Ervaring met VHT FlameProof coating/verf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand ervaring met onderstaande coating/verf?

http://www.tools.vocor.nl/index.php...ion=article&group_id=20000002&aid=847&lang=NL

VHT Flameproof™ Coating -- High Heat Coating

vht_flameproof_zwart_1.jpg


Zou tot 1093°C kunnen en kan gebruikt worden voor zuigers/cillinderkoppen/kleppen en uitlaat maar hoe warm wordt het in een verbrandingskamer?

Keramisch laten coaten is duur maar ik vraag me af of deze VHT coating/verf ook de warmte kan reflecteren zoals keramisch coaten kan voor minder warmte verlies?

Zal gebruikt worden voor een circuitmotor dus het hoeft niet persé jaren en 10000 km te blijven zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Niemand die nog een doe het zelf setje weet?

Natuurlijk is echt keramisch coaten beter maar zoals ik al zei is het voor het gemak als ik iets wil veranderen aan de cillinderkop ofzo want dat zou nogal een dure affaire worden.

Als er echt niks bruikbaar bestaat ga ik alles wel laten coaten na het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
gewoon doen, baad het niet dan schaad het niet? wie weet heb je wel een bron van extra peekaa's gevonden die nog niemand gevonden heeft *O* en dat voor weinig *O* wel eerst een voor-run maken, en een testrun na het coaten om het verschil te zien graag
 
Als Benjamin een serieuze coating wil, heb ik wel een betere bijdrage voor hem: Specialisten in slijtage oplossingen | Revamo.nl

Ik heb daar een week geleden mogen rondkijken, was onder de indruk van wat ze kunnen maken/repareren/reviseren.
Ik weet niet of het een betere bijdrage is.
Op particulieren zitten ze denk ik niet echt te wachten.
Maar wel leuk om te laten zien aan derden.. Aludra is ook een mooie site. :9
 
zijn je inlaatkelken al klaar?

dat coaten lukt niet met een spuitbusje en het heeft sowieso geen zin :')

het seizoen begint bijna dus je hebt helemaal geen tijd meer om je blok los te halen en er een spuitbus in leeg te blazen.
 
De binnenkant van je uitlaatkleppen zou ik er zowieso mee doen.
Ook het lageroppervlak van het small end hiermee behandelen heeft bij mij nog altijd zeer positieve en meetbare vermogenswinsten geleverd, denk maar even logisch na, waarom zou anders het big-end zoveel dikker zijn dan het small end terwijl er diezelfde krachten op komen :? , juist, het small end wordt altijd overbelast waardoor er vermogensverlies optreed !

Bier: check
chips: check..
 
Ik weet niet of het een betere bijdrage is.
Op particulieren zitten ze denk ik niet echt te wachten.
Maar wel leuk om te laten zien aan derden.. Aludra is ook een mooie site. :9


Er stond daar een hele mooie zuiger/cilinder set van een 2 pitter. Geen idee of het een particuliere of zakelijke klant was, maar ik kan me indenken, dat elke betalende klant er 1 is.
 
Is het niet een optie om BenjaminDG een tijdelijke ban te geven? Vragen stellen is oke, maar met dit soort "domme" vragen is het wel een keer mooi geweest dacht ik.

Probleem is dat nieuwkomers direct de topics van BenjaminDG zien en mogelijk bang worden om zelf een vraag te posten, omdat ze denken dat ze dan net zo hard worden afgebrand. Al met al is dit niet gezond voor motor-forum.

Mijn mening; tijdelijke ban, mogelijk gaat hij dan boeken lezen tegen de verveling.
 
Is het niet een optie om BenjaminDG een tijdelijke ban te geven? Vragen stellen is oke, maar met dit soort "domme" vragen is het wel een keer mooi geweest dacht ik.

Probleem is dat nieuwkomers direct de topics van BenjaminDG zien en mogelijk bang worden om zelf een vraag te posten, omdat ze denken dat ze dan net zo hard worden afgebrand. Al met al is dit niet gezond voor motor-forum.

Mijn mening; tijdelijke ban, mogelijk gaat hij dan boeken lezen tegen de verveling.


Ben bang dat het hier dan zo saai wordt !
 
Wat is er mis met de vraagstelling?

Er zijn zoveel bedrijven die keramische coating toepassen?

In amerika heb je wel een doe het zelf set dat wel resultaat geeft dus misschien was er hier ook iets vergelijkbaars te krijgen.

Blijkbaar niet dus ga ik wel alles na het seizoen coaten.

De enige domme opmerkingen die hier worden geplaatst is door mensen die met onzin reageren.

En dat zijn meestal de mensen die zelf nog niks hebben geprobeerd.
 
Maar dan heb ik toch een brandende vraag. Moet je dan de kleppen eruit halen of kan je dan tijdelijk met een hamersteel de klep naar beneden drukken als je dat spul erin spuit :?




:+
Voor de rest ben ik het met FrictionBurn eens.

als je nu de motor gewoon laat draaien ( aandrijving met een zware boormachine op je voortandwiel) dan kun je toch gewoon via je inlaatkanaal inspuiten? dan is je inlaatklep gedaan en aangezien door de wervelingen in je verbrandingsruimte je brndbare mengsel overal komt zal dat toch ook met je keramische lakdeeltjes gaan gebeuren, dan gaat het via je uitlaatklep weer naar buiten en is meteen je uitlaatbuizen aan de binnenkant ook gecoat.

de door slijtage te ruime bovenste zuigerveer wordt zo ook perfect afgedicht en dat levert je weer meer rendement op. De cilinderwand is ook meteen gecoat en zal dus minder wrijvingsverliezen opleveren........ alleen maar voordelen toch? en je hoeft de boel niet eens te demonteren.

Om het de boormachine niet te zwaar te maken dop je alleen het bougiegat van de cilinder af die je behandeld en de overige drie bougiegaten laat je open. dan hoef je maar voor één cilinder de compressie te overwinnen.
 
Ik zou even contact opnemen met de NASA...en vragen welke lak zij gebruiken op de vleugels van de spaceshuttle.......dan weet je gelijk wat het beste is, maar ook het lichtste.....
Als je iets wilt doen, dan gelijk het beste

misschien hebben ze nog wel een busje over nu hun project gestopt is
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even contact opnemen met de NASA...en vragen welke lak zij gebruiken op de vleugels van de spaceshuttle.......dan weet je gelijk wat het beste is, maar ook het lichtste.....
Als je iets wilt doen, dan gelijk het beste

misschien hebben ze nog wel een busje over nu hun project gestopt is

op de spaceshuttle zitten geen lakdeeltjes, dat zijn allemaal lichtgewicht tegels met hittewerende/absorberende eigenschappen. als je die in je cilinder gaat stoppen kan de zuiger niet meer bewegen. :+
 
Ik weet niet of je bij de vht coating primer moet gebruiken maar maakt nu niet uit.

Volgen pretpiloot zijn zulke hittebestendige verf/coating niet echt isolerend dus helpt het niet veel.

Doe deze maar op slot want we komen toch zo nergens.

Of er moest iemand nog een goed doe het zelf setje weten maar dat zal zeker 'only in america' zijn?

Trouwens waarom reageren de moderatoren niet op al die domme opmerkingen die hier geplaatst worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je bij de vht coating primer moet gebruiken maar maakt nu niet uit.

Volgen pretpiloot zijn zulke hittebestendige verf/coating niet echt isolerend dus helpt het niet veel.

Doe deze maar op slot want we komen toch zo nergens.

Of er moest iemand nog een goed doe het zelf setje weten maar dat zal zeker 'only in america' zijn?

Trouwens waarom reageren de moderatoren niet op al die domme opmerkingen die hier geplaatst worden?

afgelopen vrijdag was hun ATV dag, en in het weekend zijn er een stuk minder aan het werk... zal maandag allemaal wel goedkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan