Er worden nog Harley's verkocht......

Ze zijn te duur , dat wel ja. En de bochtjes naar rechts moet je voorzichtig doen anders ligt je uitlaat aan de grond maar het zit erg goed en rijd fantastisch. Zo voor erbij lijkt het mew wel wat hoor, raggen op de Fazer en cruisen met de Dyna


Bochten naar rechts zijn goed te doen hoor, vroeger deed Harley mee aan speedway races en daar werden ze vaak eerste terwijl de japanse motoren 10pk meer hadden.

Neem de XR1000 schitterende motor

full
 
bij harley trilt alles los al een paar keer moeten uitwijken voor onderdelen ;
de meeste hebben een gereedschapskoffer bij. al wat amerikaans is of italie is
van uiterlijk niet vies , maar is geen klote waard.
 
Ik zou best wel een Harley willen hebben hoor. Als is het puur als hobbymotor. Al rij ik zelf nu iets heel anders (R6 2004). Ik vind het zware V-twin geluid wel wat hebben en het merk Harley Davidson is toch wel een merk dat wat betekent als dat op je tank staat. Over het rijgedrag kan ik weinig zeggen omdat ik nog nooit op een Harley gereden heb. Maar het lijkt me dat als er nog steeds zoveel van worden verkocht, dat dat wel meevalt. In europa worden er nu iets minder verkocht, maar ik denk dat dat ook te maken heeft met de komst van de zware japanse v-twins die op een Harley lijken.
 
Ik rijd nu alweer 76.000 km op een Buell Cyclone (2000 model). Veel problemen in begin, deels door ontwerp-fouten (meest is opgelost, alleen motorophanging blijft zorgenkindje) en voor de rest door dealers die alleen maar verstand hebben van krankzinnige rekeningen opmaken nadat ze je motor levensgevaarlijk versleuteld hebben (laatste 50.000 alles zelf gedaan). Buell is 14e motor, ik heb verder geen Harley verleden. Heb Harley altijd meer als een life-style product gezien dan een motorfiets maar ik moet toegeven dat ik na enkele weken diverse Harleys gereden te hebben (als leenmotor) toch wel onder de indruk was, met name de dikke toerfietsen (Roadglide en Roadking als ik de namen goed heb) zijn natuurlijk niet erg sportief maar wel erg fijn om te rijden en alles functioneert prima. Mooi vind ik ze niet, maar zou niet erg vinden er es een paar weken mee op vakantie te "moeten" ;) . Ik begrijp ook dat Harleys tegenwoordig best betrouwbaar zijn en goede lak / chroom kwaliteit hebben en zo, het slechte imago is niet helemaal verdiend (net zo goed als dat BMW haar goede imago ook niet meer erg waarmaakt de laatste jaren).

Buells (en waarschijnlijk ook HDs) zijn verslavend, je vergeeft ze wat meer dan b.v. een Honda VFR maar hopeloos slecht zijn ze zeker niet. Gewoon es proberen zou ik zeggen.
 
Oké, eindelijk een helder antwoord.
Thnx, dat proberen zal ik nog eens gaan doen, de Buell is (1320mm) leuk om te proberen.
Wat bedoel je met problemen en levensgevaarlijk opgelost??
Dealer afwijking of productiefouten?
 
Oké, eindelijk een helder antwoord.
Thnx, dat proberen zal ik nog eens gaan doen, de Buell is (1320mm) leuk om te proberen.
Wat bedoel je met problemen en levensgevaarlijk opgelost??
Dealer afwijking of productiefouten?
Problemen:
Zwakke pakkingen gemaakt van een soort papier (nieuw type nu), schokbreker (ophanging en afdichting: opgelost in 2001), zwakke primaire kettingspanner (verbeterd in 2000), geroosterde snelheidsmeter-sensoren (opgelost met zelf geknutselde spanningsregelaar, HD schijnt ook oplossing te hebben), motor-isolators (ook verbeterde uitvoering in 2001) en voorste ophangpunt voor motorblok (4x gebroken; sinds ik niet meer langdurig boven 90 mph rijd (145 k/u) geen last meer gehad maar ben nog niet overtuigd), te warme bougies (nieuw type uitgebracht). Op modellen tot 2000 zijn nog meer recalls geweest maar zelf niet mee te maken gehad.

Dealers (door verhuizingen ervaring met niet minder dan 5):
algehele desinteresse in Buells (3 soorten HD © teddyberen op de plank, maar wel 2 weken wachten op een Buell luchtfilter), geen/weinig kennis van recalls en service-bulletins mbt bekende problemen, opletten dat je bij aankoop van onderdelen niet doodleuk de verkeerde (ge-recallde) onderdelen in handen krijgt of laat monteren, belts te strak die wiellagers en versnellingsbak verwoesten (of andere desastreuze handelingen omdat veel dealers denken dat een Buell hetzelfde is als een Sportster), dingen op de rekening die niet zijn vervangen of uitgevoerd, krassen in lakwerk en metaaldelen ("nee meneer, dat was al toen u de motor bracht"), DOT5 remvloeistof verkopen terwijl je DOT4 nodig hebt, hergebruik van bouten in b.v. motor-ophanging die niet hergebruikt mogen worden en vervolgens breken, moeren en bouten die met totaal verkeerd moment worden aangehaald (kennis uit Londen heeft anderhalf jaar niet kunnen werken door schouderprobleem na val nadat de voorvorkklem op zijn X1 brak: bleek ruim 3x te strak aangedraaid door een officiele dealer waardoor haarscheuren waren ontstaan).

Kan wel even doorgaan maar mijn bedoeling was de positieve kant van Buell / HD te laten zien: Koop een werkplaatsboek en wat US gereedschap en de wereld ziet er al veel beter uit ;)

Op de nieuwste modellen zijn de problemen wel opgelost zo te horen, alleen de belt op (vooral) de XB9 geven wat meer problemen dan op de oudere modellen en de XB12. Maar ik spreek hier niet uit eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
ook de vmax niet mocht je dat bedoelen :+

Voor mij wel, maar da's natuurljk heel persoonlijk :)

Lekker rijden, lekker sleutelen en verbouwen, lekker centjes, die je anders toch alleen maar in de kroeg weggooit, uitgeven aan verbouwingen, verbeteringen en onderdelen die je tijdens het sleutelen kapot maakt. In één woord: Perfect! ;)
 
Vind zelf de motoren van harley niet zo mooi, maar dat blijft ten alle tijde persoons gebonden, heb een keer staan praten met harley rijder en vondt mijn motor foei lelijk. So what ik vindt de mijne wel mooi en hij vondt de zijne mooi.
We hebben elkaar later vriendelijk dag gezegd en ben weer verder gereden.
moet toch kunnen.
 
Laatst was er op Discovery iets te zien over Harley. Ging over de motoren vd politie in New York (vette bike). Deze Harley's krijgen het heel zwaar te verduren en blijven heel. Zelfs als die machines worden afgestoten na een aantal jaren, dan staan de liefhebbers in de rij om er een te scoren. Zo'n ding wil ik ook nog wel eens (over 20 jr). :]
 
Heb eens een Fatboy gehuurd voor een paar dagen en ik moet zeggen,het heeft wel iets om op zo een dikke Harley te kunnen cruisen.
Maar zelf heb ik een Vulcan 1500, en dat rijd toch nog iets beter dan zo een Harley, moet wel zeggen dat het 'maar'de 1340 was die ik gehuurd had,vandaar misschien.
En uiteindelijk dient zo ne vette bike om lekker relax kilometers te cruisen.
 
bij harley trilt alles los al een paar keer moeten uitwijken voor onderdelen ;
de meeste hebben een gereedschapskoffer bij. al wat amerikaans is of italie is
van uiterlijk niet vies , maar is geen klote waard.


Vast wel meer commentaar op deze zeer gefundeerde statement maar ik kan het toch niet laten! En waar rijden we zelf op?
Ben in ieder geval blij dat je het uitelijk mooi vind!
Al op zo iets gereden dan? Het laatste jaar? Tuurlijk de oudjes zijn niet zo sterk meer maar dat heb je bij Japans ook. Evengoed is het nieuwe spul gewoon kwalitatief goed en blijft waarde houden...
 
Vast wel meer commentaar op deze zeer gefundeerde statement maar ik kan het toch niet laten! En waar rijden we zelf op?
Ben in ieder geval blij dat je het uitelijk mooi vind!
Al op zo iets gereden dan? Het laatste jaar? Tuurlijk de oudjes zijn niet zo sterk meer maar dat heb je bij Japans ook. Evengoed is het nieuwe spul gewoon kwalitatief goed en blijft waarde houden...
Ja inderdaad, dat lostrillen valt erg mee (op mijn Buell in 76.000 alleen 1 bout van de luchtfilterkast... en dat 10x of zo ;) ), en op de HD modellen met balans-assen zal dat nog wel minder zijn. Ik had gek genoeg meer problemen met electrische componenten, veel spul (diverse relais, contact-slot, schakelaars) heb ik inmiddels vervangen (deels met beproefde en goedkope componenten uit de auto-handel). Beetje jammer, met zoveel kwaliteitsspul uit Japan en Italie op de markt vraag ik me af waarom Buell (en HD?) niet wat beters gebruikt.

Waarde: Harleys houden hun waarde goed, maar bij Buell kun je maar beter snel vergeten wat je ervoor uitgegeven hebt en zijn sowieso niet makkelijk te verkopen. Misschien wordt het nog wel beter als de oudere Buells meer "verzamelwaarde" gaan krijgen en als mensen doorkrijgen dat de nieuwe Buells best wel probleemloos zijn tegenwoordig.
 
Bla, bla bla bla bla bla......
Maar, als er momenteel een groep met "motor"rijders is welke zichzelf aan het afsplitsen is dan zijn het wel de HD'ers; niet meer zwaaien, aparte shows ed.

Dus Twov, je kan mooi schrijven hoor, goed lezen is dus lastiger dan mooi schrijven.
Een stukje eigen menig, een controle of deze goed is, en vooral:
Een stukje uit de motorwereld over een motorproducent..... dat was de echte insteek.

Het zwaaien daarbij baal ik van, aangezien ik al zeer vaak voor niets zwaai, dus welke groepering is er nu echt aan het klooien?
populistisch?? Vast wel en ??
Nee valt niet tegen trouwens, dat ligt aan je verwachtingspatroon van de uitkomst(en).

Bij de weg, ze verkopen in Europa dus minder... Zijn jullie het dan met mij eens?
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z


Zwaaien.....gaan we weer......wel lopen zeiken als een H-D rijder niet zwaait, maar o wee als ze bijeen komen op "hun" treffens, beetje saamhorigheid...is het weer niet goed.
Als ik aan kom rijden bij een streetfighter show dan staan sommige tupperware berijders me aan te kijken of ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben ofzo.
Enne die treffens/shows, H-D rijders doen dat al toen jij of ik nog niet geboren waren.
Dus begin nu niet over allerlei dingen waarvan je de klok hebt horen luiden, maar niet weet dat je de klepel voor je kop kan krijgen.... :9
 
Er zijn trouwens meer niet-Harleys die mij niet groeten dan wel-Harleys 8-)

Grtz
 
Ik rij ook harley, en heb voorheen kawa gereden, mijn vriendin rijd Honda, en di emotoren zijn beide korter in ons bezit geweest, en hebben meer problemen met zich mee gebracht.
\met de komst vgan de evo is een harley gewoon betrouwbaar geworden.

Duur zijn ze uiteindelijk ook niet, aangezien een harley na jaren amper minder waard word.

Overigens word vaak vergeten dat de sportrijders vaak relatief nieuwe machines rijden, dat tegen veel oude harleys die er nog rondrijden (waar blijven die sportmotoren van tien jaar oud allemaal?????????? afgeschreven?)

niet sturen? zeker nog nooit op een sportster of fxr gereden?

ook denk ik dat de gene die nooit op een harley gereden hebben versteld zullen staan van het optrekken van een harley!


EERST DOEN DAN PAS JE MENING GEVEN
 
Ik snap die hoge omzet en winst best...
Dat komt vast door de Buell.. wat een stoer ding blijft dat toch :]
 
Ok ze zijn duur...

en da's jammer, want er zitten toch wel prachtige motoren tussen!

... zelfs als bijna alle cliché's zouden blijken waar te zijn.


altijd fijn die topics waar men tegen elkaars schenen schopt enkel om de reactie
te zien :)
 
We zouden hier een polletje aan moeten hangen zodat alle reply'rs kunnen aangeven of ze wel eens op een Harley hebben gezeten (misschien mochten ze ook wel rijden)
Ik denk dat het een hoop duidelijk maakt.

Mijn mening: Tuurlijk worden er Harley's verkocht. Is al jaren prachtig spul!
 
Overigens word vaak vergeten dat de sportrijders vaak relatief nieuwe machines rijden, dat tegen veel oude harleys die er nog rondrijden (waar blijven die sportmotoren van tien jaar oud allemaal?????????? afgeschreven?)

Tegen de vangrails of in beslag genomen? }) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan