Leuk Gijs. Ik heb door familieverplichtingen het eenhoorntreffen dit jaar niet gehaald. De kaasrit staat wel op de planning.
mijn 1ste motor op m'n20ste was een BSA m21 (project) intussen een 3TA gehad en.. verder geen engels.. wel diverse oostblokmotoren.. blijf de laatste jaren op jawa hangen..
Ik vind de engelse motoren schitterend, alleen het kost zo vreselijk veel geld...
Het zelfde geldt voor engelse auto's...
Ook de betrouwbaarheid is een probleem denk ik....
Zelf ben ik 29, en een norton 850cc caferacer is wel een beetje een droom... alleen de centen.
Ik ben vanaf mijn 18e tot mijn 37e altijd in het bezit geweest van Engelse motoren, Triumph 3TA en T120 Bonneville en ik kan beamen dat alle cliches waar zijn. Maar in al die tijd maar 2 keer echt met pech stil gestaan en 2 keer zonder benzine. Er was echter altijd wel wat kapot of losgetrild. En toch is engels wel het meest sexy...
[afbeelding]
Geen concurrentie? vergeet je de Franse, Duitse en Belgische en amerikaanse motorfietsindustrie niet?
instant bericht erbij :
Kijk, het is dus een beetje dit verhaal (van de topic starter)
'onder het begrip Engels versta ik alle typen motoren van Engelse makelij t/m de allerlaatste stuiptrekking van de NVT groep en de motoren die hier tot eind jaren '80 uit voortgevloeid zijn. Hinckly Triumphs vallen hier bijvoorbeeld niet onder. '
Het is dus dat eigenlijk, er wordt gewoon veelste minderwaardig gepraat over spul 'dat er niet bijhoort'
De Britse scene zou zichzelf wat meer open moeten stellen voor alles dat volgens hun oude traditie niet helemaal Brits is.
Schaaf de boel een beetje bij, wees meer open naar andere merken/landen, probeer is met de tijd mee te gaan ipv aan het verleden vast te houden.
Maar dat is slecht mijn mening/kijk op de Britse scene, voel je vooral niet tegen de schenen getrapt, maar zie het nogmaals gewoon als een mening waar je iets mee kunt doen, of niet.