Engelse Motor rijschool verdwaald ?

Misschien niet de meest briljante beeldspraak in deze ;)

Maar zoals Grumble ook al aangeeft: wat als iedereen dit gaat doen? Motoren, auto's, vrachtauto's, tractoren enz. Onder het mom van: ik zie meer dus is het veiliger?

Hoe zou je als politieagent reageren als je iemand voor je ziet rijden die links tegen de berm aan gaat rijden? Vermanend toespreken of klopje op de schouder?


Wat wil je met deze opmerking bereiken?
 
Misschien niet de meest briljante beeldspraak in deze ;)

Maar zoals Grumble ook al aangeeft: wat als iedereen dit gaat doen? Motoren, auto's, vrachtauto's, tractoren enz. Onder het mom van: ik zie meer dus is het veiliger?

Hoe zou je als politieagent reageren als je iemand voor je ziet rijden die links tegen de berm aan gaat rijden? Vermanend toespreken of klopje op de schouder?
Ik denk als je normaal rijdt normaal en op tijd terug gaat er weinig gebeurd.
Je krijgt altijd kans je actie toe te lichten.
 
Zelf heb ik 6 jaar geleden rijles gehad van een instructeur die mij dit principe ook al geleerd heeft. Dit is verfijnd in een VRO risico cursus, maar het principe was niet nieuw.
Misschien een aardig argument: in deze 6 jaar dat ik nu motor rijd, (in totaal zo'n 60.000 km) heb ik nog NOOIT een noodstop hoeven maken.
Puur mazzel gehad al die 6 jaar?
Nee, ik denk het niet. Het is een combi van jezelf in beeld rijden, anticiperen op risico's (en ik ben best rare acties tegengekomen van medeweggebruikers) en ruimte/reactietijd creëren.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik 6 jaar geleden rijles gehad van een instructeur die mij dit principe ook al geleerd heeft. Dit is verfijnd in een VRO risico cursus, maar het principe was niet nieuw.
Misschien een aardig argument: in deze 6 jaar dat ik nu motor rijd, (in totaal zo'n 60.000 km) heb ik nog NOOIT een noodstop hoeven maken.
Puur mazzel gehad al die 6 jaar?
Nee, ik denk het niet. Het is een combi van jezelf in beeld rijden, anticiperen op risico's (en ik ben best rare acties tegengekomen van medeweggebruikers) en ruimte/reactietijd creëren.

Ik heb in 40 jaar nog nooit een noodstop moeten maken en hou rechts.
 
Ik heb in 40 jaar nog nooit een noodstop moeten maken en hou rechts.


Maar goed, om met een objectief criterium te komen: mensen die een VRO-risico hebben gevolgd raken aantoonbaar minder vaak betrokken bij een ongeval.
Deze manier van rijden is dus bewezen veiliger.
Ik houd zoveel mogelijk rechts. Soms is dat best ver links. Zoals op onderstaand weggetje; als iemand hier keurig rechts van het midden gaat rijden, heb je het gewoon niet begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Ik houd zoveel mogelijk rechts. Soms is dat best ver links.
Maar goed, om met een objectief criterium te komen: mensen die een VRO-risico hebben gevolgd raken aantoonbaar minder vaak betrokken bij een ongeval.
Deze manier van rijden is dus bewezen veiliger.


Rijden in het verkeer is gewoon je verstand gebruiken niks meer en niks minder.Oh ja, en soms heb je gewoon pech. ;)
 
Ik houd zoveel mogelijk rechts. Soms is dat best ver links.
Maar goed, om met een objectief criterium te komen: mensen die een VRO-risico hebben gevolgd raken aantoonbaar minder vaak betrokken bij een ongeval.
Deze manier van rijden is dus bewezen veiliger.

Over kort door de bocht redeneren gesproken. ;)
 
Maar goed, om met een objectief criterium te komen: mensen die een VRO-risico hebben gevolgd raken aantoonbaar minder vaak betrokken bij een ongeval.
Deze manier van rijden is dus bewezen veiliger.
Ik houd zoveel mogelijk rechts. Soms is dat best ver links. Zoals op onderstaand weggetje; als iemand hier keurig rechts van het midden gaat rijden, heb je het gewoon niet begrepen.

Hoe is dit aangetoond? Een enquete onder ex VRO R rijders? Ja zo lust ik er nog wel wat ;)
Aantoonbaar onderzoek is maar net hoe je het onderzoekt en door wie dus dat zegt mij niet zoveel.


Maar om nog even in te haken, ja je ziet meer en sneller wat door links te rijden, maar als de bocht blind genoeg is en er komt van de andere kant iemand is die sneller bij je dan je kan uitwijken met alle gevolgen van dien. Ik rij wel wat meer naar rechts zodat zowel ik als de ander mogelijkheid heeft van uitwijken.
 
Hoe is dit aangetoond? Een enquete onder ex VRO R rijders? Ja zo lust ik er nog wel wat ;)
Aantoonbaar onderzoek is maar net hoe je het onderzoekt en door wie dus dat zegt mij niet zoveel.


Maar om nog even in te haken, ja je ziet meer en sneller wat door links te rijden, maar als de bocht blind genoeg is en er komt van de andere kant iemand is die sneller bij je dan je kan uitwijken met alle gevolgen van dien. Ik rij wel wat meer naar rechts zodat zowel ik als de ander mogelijkheid heeft van uitwijken.

Precies, dat probeerde ik ook te vertellen. Maar de VRO'ers staan niet echt open voor afwijkende meningen.
 
600.000km on en 50.000 off road. 1 aanrijding, toen ik net reed.

Dan is bewezen dat de hier besproken methode niet werkt !

1.000.000+ km en bij elkaar toch wel in totaal anderhalf jaar mogen 'revalideren'.

Of het werkt juist wel, want het waren allemaal eenzijdige ongelukjes, nog nooit een aanrijding gehad met de motor, vast dankzij de hier besproken methode te gebruiken *D
 
Zo , ik sta te kijken van het aantal reacties op mijn post .
Ik vond het aantal reacties maar magertjes , maar had dus net pas door dat ik niet verder keek dan de laatste reactie op pagina 1 , en net kwam ik er dus achter dat er 7 paginas zijn ondertussen :z

Ik zie dat het kamp verdeeld is , en ben wel blij dat ik niet alleen sta in mijn opvatting dat ik zo ver links rijden maar raar vind .

Ik snap heel goed dat het zicht naar rechts een stuk verder is als je zo ver links rijdt , maar je weet nooit wat voor malloot er van de andere kant komt en met wat voor snelheid .
Als een tegenligger net voor de bocht iemand gaat inhalen zal hij/zij nog wat snelheid vermeerderen om er nog voor de bocht voorbij te zijn .
Dan praat ik over de kamikaze piloten he .
Maar als je die tegenkomt terwijl je met je motor helemaal links rijdt dan heb je weinig opties ben ik bang . 100 km /u ( de malloot) is al ong 10 meter per seconde , dus al reageer je met je motor adequaat , die malloot zit voor je voorwiel voor je het in de gaten hebt .

Als je gewoon rechts rijdt kun je volgens mij gewoon makkelijk de berm in . ( waarna je wat mij betreft gerechtigd bent om zo een malloot achterna te rijden en een draai om zn oren te geven )

De reden waarom ik speciaal hiervoor lid van het forum geworden ben is dat ik geen andere manier kon bedenken om dit onderwerp bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen .
En gezien het aantal en de inhoud van de reacties heb ik het juiste forum gekozen denk ik ;) .
Ik kon niets posten zonder eerst lid te worden vandaar .
 
Hoofdstuk II. Verkeersregels § 1. Plaats op de weg Artikel 3

1. Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

Even over deze regel, het is verplicht zoveel mogelijk de rechter baan te kiezen, het is niet de bedoeling binnen een baan zoveel mogelijk rechts te blijven, althans dat heb ik niet geleerd bij mijn rijlessen in het onderwerp 'positie op de weg' of rijdt je op altijd stijf aan de rechter kant van jou baan tegen de witte lijn aan? Gegarandeerd dat er dan regelmatig een auto gezellig op 'jou' baan naast je komt rijden.

Een aantal mensen hier is ondanks alle argumenten hier niet overtuigd. Prima houd vast aan je eigen methode en houd het het veilig, maar wees je in ieder geval bewust van die 'andere' methode en dat die niet zondermeer 'idioot' is.

100 km /u ( de malloot) is al ong 10 meter per seconde ,

100.000 meter delen door 3600 seconden is bijna 28! meter per seconden.
Freez
 
Laatst bewerkt:
Dan is bewezen dat de hier besproken methode niet werkt !

1.000.000+ km en bij elkaar toch wel in totaal anderhalf jaar mogen 'revalideren'.

Of het werkt juist wel, want het waren allemaal eenzijdige ongelukjes, nog nooit een aanrijding gehad met de motor, vast dankzij de hier besproken methode te gebruiken *D

Bij die ene aanrijding reed ik links...
 
Terug
Bovenaan Onderaan