo geweldig om in de winter met een dun zonnetje een stukje te gaan rijden. Koud neusje, en als je terug komt een flinke kop koffie of Choq. Echt super!
Ik kan niet zo lang zonder mijn motor hoor!
 
ik blijf gewoon door rijden...
alleen wel ff andere banden monteren voor in de winter :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan