ER5 GS500 CB500 GSX600F... weer een dilemma..

Mr Seven

Die hard MF'er
6 sep 2008
435
0
Zoetermeer
Hoi mede M-F'ers,

Rond april wil ik mijn eerste moto kopen, maar het zal helaas een 25kw moeten worden. Ik ben al lang op zoek naar het juiste motor, maar het wil gewoon niet lukken :(
Mijn grootste probleem is dat ik 194cm lang ben en polsen van een 70(0) -jarige heb, dus ik zoek iets wat een niet te sportieve zitpositie heeft.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn 4/5 opties:
1. Kawasaki ER5
2. Suzuki GS500
3. Honda CB500
4. Suzuki GSX600F
(5. ev. een Suzuki RF600)

Dus, wat zouden jullie kiezen met mijn lengte en de "polsen-issue". Welke van de 5 opties is het beste voor een lange motorrijder. :)

Alvast bedankt voor jullie reacties en post a.u.b. geen andere modelen, kies één van de lijst. *O* Thank yous. ;)
 
Dat was niet de juiste plaats voor deze vraag, dat moest eigenlijk mijn introductie zijn, maar is een beetje uit de hand gelopen. :P De vraag hoorde meer in deze deel van het forum. Thank you for bringin it to my attention...
 
Dit soort vragen zijn erg moeilijk te beantwoorden, het zijn uiteindelijk toch je eigen ervaringen di e bepalen welke fiets je moet nemen.
Ga naar kennissen, motorzaken, ed. om erop te gaan zitten en/of mee te rijden, alleen dan weet je wat.
Er zit in je lijst ook verschil tussen 2/4- cilinder en met of zonder kuip.
2-cil. loopt niet zo smooty als 4-cil.
Zonder kuip vang je meer wind.

Ik weet niet wat je ermee wil doen, gebruiken voor je studie/werk?
Wat wil je van je motor, wat ben je voor rijder?
Wat ga je kopen nieuw of vanwege budget wat ouder, en wil je later je motor houden en je 25kw eraf slopen, of een andere kopen?

Want als je bv. een 25kw gs500 koopt, en je gaat dat later erafhalen, zal je twee jaar ervaring niet wezenlijk veranderen met het vermogen wat je dan krijgt.
Je zou dus kunnen investeren in meteen een sterkere fiets 25kw gsx750f waar je voorlopig na twee jaar ook nog mee vooruit kan.

Maar echt, iedereen vind de zithouding anders, alleen zelf zitten helpt.
Zo vind ik mijn zx9r lekkerder zitten dan mijn gsx750f, en vind ik mijn cbr600f weer sportiever zitten dan mijn zx9r...pffff
Maar het allerlekkerste zit toch wel de bmw rt1150r van me pa, maja das net een vibrerende bromtol als je optrekt...hahaha.
 
oja ketting of cardan is ook nog een keuze mogenlijkheid, zou ik zeker overwegen als je hele jaar door rijd.... of je moet het net als ik niet erg vinden om tijd in regelmatig onderhoud te steken.
 
GS en CB500 lijken mij te laag gezien jou lengte. Ik heb zelf zaterdag een XJ600 25kw gekocht :) zit iets hoger, en iets rechtere houding.
 
@ @3@@N: Ja, het is zeker wat ;) ik vind het één van de leukste beginnersmotoren (op een paar Kawa's na ;) ), maar is de zithouding niet ietsje te sportief ?
P.S. Ik heb al gehoord dat een proefrit het beste manier is om dat uit te zoeken (logisch), maar wat is jouw persoonlijke mening ?
P.P.S. Ja, ik zou graag het hele jaar door rijden, maar wat doe je dan precies aan onderhoud als je het zelf doet ? (Jah, sry, ben niet zo goed met motortechniek :? )
 
@ aoleks: SV650, ik heb daar een beetje over gelezen en het lijkt oke, maar het is net iets buiten mijn prijsklasse ;) Daarom is mijn keuze ook een beetje beperkt tot die 4/5 mogelijkheden. Iig bedankt voor de reactie. :Y
 
@ Steff: Wat betreft die XJ600 spreek ik mezelf een beetje tegen, omdat ik een snelle motor wil, maar wel met een niet te sportieve zithouding. Ik weet niet eens of zo'n motor bestaat voor < 25kw. Als die Div. nou iets sneller was. :) Van jouw reactie neem ik aan dat de ER5 wat hoger is dan CB en GS...
 
@ Steff: Wat betreft die XJ600 spreek ik mezelf een beetje tegen, omdat ik een snelle motor wil, maar wel met een niet te sportieve zithouding. Ik weet niet eens of zo'n motor bestaat voor < 25kw. Als die Div. nou iets sneller was. :) Van jouw reactie neem ik aan dat de ER5 wat hoger is dan CB en GS...
De ER5 valt in hetzelfde rijtje als de CB en GS.

Ik weet niet wat je te besteden. Maar een bandit of een fazer vallen daar zeker net buiten? die voldoen wel redelijk aan je eisen :) (en zoals eerder genoemd de sv650 ook :) )
 
Laatst bewerkt:
Hmm, een Bandit of een Fazer, ik zal een uitgebreid onderzoek uitvoeren als ik terug van school kom :P Maar ik heb hoogstens 2000 euro te besteden, misschien gaat dat tot april veranderen maar daar zou ik nie op rekene... ;)
 
Hoi mede M-F'ers,

Rond april wil ik mijn eerste moto kopen, maar het zal helaas een 25kw moeten worden. Ik ben al lang op zoek naar het juiste motor, maar het wil gewoon niet lukken :(
Mijn grootste probleem is dat ik 194cm lang ben en polsen van een 70(0) -jarige heb, dus ik zoek iets wat een niet te sportieve zitpositie heeft.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn 4/5 opties:
1. Kawasaki ER5
2. Suzuki GS500
3. Honda CB500
4. Suzuki GSX600F
(5. ev. een Suzuki RF600)

Dus, wat zouden jullie kiezen met mijn lengte en de "polsen-issue". Welke van de 5 opties is het beste voor een lange motorrijder. :)

Alvast bedankt voor jullie reacties en post a.u.b. geen andere modelen, kies één van de lijst. *O* Thank yous. ;)

Hoi, ben zelf 1,95 en rij op een GS500F, zitpositie is OK.
Ik heb gelest op een CB500, dat zat ook goed :P

In het begin had ik het wel een beetje in de polsen maar het is meer een kwestie van wennen voor mij dan iig.

MvG,

Mike
 
verhale altijd over niet zuinig lopen van een 2 cilinder zijn onzin...

rijdt gewoon soepel allemaal, ze bedoelen alleen dat de vermogens afgifte anders is, niet soepel in de zin van liniear maar meer kracht vanaf lage toeren al... vooral in het midden gebied. (waar je het meest gebruik van maakt).

4 cilinders zijn niet vooruit te branden (vergeleken met twins) in de lage toeren, die gaan pas echt trekken op hogere toeren.. dat zijn geen fabels. Tuurlijk rijdt een 4 cilinder prima ook in lage toeren maar het echte motor karakter komt pas tot uiting boven de 7500-11.000 toeren.

terwijl een twin juist z'n orgasme beleefd tussen de 3500 en 7000 toeren.

ga proefrijden en kies niet een motor op andermans woorden.

ik heb ook een 4 cilinder gehad (ZX6R) dacht dat dat mijn ding was... toch verkocht en een 2 cilinder gekocht (SV650s)waar ik veel meer plezier op had.

(momenteel rij ik wel weer 4 cilinder, oud ding maar dat komt doordat mn SV gejat is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan