kevinblade
motorverslaafde/deskundige
- Onderwerp starter
-
- #76
Ik wil mijn eigen uitlaat helemaal niet horen ploffen, en die van een ander al helemaal niet. Als het stiller kan, prima.
Nou helemaal niet apart, jij draait de redenatie om. Elektrisch is interessant en zou op bepaald gebied een verbetering kunnen zijn. Maar er zijn toch nog wel een paar punten, belangrijke punten zoals gewicht en actieradius, waar brandstof nog steeds een groot voordeel heeft.
Er is dus nog wel wat te ontwikkelen aan het elektrisch vervoer, en dat is een bijna niet te winnen voordeel, maar elektrisch heeft zeker weer andere voordelen en verdient wat mij betreft ook een kans.
Alsjeblieft, bouw zelf geen elektrische motor.
Maar gelukkig is er ook de e-golf, de Kia Niro, de Hyundai Kona en ook de nieuwe LEAF is best normaal.. Het hoeft niet spuuglelijk te zijnHeb je gezien hoe die i3 en Ionic eruit zien? Mensen zijn toch niet blind. Een aansprekend uiterlijk is toto nu toe bijna verboden bij elektrische voertuigen. De Evo en Ego uitgezonderd want Italiaans!
Die mag je nog wat beter uitleggen, welke van de 2 groepen noem jij azijnzeiker?Er zijn veel meer mensen die zich ergeren aan teveel uitlaat lawaai dan liefhebbers van herrie, maar dat zijn de azijnzeikerds
Na anderhalf jaar elektrisch rijden heb ik wel door dat een elektrische motor meer is dan een stapel LiPo cellen, motor en een controller. Koppel en acceleratie heb je al snel, maar laden met 24 kW, vloeiende gasrespons, rijmodi, een accu die niet te heet wordt (zowel met laden als rijden), regenereren icm tractiecontrole, allemaal zaken die in de ‘aftermarket’ voor een particulier nog niet te doen zijn. Als je wilt racen; wacht tot er een gebruikte Ego/Eva binnen bereik komt. Natuurlijk mag je zelf bouwen hoor, maar bovenstaand mijn ideeën.Waarom niet?...
De Ionic is er ook in benzine en hybride.Heb je gezien hoe die i3 en Ionic eruit zien? Mensen zijn toch niet blind. Een aansprekend uiterlijk is toto nu toe bijna verboden bij elektrische voertuigen. De Evo en Ego uitgezonderd want Italiaans!
De mensen die ongewild opgezadeld zijn met herrie van een ander.Die mag je nog wat beter uitleggen, welke van de 2 groepen noem jij azijnzeiker?
Ja, je bent volledig afhankelijk van snelladers, anders lukt het niet. Route moet nauwkeurig voorbereid zijn, maar dat moet sowieso wil je een Iron Butt certificaat ontvangen. Een voordeel: je hoeft geen laadkabels mee te slepenHopelijk wel langs snelladers. We hebben laatst kunnen zien hoe grandioos het gaat in gebied waar die dingen niet staan.
Het zal mij benieuwe of ze het gaan redden.
even een snelle rekensom. 1600 km = 16 uur, 100 km/h rijden.
dan heb je (8 uur * 60 minuten) / 15x laden = 32 minuten voor je laadstops.
Dan mag er onderweg niet veel mis gaan.
Dus je bent nu gelijk of minder tijd kwijt met opladen dan met tanken,.....hoe lang tank jij dan normaal gesproken?Bij deze nog een leuk stukje (klantverhaal) vanuit de leasemaatschappij betreffende m'n lease Energica.
Ervaring en leverancier elektrische motor - Friesland Lease
Wij vinden het ontzettend belangrijk om samen met de klant te komen tot een passende duurzame oplossing. Wij blijven innoveren en zijn wij altijd bezig met het ontdekken en praktisch toepassen van nieuwe mobiliteitsoplossingen. Zo is er in de afgelopen tijd hard gewerkt om een nieuwe...www.frieslandlease.nl
Dus je bent nu gelijk of minder tijd kwijt met opladen dan met tanken,.....hoe lang tank jij dan normaal gesproken?
Ik lees dat hoera verhaal dus
betaalautomaat,..20,7 liter
Tanken zal altijd meer tijd kosten dan thuis laden.Ok moest na 415 kilometer weer eens de tank volgooien. 2 minuten later reed ik weer.