Energica

Bijlagen

  • DSC_7241.JPG
    DSC_7241.JPG
    187,3 KB · Weergaven: 35
Volgens "insiders" volgt er over 4-5 dagen een aankondiging van iets nieuws bij Energica.

Ik gok op 4G connectiviteit 🤣 en een nieuw model op zelfde technische basis.

Ik droom van een actief gekoelde accu. Dat is ook zowat enige wat me momenteel zou doen inruilen.
 
Ondertussen ook bevestiging in de nieuws sectie van de app inderdaad. Morgenvroeg dus :o En staat er ook gewoon bij nu dat 't een nieuw model is :D.
 
Een nieuwe EGO mag ook wel eens.
Hoe lang loopt dat design nu mee?
Meer dan tien jaar?
15 mille, lichter en een grotere accu.
Waar kan ik bestellen? :+
 
De eerste maal in mijn Energica carrière de melding accu leegrijden:
Bekijk bijlage 1764590

Dat is weer eens wat anders, dat wil ik wel maar ik wil niet duwen ;)

Vanmorgen nog eens even lekker aan het gas gehangen dus, dan blijkt dat je toch wel een aardig eindje komt:
Bekijk bijlage 1764591

143 km accu op 0%
Daar zit 50 km snelweg bij met de cruisecontrol op 145 km/h (wil mijn rbw niet kwijt maar wil wel die accu sneller leeg) 40 km snelweg 120-130 km/h en verder binnenwegen. Regeneratie UIT.
Valt me niet tegen.
Bekijk bijlage 1764592

Motor staat in "limp mode" Ik heb er nog 15 km mee gereden.
Hij trekt dan dus echt niet B| max snelheid loopt langzaam op tot net 80 km/h
Tussen de oudjes hier op de Veluwe viel het niet eens op _O-

Bereik viel me zeker niet tegen gezien mijn behoorlijk sportieve rijstijl om de accu leeg te rijden en rijden in limp mode was ook te doen.
Goede ervaring erbij :t

Hij staat nu lekker te laden en daarna full balance, dan kunnen we even denk ik zo.
Iets soortgelijks had ik noodgedwongen met een Nissan Leaf van mijn werk,..een klein ritje maar niet goed opgeladen ondanks de stekker er wel in,.. 3 procent en als bereik slechts ------ en dat bij de eerste rit in die auto,..ik had een intake gesprek,..spannend zonder stroom. })
:P
 
caputere van livbestream, tourmotor dus

Schermafbeelding 2022-05-28 om 11.35.02.png


eerste site gevonden met release:

The Experia motor and battery are both brand new. Battery capacity has increased, yet has a lower weight, plus a centralized, lower center of gravity allows for better low-speed rideability. Experia enjoys the largest battery capacity of any electric motorcycle at 22.5 kWh maximum (19.6 kWh nominal) that can be charged from 0-80% in just 40 minutes at a Level 3 / DC Fast Charger at a top rate of 24 kW.

The completely new designed PMASynRM motor EMCE (Synchronous Reluctance assisted by permanent magnets) is also lighter, with less mass, and is positioned lower than in our other models.

Peak power is 75 kW (101 HP), torque is 115 Nm (85 lb. ft.) and then the top speed for the Energica Experia is 180 km/h (112 mph) – perfect for everyday freeway riding.
 
Laatst bewerkt:
Zo dit zijn wel heel interessante specs. Ik begin hem zo langzamerhand te knijpen dat ik echt aan zo'n ding moet.
 
Ik vind hem niet lelijk maar is veel minder onderscheidend, zou zo een KTM, BMW, whatt-ever kunnen zijn, waarschijnlijk is dit wel wat de markt vraagt, doe mij dan een naked hiervan.
 
Ik hoop dat er nog wat accessoires bij gaan komen, anders wordt de wedstrijd tegen de gevestigde orde nog wel lastig.
 
Nee,ik denk aan dingen als cpu gestuurd kettingsmeer systeem, degelijke navigatie beugel, aansluiting voor je verwarmde vest, Handkappen (steken wel wat uit ja), verwarmd zadel. De dingen waar je de doorrijder mee verwend. Het geld zit in de BMW/KTM hoek en die rijders zijn behoorlijk veeleisend. Ik rij zelf 25k per jaar door weer en wind met rij-afstanden van 200 tot 550km op een dag. Die laatste is zeldzaam maar mijn dag gemiddelde is wel rond de 250km. Dan wil ik niet prutsen met telefoonnavigatie oid. Dat werkt namelijk niet in de stromende regen. Etc etc.
 
Nee,ik denk aan dingen als cpu gestuurd kettingsmeer systeem, degelijke navigatie beugel, aansluiting voor je verwarmde vest, Handkappen (steken wel wat uit ja), verwarmd zadel. De dingen waar je de doorrijder mee verwend. Het geld zit in de BMW/KTM hoek en die rijders zijn behoorlijk veeleisend. Ik rij zelf 25k per jaar door weer en wind met rij-afstanden van 200 tot 550km op een dag. Die laatste is zeldzaam maar mijn dag gemiddelde is wel rond de 250km. Dan wil ik niet prutsen met telefoonnavigatie oid. Dat werkt namelijk niet in de stromende regen. Etc etc.
Tja alles wat je noemt is vrij eenvoudig zelf te fixxen,..waarom zou je daar heel veel extra geld aan uitgeven in een pakket,..
 
Niet alles is zelf goed te fixen. Niet alles wil ik zelf doen. Die fase ben ik voorbij. Het is voor mij een stuk gereedschap voor mijn werk. Dan wil ik iets dat werkt zonder gezeur. Jij maakt toch ook je kogelwerende vest niet zelf? Ook al zou je dat kunnen.

Bovendien gaat het erom dat je een kritische kopers groep over de streep trekt die voor een grote omzet gaat zorgen en die wil accessoires en uitstekels :+
 
Zo dit zijn wel heel interessante specs. Ik begin hem zo langzamerhand te knijpen dat ik echt aan zo'n ding moet.
Deze specs zijn op die ene extra kWh van de accu na juist allemaal minder dan de vorige modellen!? SS9 was voordien de "minste" maar zelfs daar gaat 't onder met 60 kW, 115 Nm en allemaal voor 't zelfde gewicht. Laadtijden zijn eigenlijk ook langer nu gezien het nog altijd 24 kW is maar de accu groter. Bereik is ook nog dezelfde dus is eigenlijk ook minder zuinig.

Zwaartepunt lager en ander frame en andere achterveer duwen em duidelijk in de richting van een allroad. Maar staat dan wel gewoon op 17" wielen en wegbanden. Zo'n BMW S1000 XR ding dus. Over 6 maand komt hier waarschijnlijk wel weer een andere versie van die wel zo offroad kan.

Bijzonder ook dat ze de laadport verzet hebben naar de zijkant. Krijg ik soms wel als opmerking maar eigenlijk nooit last van gehad. En het lijkt wel alsof het klepje aan de andere kant er enkel zit voor de OBDII poort?
 
Niet alles is zelf goed te fixen. Niet alles wil ik zelf doen. Die fase ben ik voorbij. Het is voor mij een stuk gereedschap voor mijn werk. Dan wil ik iets dat werkt zonder gezeur. Jij maakt toch ook je kogelwerende vest niet zelf? Ook al zou je dat kunnen.

Bovendien gaat het erom dat je een kritische kopers groep over de streep trekt die voor een grote omzet gaat zorgen en die wil accessoires en uitstekels :+
Ik ben niet voor allerlei extra,s in motoren en auto,s ik ben zelfs niet gek van abs en heb een versie zonder genomen,...jij ziet je motor als een BMW? Inleveren bij de receptie, niets meer zelf kunnen doen....dan heb ik liever een auto,..
 
Voor mij is een motor een stuk gereedschap dat het altijd moet doen onder alle omstandigheden. Ik ben er van afhankelijk voor mijn werk. Ik kan de opdrachtgever niet bellen met het excuus dat ie niet start. Dat kost me serieus veel geld. Ja ik kijk dus heel anders tegen een motor aan dan jij.

Ik heb me net even verdiept in de specs van die andere modellen en dan is het wel weer even een koude kermis. Ik had gedacht dat ze echt een model met meer range in de markt hadden gezet. Ik ga jaarlijks met een clubje rijden en daar zit er eentje bij met zo'n dikke accu en die komt met onze rijstijl eigenlijk niet verder dan 150 tot 160km. Terwijl er 420km op de site wordt genoemd. Daar zijn ze nog lang niet. Ik blijf nog ff op mijn bmw rijden.
 
Voor mij is een motor een stuk gereedschap dat het altijd moet doen onder alle omstandigheden. Ik ben er van afhankelijk voor mijn werk. Ik kan de opdrachtgever niet bellen met het excuus dat ie niet start. Dat kost me serieus veel geld. Ja ik kijk dus heel anders tegen een motor aan dan jij.

Ik heb me net even verdiept in de specs van die andere modellen en dan is het wel weer even een koude kermis. Ik had gedacht dat ze echt een model met meer range in de markt hadden gezet. Ik ga jaarlijks met een clubje rijden en daar zit er eentje bij met zo'n dikke accu en die komt met onze rijstijl eigenlijk niet verder dan 150 tot 160km. Terwijl er 420km op de site wordt genoemd. Daar zijn ze nog lang niet. Ik blijf nog ff op mijn bmw rijden.
Oh je rijdt al BMW,..verklaart het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan